Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Noviteiten op de Eurobike in Friedrichshafen - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Noviteiten op de Eurobike in Friedrichshafen

HansvanderVeeke schreef:
Christophorus schreef:Vanaf 2013 gaat de Signature afdeling van de VN fietsen assembleren.
Krijgen we dan een 'Van Koga' of een 'Nicolas Myata'?
Of blijven het wel gescheiden fietsen?
Een "Nicholas Miyata" zal het niet snel worden, "Koga Miyata" is ook al enige tijd gewoon "Koga" en zowat het enige wat er nog aan Miyata te vinden is is het stalen frame van de Randonneur.

.tsooJ
Koga toont op de Eurobike een prototype met Pinion: http://www.sintchristophorus.nl/rohloff ... 8-rukt-op/
Afbeelding
Idworx All Rohler

Afbeelding
Thule tassen inclusief ipad houder.

Afbeelding
B&M Luxos met usb-uitgang.

Afbeelding
B&M usb-werk met ingebouwde accu
Afbeelding
Continental riem.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de Thule-tassen... zij hebben wel een reputatie hoog te houden... maar die iPadhouder ziet er niet uit.

Edit: heb nu al een nadeel gespot :P : zo kun je natuurlijk nooit normaal schakelen met die rechter shifter...
Altijd goed concurrentie (als we het over fietsonderdelen hebben).

Continental Biting Into Belt Drive Game with Big Teeth
Goeiedagschotel zeg!
Wat een tassen. Is daar nog wel mee te fietsen?

En waarom zou je een IPad op je stuur willen hebben?
Onderweg een filmpje kijken?
De B&M met ingebouwde accu ziet er wel interessant uit.

Leuk om even wat nieuwtjes in plaatjes te zien. Bedankt.
HansvanderVeeke schreef:Wat een tassen. Is daar nog wel mee te fietsen?
Dat hebben ze beslist niet geprobeerd. Ik heb het namelijk wel eens geprobeerd met volle backrollers aan de lowrider. Bij het remmen vond ik dat gevaarlijk, want ik ging bijna over de kop voordat ik het in de gaten had. Als de tassen hoger hangen zoals hier is het nog een stuk erger en bovendien zijn deze tassen een stuk groter.
Of de wegligging wat is, is dan al niet zo relevant meer.
Leon
Op de site van Busch & Müller staat er nog wat meer uitleg (/verkoopspraatje) over die nieuwe Luxos-lamp. Als hun foto's van het licht realistisch zijn is het wel een zeer aangenaam lampje :)
Moet zeggen dat ik met een 40 LUX-model van ze me al met zo'n 30 km/u over de weg kan voortbewegen, waarbij ik ook tegenliggers aardig kan verblinden als de lamp juist is afgesteld (i.v.m. overhangende takken en brandnetels sinds gemeenten in Nederland slechts 1x/jaar de bermen maaien). De Luxos lijkt me dan ook meer voor offroad en de Big Bang voor op de weg voor het snelste werk.
Inderdaad, voor slechte wegen lijkt de Luxos zeker interessant, hoewel ik enkele nachten terug ook met plezier mijn Cyo R gebruikt heb op een overwoekerde single track vol stenen en putten. Maar ook voor scherpe bochten op gewone wegen lijkt de Luxos beter, de Cyo R heeft dan al rap een te smalle lichtbundel waardoor je niet echt vooruit kan kijken in de bocht. Meer, beter gespreid licht is altijd leuk. Ben ook benieuwd naar hoe de geïntegreerde USB power supply haar werk doet.
Heb je gezien wat die Big Bang kost? voor dat geld kun je 4 Edelux lampen kopen en houdt je geld over, of je ze allevier tegelijk kan laten branden is vraag 2.

