Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen naar Praag - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Fietsen naar Praag

Dit zou ik nog posten: afgelopen oktober naar Praag gefietst: hier een overzicht van de campings waar ik heb gestaan. Misschien komt het iemand nog van pas (vooral praktisch voor mensen die ook later in het jaar gaan; al deze campings waren tot minimaal 13 oktober open in 2012) Kosten = voor 1 persoon 1 tent. Route is met variant over Bayreuth.

Dag 1: vanuit Wageningen vertrokken en geëindigd op Camping Grietherort nabij Rees. Er is nog een tweede camping, Grietherbusch  , maar die is niet het hele jaar geopend. Sanitair ok, veldje met wat lang gras. Kosten 6 euro, douchemuntje 0,50. Aardige eigenaren, je kunt er basic friet en worsten en bier krijgen. Eten in een overdekte, rokerige “Biergarten”. Geen wifi geloof ik.

Dag 2: gestaan bij een kano club in Haltern am See: Kanu Club Ham Marl. Sanitair prima, douchen in het clubhuis van de kanoclub. Ik had de mazzel dat de beheerder en zijn vrouw hun verjaardag vierden met een grote groep mensen; ik mocht aanschuiven bij het eten. Gelukkig maar want in de buurt was er niet echt een eettentje, zeiden ze. Leuk plekje direct aan de route. Kosten 8,50 douchen inbegrepen. Geen wifi.

Dag 3: gestaan op Camping Margaretensee bij Lippstadt. Ontzettend groot, beetje vervallen en vrij lelijk.. Zoals vrijwel de hele trip alleen op tentenveldje gestaan, ziet er vast leuker uit als er meer tenten staan. Ontvangst van eigenaresse was vriendelijk maar toen ik 's nachts na het eten wilde douchen bleek je daar een of andere magneetkaart voor nodig te hebben. Betalen ging al vreemd, zonder bon. Kosten: 12,50 maar liefst, maar toen ik slechts 11,30 bleek te hebben was dat “ook wel goed” . Kosten douche: geen idee. Afrader maar in de zomer misschien wél een leuke plek.

Dag 4: Camping Eversburg bij Warburg. Geweldige camping: mooi gelegen, fijn plekje, naast de enige picknicktafel die ik onderweg op campings gezien heb, Super sanitair. Vriendelijke ontvangst door Nederlandse heer die oppaste voor de eigenaresse die zelf op vakantie was. Ligt pal aan de route. Warburg ook de moeite waard. Kosten 9 euro incl douchen. Weet niet of er wifi is. Normaal gesproken kun je er ook eten maar eetcafé was nu dicht.

Dag 5+6: Camping Grune Insel in Hann. Munden. Mooie camping op een eilandje. Leuk plaatsje voor een rustdag: stadje is de moeite waard maar je kunt van hier uit ook Rohloff HQ bezoeken (ongv. 23Km er vandaan). Geen picknicktafel maar wel een betonnen pingpongtafel die ook voldoet. Je loopt binnen 3 minuten naar het centrum(pje) + supermarkt. Er is een keukentje waar je tegen geringe betaling (muntjes) kunt koken. Ik had weer mazzel met een verjaardag waar ook de (aardige) camping-eigenaar bij betrokken was. Gezellige , lamme boel. Kosten: 10,50 + douchemunt 1 euro. Wifi kost 3 euro voor 24 uur of 1 euro voor een half uur. Na 24 uur werkte wifi nog steeds trouwens. Goed foto-upload punt dus.

Dag 7: Camping Werratal Tours (hoort weer bij een kanoclub of zo). Is uitgestorven, hangt een ketting voor en er is een bord met een telefoonnummer van de beheerder. Gebeld maar het is niet helemaal duidelijk of ie nu langskomt of niet. Na een half uurtje ergens gaan eten. Vrij brak sanitair, kosten weet ik niet, er is niemand op komen dagen. Geen mooie plek.

Dag 8: Camping Rohrer Stirn in Meiningen. De klim er naar toe is erg zwaar maar is het waard. Belachelijk mooi sanitair (met vloerverwarming) en er is een overdekt zwembad met glijbaan en massagestralen. Bij inchecken krijg je een gutschein voor een drankje in het restaurant. Zeer vriendelijke ontvangst, lekker zwembad, fijn restaurantje, aardige bediening . Aanrader! Kost 9,50 incl douchen.

Dag 9: Stadscamping Lichtenfels in Lichtenfels. Ligt prachtig aan het water, vriendelijke dikke hippie-achtige beheerder. Eetcafé op een paar honderd meter afstand. Hier de enige andere persoon met een tentje gezien. Goed sanitair. Kost 6,40 + 2 euro voor 24 uur internet. Douchen gratis.

Dag 10+11: Helaas heeft Baureuth geen camping dus was ik aangewezen op het hostel van de universiteit. Niet echt een aanrader; sliep op een zaaltje met veel aankomend studenten die nog een kamer zochten. Die maakten het nogal laat. Maar goed het voldeed en de mensen waren vriendelijk. Er zijn pingpongtafels en dat soort zaken. Rustdag gehad en Festspielhaus bezocht, leuke stad wel. Kostte ongeveer 28 euro per nacht, wifi gratis.

Dag 12: Camping Briza in Cheb, gerund door 2 Nederlandse dames (Anja en Hella) die van aanpakken weten. Trek voor het inchecken wel een half uurtje uit want ze houden van een praatje ;) Mooie plek! Mooi uitzicht ook 's ochtends. Kost 8,20 incl douchen. Wifi gratis.

Dag 13: In Marianske Lazne op aanraden van Anja en Hella gestaan op camping Stanoviste, voor de balans gerund door 2 heren. Erg behulpzaam en duidelijk trost op hun stad, gezien de info-mappen die ze hadden samengesteld. Ligt als je van wandelen houdt op loopafstand van het centrum. Leuke kleine camping tussen de kippen. Gezellige gemeenschappelijke ruimte met ene tap en je kunt er ook eten. Aanrader.

Dag 14: Plzen had geen camping die open was dus overnacht in een hostel. Weet de naam niet meer helaas.

Dag 15: Praag: Camping Camp Dana (Trojska). Geen tent opgezet maar een kamer gehuurd. Was niet zo duur, ook niet in je eentje. Inclusief ontbijt: 's ochtends kon je koffie halen bij de receptie en kreeg je wat broodjes. Beleg lag klaar in de koelkast. Tram naar het centrum is om de hoek. Sympathieke lui.
Leuke info!