Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stalen frames/fietsen met EBB - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Stalen frames/fietsen met EBB

Ik ben ook vaak fan van zwart/grijs, maar qua fietsen ben ik er gek genoeg een beetje op uitgekeken. RAL6011 aka reseda green daarentegen, wow. Lekker industrieel èn je ziet het veel in Jugendstil constructies. :D
http://3.bp.blogspot.com/_eeYhBGkKfS0/S ... %2B270.jpg

(Nou maar hopen dat Santos een beetje flexibel is, anders wordt het wellicht Velotraum ... )
:oops:
De nieuwe VSF T400 wordt ook voorzien van excentrisch bracket,
Bovendien:
- Externe Rohloff schakelbox
- Tubus Duo lowrider standaard
- Schwalbe Marathon Dureme banden
- Kleur donkergrijs of donkerblauw
- Gaat 2399 euro kosten

Was natuurlijk al een stalen frame, Rohloff, SON en Magura
zie: http://www.fahrradmanufaktur.de/?page_id=1995

Al met al: dit lijkt me qua prijs/prestatie een zeer serieuze optie voor een goede (confectie) reisfiets.
In november heeft marco ze staan (bike4travel) heeft hij me verzekerd . .
Open vragen nog wat mij betreft: wat voor soort excentrich bracket zit erop, en kan het achterwiel er nu uitgehaald worden zonder kabeltjes, dikke bouten en momentstangen los te hoeven maken (dat vond ik een minder punt van de huidige t400).
we zien wel . .
groetjes ben
Als de Rohloff naaf een externe schakelbox heeft is het verwijderen van het achterwiel een fluitje van een cent.
Ook met de interne schakelbox (die ik zelf mooier vind) is het een fluitje van een cent: twee kabeltjes los, floeps. En lekke banden hebben we toch bijna niet meer? Momentstangen of namaak derailleurs heb ik evenmin, alleen een sleufje in de linkerpad.
Wim
Bolletje schreef: Open vragen nog wat mij betreft: wat voor soort excentrich bracket zit erop, en kan het achterwiel er nu uitgehaald worden zonder kabeltjes, dikke bouten en momentstangen los te hoeven maken (dat vond ik een minder punt van de huidige t400).
Excenter van VSF was altijd een type voor klemstroppen
De nieuwe T400 heeft inbus bevestiging van de naaf, en in ieder geval niet de lange momentarm. Of het dan OEM1 of 2 is is op de demo foto nog niet te zien
Shane schreef:De onderste zit nu in china :lol:

Geef mij ook maar die in mat zwart 8) ipv zwembad blauw
hee. Wat is dat nu? Kritiek op mijn fiets! :(

Over smaak valt niet te twisten. Ik vind zwarte fietsen zo saaaaaaai.
Fiets doet het verhard en onverhard nog steeds erg goed. Wasbord zal echter ook met een stalen frame niet comfortabel zijn. Gewoon gas terug, tanden op elkaar en telkens zoeken naar dat paadje van 5 cm breed dat vlak is (en aan de andere kant van de weg ligt). Ik ben erg tevreden met mijn Nitto stuur (een bredere dan op de foto. Ik heb het eenvoudige type EBB (doorgezaagde bus). Alleen vastkomen te zitten na een trip door de binnenlanden van IJsland. Lavazand geeft heel veel wrijving. Met veel kracht toch los weten te krijgen. Eruit gehaald en goed schoongemaakt. Nu al vele malen de kettinggespannen en dat is vijf minuten werk inclusief het pakken van gereedschap.

Wel vaker last gehad van een eraf lopende ketting. natuurlijk bij het rijden op onverhard wegdek. Als mijn excenter op maximale kettinglengte staat en de ketting gaat hangen. Dan lukt het niet om twee schakels er tussen uit te halen, want dan past de ketting niet op de minimale stand van de EBB. De ketting moet erg slap staan wilt het lukken. Vaak de ketting er opleggen dus. Dat zowel ketting, kransje en voorblad ernstig versleten waren hielp natuurlijk niet mee.

Sjirk

Sjirk
SjirkM schreef:
hee. Wat is dat nu? Kritiek op mijn fiets! :(

Sjirk
Mooi fiets Sjirk maar smaak in kleuren kan verschillen :wink: Ik denk dat jou kleur een stuk uniquer is dan mijn mat zwart.
Is hij al mat zwart?
Wim
Wim schreef:Is hij al mat zwart?
Wim
Goede vraag, ik ben in afwachting van de volgende plaatje..... :wink: