Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De Marathon supremes gaan vervangen worden. - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

De Marathon supremes gaan vervangen worden.

Hier begonnen met Conti Touring 2000 oid en mijn vrouw Conti Goliath oid. Daarna Conti Travelcontact, nooit problemen gehad met de banden, ik ben wel een pietje precies met bandendruk. Ik heb een mooi lowtech bandendrukmetertje van Schwalbe (binnenband) gekregen en meten is weten....

Groet
Eric
Je kan ook de nieuwe Conti E-bike band nemen . . . zou je bijna zeggen. Deze E-bike band is een stuk lichter als die van Schwalbe.
Wim schreef:Ik zou het even niet weten want van die Conti catalogus snap ik geen bal.
Je bedoelt deze catalogus? Er staat wel veel meer in als op de website! Als Conti-koper verplicht leesvoer.
DeFietsreiziger schreef:
Wim schreef:Ik zou het even niet weten want van die Conti catalogus snap ik geen bal.
Je bedoelt deze catalogus? Er staat wel veel meer in als op de website!
Er staat wel veel in, maar niet zodanige informatie ( ze zijn allemaal geweldig!) dat je na lezing een heel overwogen schifting kunt maken tussen alle toerbanden. Race is dan nog een stuk overzichtelijker
Precies, ik kon ermee niet kiezen welke nu precies waarvoor het meest geschikt was. Er waren wel een half dozijn banden die er zowat hetzelfde uitzagen. En die heel dure in Duitsland gemaakte superband was weer loeizwaar.
Wim
Ik ga vrijdag naar de fietsboer en tot nu toe zullen het of de Marathons of de Marathons Dureme worden. Ik neig wel meer naar die Duremes omdat die volgens Schwalbe sneller zouden zijn.
Die Duremes staan er nu op maar ze lijken me wel een stuk smaller dan de Supremes. En waneer ik ze meet zijn ze eigenlijk maar 45mm ipv 50mm. :x
Hoe rijden die Dureme's eigenlijk?

Een paar weken geleden heb ik mijn winterbanden er weer onder gedaan. Onder de 10 graden begint de Supreme zijn goede eigenschappen te verliezen (wordt stugger/langzamer). Dat geldt overigens voor alle banden, maar voor de een meer als de andere. De M-Racer (achterband) vind ik te smal ivm gladheid. Dus stop ik er 2 Conti Touring Plus 47mm banden onder en ik wordt weer helemaal happy. Het is een soepele band die comfortabeler is dan de Supreme, meer grip heeft in de winter en nog lekker rolt ook (zie de oude topic). 8)
Conti heeft nu ook een echte winterband, met winterrubber.
Wim
Ik kan van die Duremes nog niets zeggen aangezien ik ze er gisteren pas heb op gezet. :)
Over de maat kan ik nog zeggen dat dat natuurlijk van de velg afhangt, maar dat de meeste banden in werkelijkheid smaller zijn dan wordt opgegeven. Op mijn SP19/Sputnik velgen waren nieuwe 50 mm Big Apples 45 mm en 50 mm Extremes 47 mm. Als banden een beetje ingereden zijn worden ze nog wel iets breder.
Wim
Ik kan van die Duremes nog niets zeggen aangezien ik ze er gisteren pas heb op gezet.
Rijden prima, wat zwaarder dan de racers maar veel lichter dan de XR. Op Rugen met veel fietspaden waar de klinkers in de lengte richting liggen, liep de middenprofiel van de band nog wel eens in de gleuf tussen de stenen in, wat een dweil effect heeft. Beetje raar, maar wel lekker :roll: