Additionally, paste this code immediately after the opening tag: koga miyata explorer - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

koga miyata explorer

Leon schreef:
klaas1976 schreef:... en zit er nog verschil in voor en achterband?
ik neem aan ook meteen 2 nieuwe binnenbanden?
Voor en achter is altijd hetzelfde.
Niet altijd… maar meestal is een band een band, of dat nou een voorband of een achterband is. Zelfs in genoemd voorbeeld zou ik er niet heel veel meer dan marketing achter zoeken.
Mocht je de uniglide-cassette uit elkaar halen, weet dan dat de kransjes om te draaien zijn, wat een dubbele levensduur geeft. Hou ze in eerste instantie op de originele richting door op de ingestanste tekst te letten.
En als-ie op is, gewoon vervangen door een Hyperglide cassette met bijbehorende ketting. No problemo.

.tsooJ
Alien schreef:
Leon schreef:
klaas1976 schreef:... en zit er nog verschil in voor en achterband?
ik neem aan ook meteen 2 nieuwe binnenbanden?
Voor en achter is altijd hetzelfde.
Niet altijd… maar meestal is een band een band, of dat nou een voorband of een achterband is. Zelfs in genoemd voorbeeld zou ik er niet heel veel meer dan marketing achter zoeken.
Mocht je de uniglide-cassette uit elkaar halen, weet dan dat de kransjes om te draaien zijn, wat een dubbele levensduur geeft. Hou ze in eerste instantie op de originele richting door op de ingestanste tekst te letten.
En als-ie op is, gewoon vervangen door een Hyperglide cassette met bijbehorende ketting. No problemo.

.tsooJ
No problemo of Do? Op een UG only freehub passen geen HG kransjes (moet je de dikke spline in de HG kransjes smal vijlen) en op de sluitring is ook niet gerekend
Oh, ja. Duh.

.tsooJ
nou vandaag maar even een flink stuk gefietst.
bandjes op gepompt, klein rondje om te zien of die schakeld, en waarempel klik klak schakelen.
daarna wat langere afstand maar kom er nu dus achter dat dit geen fiets is voor mij.
ten eerste als je moet schakelen wordt het stuur onstabiel omdat het stuur redelijk smal is. het schakelen is redelijk ver van het stuur af natuurlijk.
ten tweede valt de racehouding in het begin nog wel te doen, maar na een poosje wordt het toch wat minder en dat gaat het keiharde gevoel van geen vering oid ook opvallen.
rechte stukken, 1 versnelling en gas is geen probleem.
heb wel besloten deze fiets niet op te knappen.
iedereen wel bedankt voor het meedenken uiteraard

zo en nu even weer wat afkoelen. :D
Zoiets had ik ook toen ik mijn tweedehands snelle fiets kocht. Een nieuw breder stuur en een andere stuurpen losten het problem van de houding op - ten koste van ruim 100 euri. Een andere stuurpen heb je overigens bijna altijd wel nodig als je een tweedehands fiets koopt.
Wim
klaas1976 schreef:..kom er nu dus achter dat dit geen fiets is voor mij.
ten eerste als je moet schakelen wordt het stuur onstabiel omdat het stuur redelijk smal is.

Aan alle fietsen moet je wennen, en sommige dingen moet je misschien leren. Als ik 60 km op de tandem gefietst heb, wiebel ik de eerste 10km direct daarna op de racefiets ook als een idioot ;)
de fiets heb ik weer terug gebracht
even uit nieuwsgierigheid
mochten ze deze fiets willen verkopen in deze staat of met nieuwe banden oid
wat zouden ze er dan voor kunnen vragen?