Ik vermoed dat die ontwerpbureau-blabla die Marten poste ook weer een grapje is?!
Ik heb wel begrip voor de opmerking van leden en vooral vrijwilligers dat het makkelijk is om kritiek te spuien op allerlei initiatieven van een vereniging die draait op vrijwilligers, zonder zelf ook maar enige bijdrage te leveren. Ik doe genoeg vrijwilligerswerk (maar niet bij De Wereldfietser) om te beseffen hoe storend zo'n kritiek kan zijn.
Aan de andere kant is het al even eenvoudig om zich als vereniging of vrijwilliger te verschuilen achter het feit dat de vrijwilligers hier veel tijd in steken en om de critici monddood te maken met de opmerking dat ze zelf niets bijdragen of zelf maar iets hadden moeten ontwerpen. Het lijkt me nog steeds het wijste om kritiek op haar inhoud te beoordelen, en niet op het gegeven of het lid dat deze kritiek geeft al dan niet een vrijwilliger is.
De grote meerderheid is bijna altijd een stille meerderheid en over het algemeen worden negatieve opmerkingen ook sneller gegeven dan positieve. Als er echter toch relatief veel en sterke negatieve reacties komen op een voorstel, lijkt het mij een gemiste kans om daar als vereniging niets met te doen en deze kritiek zonder meer af te schieten.
Renaat