Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS | Ervaring met OSM en Apple? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

GPS | Ervaring met OSM en Apple?

Software lijkt me eigenlijk onwaarschijnlijk, zou het eerder richting defecte hardware zoeken: harde schijf of (onwaarschijnlijker) controller; je zou kunnen proberen om het naar een ander opslagmedium te installeren (als dat mogelijk is) of de harde schijf uitgebreid te controleren op fouten/bad sectors (als dat mogelijk is).
Tja, het zou niet moeten uitmaken of je met Safari of een andere browser de kaarten/software download. Ik gebruik zowel Safari als Firefox en heb tot nu toe geen problemen gehad.

@rbregt Ik neem aan dat je haar ook de schijfbevoegdheden hebt laten herstellen mbv. het Schijfhulpprogramma?
Frank schreef: @rbregt Ik neem aan dat je haar ook de schijfbevoegdheden hebt laten herstellen mbv. het Schijfhulpprogramma?

Hee ze praten over me :wink: Yep Frank ik had hem al een paar keer door de schijfhulpprogramma gehaald op eigen initiatief (zo blond ben ik ook weer niet ) en een schijfkopie laten maken, zonder resultaat.

Vandaag kreeg ik bij controle met het schijfhulpprogramma echter een foutmelding.
-'Deze schijf moet worden hersteld. Start de computer op een andere schijf (of installatie cd) en gebruik vervolgens schijfhulpprogramma's om de boel te herstellen.' -
Waarschijnlijk is er dus iets fout gegaan bij mijn installatie van snow leopard onlangs. Ik ga dus voor de her installatie. Gelukkig heb ik als back up nog 2 maanden gratis ondersteuning bij Apple :>. Fingers crossed dat dit het OSM probleem ook oplost. Wel vreemd want voor de rest doet alles het wel normaal dus de kaarten hebben dit foutje aan het licht gebracht.
Er is iets mis met de manier waarop het bestandstype (gmapi) wordt geïnterpreteerd. Mogelijk is er software geïnstalleerd (geweest) waardoor uitgepakte kaartpackages als mappen op de computer verschijnen, in plaats van correct als packages te worden aangemerkt.

Dit is zeker geen hardwareprobleem. Het vervelende is alleen wel, dat moeilijk te vinden is hoe dit op een enigszins eenvoudige manier is opte lossen, zeker om dit op afstand door een betrekkelijke leek te laten uitvoeren.

Op zich is er een gerede kans dat het na een herinstallatie goedkomt.

.tsooJ
Alien schreef:Er is iets mis met de manier waarop het bestandstype (gmapi) wordt geïnterpreteerd. Mogelijk is er software geïnstalleerd (geweest) waardoor uitgepakte kaartpackages als mappen op de computer verschijnen, in plaats van correct als packages te worden aangemerkt.

Dit is zeker geen hardwareprobleem. Het vervelende is alleen wel, dat moeilijk te vinden is hoe dit op een enigszins eenvoudige manier is opte lossen, zeker om dit op afstand door een betrekkelijke leek te laten uitvoeren.

Op zich is er een gerede kans dat het na een herinstallatie goedkomt.

.tsooJ
Iets dergelijks heb ik Blanche ook al gesuggereerd. Haar probleem zit 'm alleen niet slechts in het niet herkennen van .gmap/.gmapi bestanden (die mappen lijken te zijn), maar er gaat tevens iets fout bij de installatie van de Garmin MapManager.

@Blanche: Lijkt me een uitstekend plan om na al deze computerellende te ontstressen in Oman. Ik zie de video met plezier tegemoet. :D
Bedankt voor alle goede adviezen!
Ik braaf alles proberen stap voor stap, durfde geen ander knopje in te drukken.....Rechten repareren met behulp van schijfprogramma, opnieuw installeren enzv.

Maar uiteindelijk kwam ik door bezig te zijn met Frank zijn suggesties om de schrijfrechten eens met behulp van het schijfhulpprogramma via de opstart schijf te repareren, zelf tot een oplossing. Via de opstartschijf, naar schijfhulpprogramma en daarbinnen kiezen voor -herstel van schijf- En dat werkte! :lol: :lol:
Daarna was alles weer zoals ik gewend ben met de Mac, zonder moeite werkte alles weer. Daarna bovenstaande beschrijving van Robert gevolgd en die werkt inderdaad uitstekend op een Mac. 8)

Dus het antwoord op de vraag of OSM met Apple werkt is JA
(mits je geen andere problemen hebt :lol: )
Ben vandaag aan het stoeien met de mogelijkheden op Mac voor de GPS en ik ben helemaal blij. :D
Wat een gebruiksgemak t.o.v de oude Mapsource op windows.
Maar misschien ligt dat wel aan de upgrade van Mapsource naar Basecamp dat ook voor windows geschikt is.