Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santos Trekking of Koga Signature - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Santos Trekking of Koga Signature

en u komt uit?
(als we dan toch bezig zijn)
Wimmert schreef:en u komt uit?
Er komen toch al aardig wat overwegingen langs in dit topic. Laten we een wedervraag stellen aan TS: wat wil je horen dat je nog niet hebt gehoord?
Buitengebied Veenendaal
Joep M schreef:
Buitengebied Veenendaal
En welke boeken lees je het liefst? Zodat we weten welke naafdynamo het beste is als je ooit gaat besluiten een eReader op je fiets aan te sluiten :lol: ! Nee, zonder gekheid, dat is flauw. Maar welke informatie zou je nog meer willen hebben?

Wel mooi fietsen daar!
In plaats van alleen te kijken naar confectietrekkingfietsen die standaard uitgerust zijn met een Rohloffnaaf, zou je ook een andere fiets die wel ontworpen is voor het rijden zonder bagage van zo'n naaf kunnen voorzien. Het hoeft niet standaard te zijn om goed te werken he. Als dat ombouwen te duur wordt kan je ook van een los frame beginnen en de fiets volledig opbouwen. Een maatframe zou natuurlijk ideaal zijn 8)
Travelmaster schreef:
Joep M schreef:
Buitengebied Veenendaal
En welke boeken lees je het liefst? Zodat we weten welke naafdynamo het beste is als je ooit gaat besluiten een eReader op je fiets aan te sluiten :lol: ! Nee, zonder gekheid, dat is flauw. Maar welke informatie zou je nog meer willen hebben?

Wel mooi fietsen daar!
Volgens mij niet zoveel, het is mij duidelijk dat ik als ik een Rohloff wil, ik verder zal moeten kijken dan wat er aangeboden wordt met Rohloff.
Voor dit doel zou ik eerder gaan voor iets als een audax/brevet fiets, maar dan met Rohloff naaf. Dus een lichte fiets met dunwandige niet al te dikke/stijve buizen, redelijk brede maar niet superbrede banden, een racestuur voor het comfort en de lagere luchtweerstand. Dus een niet te zware en niet te stugge fiets met iets van 37 mm (echt) banden (37 mm Pasela, 40 mm Marathon racer). Uit het rek niet te krijgen, maar wel bij maatbouwers.
Wim
Je kan ook nog wat verder rond kijken op de Santos site, want ze hebben bijvoorbeeld ook een trekking lite of racefiets met een Rohloffnaaf, maar je budget laat het misschien ook toe om na te denken over een Vannicholas Amazon of Yukon met een Rohloffnaaf. Als je comfort belangrijk vind zou ik absoluut eens een titanium frame uitproberen.
Wim schreef:Voor dit doel zou ik eerder gaan voor iets als een audax/brevet fiets, maar dan met Rohloff naaf. Dus een lichte fiets met dunwandige niet al te dikke/stijve buizen, redelijk brede maar niet superbrede banden, een racestuur voor het comfort en de lagere luchtweerstand. Dus een niet te zware en niet te stugge fiets met iets van 37 mm (echt) banden (37 mm Pasela, 40 mm Marathon racer). Uit het rek niet te krijgen, maar wel bij maatbouwers.
Wim
Een rohloff is in de winter voor woonwerkverkeer wel erg prettig hoor Wim! Zou niet anders meer willen.

Qua banden 35 of 40 mm. Was laatst overgeschakeld van Kojak naar Marathon Racer. Maar kon het verschil in snelheid niet merken moet ik bekennen.
steks schreef: Als je comfort belangrijk vind zou ik absoluut eens een titanium frame uitproberen.
Hoe moet ik dat vertalen. Waarom zou een titanium frame zoveel meer comfort geven.
Titanium is soepeler maar sterker. Het elastisch gebied is maw groter. Waardoor een frame kan ontworpen worden dat erg soepel is en toch geen risico op breuk heeft.

Een testverslag dat ik eens las had het over "een organisch gevoel"...
EnriceV schreef:
Als in gekookte spaghetti?
m-gineering schreef:
EnriceV schreef:
altijd mooi excuus om je bovenlijf nog verder te verwaarlozen, fietsen is een lichaamsport, dat wordt wel eens vergeten
m-gineering schreef:
EnriceV schreef:
:lol: :D +1