Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hoeveel banden heb je nodig? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

hoeveel banden heb je nodig?

Vandaag even de Smart Sams onder de 26"tractor geplaatst en de Holtebergclassic afgeraffeld. Hoe vaak je dan wel niet te horen krijgt dat je je licht nog aan hebt is niet meer op 1 hand te tellen. Maar nog belangrijker dan de bandkeuze: trainen en afvallen!

Voor de tractor gebruik ik nu 3 banden: big apples (asfalt en droog onverhard), marathon extremes (dat zal dan nu mondial of big ben worden) voor expedities waar ook de nodige grip verwacht mag worden..... en voor het mountainbiken nu dus smart sams (voor modderbaden en bladerwegen).

Het moddervarkentje is inmiddels weer gewassen en van verse olie voorzien. Mooi allround spul zo'n tractor.
De Continental Top Contact Winter II Premium vouwband (2013) wordt op diverse Nederlandse en Duitse sites aangeboden. Echter is de band nergens op voorraad. Vooral bij de Duitse aanbieders staat de verwachte levertijd op vele weken. Ik heb daarop Conti.nl aangeschreven met de vraag of zij enige duidelijkheid konden geven. Hieronder hun antwoord:

Beste heer/mevrouw,

Wij zullen deze winter de band niet geleverd zien worden ivm lange levertijden!
De normale Top contact Winter II is een meer dan uitstekende band en is in voldoende mate leverbaar!

Sorry voor het ongemak maar u zult van de "normale" Topcontact winter II geen spijt krijgen.

Met vriendelijke groeten,
Continental Banden Groep B.V.

Milo Hoogeveen
Comm. Medew. Binnendienst

Nijverheidsweg 50 • 3771 ME Barneveld •
Postbus 11 • 3770 AA Barneveld • Nederland •

Een heel eerlijk antwoord en ook heel jammer gezien de reclame die zij op diverse plekken voor deze band maken.

Gelijkertijd had ik ook enkele Duitse leveranciers een berichtje gestuurd over het grote verschil in prijzen. Resultaat was enkele aanbiedingen die dus echt concurreren met de standaard draadversie van deze band. Maar ja, zolang de vouwband niet leverbaar is, houdt het dus op.

Groet,

Arno
Ik heb overigens de standaard 622x37 gemonteerd.
Wat mij opviel: hele soepele snelle band en erg stil!
Is bij 5bar 32mm breed en heel erg bol.
Ik had er 42,50 oper band voor betaald met 5euro verzend kosten!
Dealer hier vroeg 62,50 per band!
Nog geen ijs en sneeuw gezien natuurlijk maar het voelt goed tot nu toe!
Ik weet niet zo goed waarom iedereen de conti's als enige optie zien; ze zijn relatief duur en bieden geen betrouwbare grip op stukken ijs. Ik heb zelf adv Peter White Cycles en positieve ervaringen van anderen met dergelijke banden gekozen voor Nokian Hakkapelitta W106 (heet nu IceSpeed volgens mij) om ook op stukken ijs (al ga je schuin door de bocht) niet onderuit te gaan.
Tussen nu en dagen sneeuw zit bij mij heel veel tijd. Om nou met spikes rond te gaan rijden......
Precies. Als er dertig cm hardbevroren sneeuw ligt heb je spikes nodig, maar zodra dat weg is wil je de spikes er weer gauw af. De Conti's zijn de band voor november tot en met maart of april. Ze rollen beter in de kou dan een gewone band (laat staan spikesbanden), en ze geven veel meer grip. Ik heb er mee op ijs gereden, en ik vond de grip ook dan erg goed. Maar ja, als het heel erg wordt wil je inderdaad iets anders (of wil je binnen blijven).
Wim
Wim schreef: ... Maar ja, als het heel erg wordt wil je inderdaad iets anders (of wil je binnen blijven).
Wim

Huh? Wat betekent dat? Staat niet in mijn woordenboek hoor!

:D
Gisteravond de Conti Top Contact Winter II banden (26 x 1.90) als vervanger van de Supremes op de wielen gedaan. In werkelijkheid 45 mm breed, opgepompt tot 3 bar.
Vandaag helaas niet meer dan een rondje rond het dorp kunnen rijden. Het volgende viel mij al op:
weinig contactgeluid;
lopen echt licht;
goede grip op o.a. de paden in het bos;
en groot comfort.

Dat laatste waarschijnlijk door de 3 bar in de brede band (huidige Supremes zijn 26 x 1.60). De komende zomer ga ik weer verder met de Supremes, maar hun vervanger zal dan toch breder worden vanwege dat stukje comfort. Ik ga dan toch voor de 40 - 45 mm brede Supremes of Racer. De Supremes zijn mij nl. tot nu toe goed bevallen (lekvrij, goede grip, ook bij regen, redelijk lichtlopend).

Meer banden dan deze winter- en huidige zomerbanden heb ik voorlopig niet nodig.

Groet,

Arno
Wimmert schreef:Dealer hier vroeg 62,50 per band!
Wat een zakkenklopperij! Dat is tegen mijn prinicipes. 20 euro per winterband is voor mij tops. :twisted:
Rij er al jaren mee (oa wintertocht 2011).
DeFietsreiziger schreef:
Wat een zakkenklopperij! Dat is tegen mijn prinicipes. 20 euro per winterband is voor mij tops. :twisted:
Zo'n touring plus is wel lekker goedkoop, en zal het wel beter in de sneeuw doen dan een pure slick, maar je moet je zelf (of anderen) niet voor de gek houden met de suggestie dat het een winterband is
DeFietsreiziger schreef:
Dat jij een krent bent, wil toch niet zeggen dat die dealer een zakkenvuller is? :wink:
m-gineering schreef:
DeFietsreiziger schreef:
Zo'n touring plus is wel lekker goedkoop, en zal het wel beter in de sneeuw doen dan een pure slick, maar je moet je zelf (of anderen) niet voor de gek houden met de suggestie dat het een winterband is
En waarom is de Touring plus dan geen winterband? De Touring Plus heeft veel meer grip in de winter door zijn zachte compound als bv de Marathon. Ik spreek uit eigen ervaring, doe jij dat nu ook?

Overigens ben je met beide winterbanden met ijzel kansloos! Als het echt wintert prefereer ik de Snow Stud, maar ben daar ook een keer mee onderuit gegaan (jaja ik weet dat ik te hard reed). :P
Wat mij ook opgevallen is dat de band heel weinig vuil opgooid. Dat is met de supreme wel anders :(
Wim schreef: Maar ja, als het heel erg wordt wil je inderdaad iets anders (of wil je binnen blijven).
Wim
Dat kan je wel willen, maar daar is mijn baas het dan weer niet mee eens...