Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Draad maken op Surly LHT vork - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Draad maken op Surly LHT vork

Ik heb nu een paar leuke tochten gemaakt.

Waar ik nog wel moeite mee hebt is dat het stuur niet helemaal recht staat in de stuurpen. Deze heeft 4 bouten en moeten natuurlijk heel precies worden aangedraaid, want anders trek je het stuur een beetje scheef.

Ik merk wel dat ik de laatste tijd last hebt van een zeurende pijn in mijn nek.

Mario
Het lijkt me stug dat scheefstand veroorzaakt wordt door het niet exact gelijkmatig aantrekken die vier bouten van de stuurstrop. Die vier bouten dienen om het stuur in de stuurstrop te klemmen en die passing is als het goed is overal gelijk. Hooguit kan de onderkant van de strop wat verder (of juist minder ver natuurlijk) openstaan dan de bovenkant. Tussen links en rechts zou geen verschil moeten (kunnen) zitten.

Ik denk eerder dat het verstelmechanisme in de stuurpen niet helemaal zuiver is (als het stuur aan de ene kant hoger is dan aan de ander kant), dat de stuurpen een beetje scheef staat (als het aan de ene kant dichterbij is dan aan de andere kant), of dat het stuur zelf krom is. Probeer voor de lol je stuur eens om te draaien en kijk eens of en waar de scheefstand dan optreed.

Groet Remco
Vaak komt het allemaal aan op de juiste afstelling van zadel en stuur.

Ik had op mijn vorige fiets deze problemen ook, maar na veel afstellen en proberen, waarbij een mm al veel verschil kan maken, was het probleem ook verholpen. Ik had toen wel een recht stuur, nu een met een knik van 5 graden.

Ik probeer onder het rijden mijn fiets zo goed mogelijk af te stellen en dan de maten te noteren.

Mario