Adviesverkoopprijs volgens BUMM.DE 749,-
Lupine is dan blijkbaar duurder. (Rond de € 600 uit m'n hoofd.)
Toch vind ik de e3 nog steeds heel mooi en doeltreffend.
Verder hebben nog andere hele goede betaalbare lampen in het assortiment.
Hellaas niet als optie op mijn santos maar ga er wel naar kijken!
http://supernova-lights.com/en2/index.html
Zuiz schreef:Afbeelding
Idworx All Rohler
een 29'er dus (bredere banden mogelijk dan de ER?)
titanium zadelpen
Zie ik daar een usb-plug als topcap?
En wat voor bandjes zit er op de AR?
En eindelijk kun je door diepe waterplassen fietsen zonder remproblemen te krijgen ;).
prijsindicatie?
waarom geen tubus cargo? (is de cargo alleen in 26"?)
Zeker een mooie optie, maar wat ik er nu van kan maken is een SON i.c.m. een B&M IQ2 Luxos 60/140 (model 179E) en een TOPLIGHT Line Brake Plus wellicht de mooiste optie. Ook omdat dan een USB-laadoptie in de stuurtas gestopt kan worden. Dat levert een waterdichte optie op voor bijv. de smartphone op een verre, lange (offroad)tocht en men kan ook zowel overdag als 's nachts de verlichting gebruiken. Met 'rem'licht, wat ook weer een stukje extra veiligheid kan opleveren. Meest allround inzetbaar voor de leukere tochten en toch altijd je telefoon en navigatie opgeladen.
AB schreef:waarom geen tubus cargo? (is de cargo alleen in 26"?)
Tubus Fly heb je voldoende aan.
AB schreef:bredere banden mogelijk dan de ER?
klopt!
AB schreef:Zie ik daar een usb-plug als topcap?
goed gezien;)
AB schreef:En wat voor bandjes zit er op de AR?
Big Ben 55-622
AB schreef:waarom geen tubus cargo? (is de cargo alleen in 26"?)
cargo is er ook als 28"

op de logo hangt je Gepäck wat lager

Sjors
Sjors schreef:
AB schreef:bredere banden mogelijk dan de ER?
klopt!
AB schreef:Zie ik daar een usb-plug als topcap?
goed gezien;)
AB schreef:En wat voor bandjes zit er op de AR?
Big Ben 55-622
AB schreef:waarom geen tubus cargo? (is de cargo alleen in 26"?)
cargo is er ook als 28"

op de logo hangt je Gepäck wat lager

Sjors
Echt heel mooi, ook al heb ik een hekel aan oranje :), mag toch aannemen dat er ook een antraciete variant komt? Komen er ook oversized remblokjes bij? EN dat slot is toch ook wel handig bij de supermarkt. Nu nog een dslr die je aan de usb kunt zetten :). Op de Schwalbe site zie ik ook van alles "new 2013". Zelfs een vernieuwde marathon deluxe en antilek apple voor wim ;)
Leon schreef:Dat hebben ze beslist niet geprobeerd. Ik heb het namelijk wel eens geprobeerd met volle backrollers aan de lowrider. Bij het remmen vond ik dat gevaarlijk, want ik ging bijna over de kop voordat ik het in de gaten had. Als de tassen hoger hangen zoals hier is het nog een stuk erger en bovendien zijn deze tassen een stuk groter.
Dan is het een kwestie van op de achterdrager nog grotere en vooral zwaardere tassen te hangen, probleem opgelost :wink:

Renaat
Revanho schreef:
Leon schreef:Dat hebben ze beslist niet geprobeerd. Ik heb het namelijk wel eens geprobeerd met volle backrollers aan de lowrider. Bij het remmen vond ik dat gevaarlijk, want ik ging bijna over de kop voordat ik het in de gaten had. Als de tassen hoger hangen zoals hier is het nog een stuk erger en bovendien zijn deze tassen een stuk groter.
Dan is het een kwestie van op de achterdrager nog grotere en vooral zwaardere tassen te hangen, probleem opgelost :wink:

Renaat
Weten we wel zeker dat deze tassen voor de voordrager bedoeld zijn?
Wat een windnadeel zul je ook hebben. Niet een of andere dronken stagiair die de tassen op de verkeerde drager heeft geplaatst?