Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Onderhoud Hollowtech II Deore LX lagers - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Onderhoud Hollowtech II Deore LX lagers

Slaapt schreef:Das niet kort door de bocht. Want zoals je zelf al zegt: schijnt te kunnen.
Ik heb er diverse gesloopt, bewust want ik wilde weten wat en hoe.
Shimano gebruikt gesloten industrie lagers.
Wel eens een auto lager gesmeerd zelf?
Net zo iets, dus.
Misschien kun je het dan beter bij jezelf zoeken :lol: . Want zoals ik ook al schreef "als je weet wat je doet"...

Als je ze bewust sloopt, beweer je daarmee impliciet dat dat dus niet nodig was geweest.
Travelmaster schreef:Als je ze bewust sloopt, beweer je daarmee impliciet dat dat dus niet nodig was geweest.
Nee, hij sloopte ze omdat hij ze van binnen wilde zien. Dat doe ik ook vaak als het anders toch de prullenbak in moet. Best leerzaam.
Ik was er niet bij, dus ik beperk me tot een interpretatie van het geschrevene hè. Ik maakte uit "bewust slopen" op dat hij ook wist hoe ze uit elkaar te halen zónder te slopen. En gezien de reacties in dit topic is slopen om te zien hoe ze er van binnen uit zien, dus ook niet nodig. Ik praat dan over "uit elkaar halen".

Tsja, als het niet meer in elkaar hoeft, is slopen waarschijnlijk sneller.
Dan blijft alleen een taalverwarring over. Op een autosloperij worden als het even kan ook geen dingen stukgemaakt, dus slopen is vaak alleen uit elkaar halen.
Ave Gone schreef:.. als het even kan ....
Bij die HT2 naven schijnt het ook "even te kunnen" :lol: . Point taken;)!
Slopen is in mijn termen: Enorm destructief onderzoek.
Ik hou daar enorm van!

Overigens zitten er in hollowtech lagers gewone industrie lagers van een paar euro de stuk. Die vuil en water afstotend zijn en motorblokken en versnellingsbakken garant staan voor jaren draaien......
Slaapt schreef:Ik snap niet zo goed waarom iedereen over buitenboord lagers en vervangen gaat praten.

de vraag was kan ik onderhoud plegen op mijn trapas lagers:
En die werd gesteld in 2011. De conclusie lijkt me dan ook dat 'iedereen' over buitenboordlagers vs. vierkante as praat omdat men dat gewoon graag doet, niet omdat er nog een vraag beantwoord moet worden.

Carl
ik zag ook pas later de datum :)
Ik zag 'm meteen al, maar praat gewoon graag :lol: !