Additionally, paste this code immediately after the opening tag: op TV vanaf 16 januari - Going South (herhaling) - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

op TV vanaf 16 januari - Going South (herhaling)

HansvanderVeeke schreef:Ik kijk elke week maar merk dat het wat minder boeiend wordt voor mij. Het is goed dat het op zijn eind loopt.
En ik vind Asa en Javier nog net wat interessanter dan Finn en die andere.

Ben benieuwd naar zijn persoonlijke film.
Ik vond het boeiend vanwege het fietsgebeuren maar de montage had wat mij betreft anders gekund. Het is nu teveel bedoeld voor het grote publiek en dat is begrijpelijk de producent Millan verdient zijn boterham en zoals hij zelf al beschrijft in dit draadje wilde de opdrachtgever een bepaald eindresultaat. Omdat de film bedoeld is voor het grote publiek krijg ik als fietser daardoor niet hetzelfde gevoel dat ik heb wanneer ik zelf op fietsreis ben. De rust enzv. Er lijken te vaak even wat milieudingen 'ingepropt'. Vaak ook nog in een ander land dan dat de fietsers zijn en dat is af en toe verwarrend. Ondanks dit alles heb ik wel genoten van de film en van de landschappen die ik ooit vannuit een bus zag in Zuid Amerika voordat ik fietste. En inderdaad waren Asa en Javier ook onze favorieten vanwege het land, hun grappige accent en de manier van presenteren. Xavier heeft nu nog wat problemen met het uploaden vanwege een trage computer maar zijn 'versie' komt eraan. Nog wat geduld dus.
Blanche schreef:Heb jij ook naar alle afleveringen van Going South gekeken?
Vandaag is een van de hoofdrolspelers namelijk Javier Godar lid geworden van de Wereldfietsgroep op Vimeo. Hij laadt nu (as we speak) zijn eigen persoonlijke filmpje van de reis door Zuid Amerika. Hou
het videopodium voor Wereldfietsers in de gaten!
Het lukt Javier om onduidelijke reden helaas nog steeds niet om zijn eigen versie van Going South op het Wereldfiets video-forum van Vimeo te zetten.

Vandaar dat hij mij deze link stuurde >>
http://exposureroom.com/members/javierg ... d74067e95/
Jaloersmakende beelden. Zo hoort een fietstocht te zijn.
Herkenbare beelden uit de serie, maar ook veel mooi extra materiaal. Leuk gemonteerd met af en toe die versnellingen erin.

Kijken dus!
Net op http://www.avro.nl/pages/player.aspx?maid=tcm:8-226001 aflevering 13 gekeken. Ik denk de laatste. Jammer, was leuk om te zien. Ik zou er niet voor wakker blijven maar dat is tegenwoordig niet meer nodig. Programmamakers; Bedankt!
Wij ook van de week. Inderdaad Deepeei en fietsers bedankt!
Snapte wel niet zoveel van die Javier en Asa aan het eind. Ben je 8 maanden onderweg en dan ga je de laatste dagen racen omdat je je terugvlucht al geboekt hebt. Ik zal hem es vragen wat de rush nu precies was.
Hallo allemaal, idd de herhaling begint op 16 januari NED 19.30 en wij zijn heel blij met de extra aandacht die deze serie verdient. Ik zie een aantal opmerking waar ik volledig achter kan staan. Bianche omschrijft het goed, het is zo gemonteerd voor de klant. We hebben vanaf het begin de intentie gehad er een rustiger geheel van te maken maar dan paste het niet goed bij het NED3 publiek. Dat is altijd het gevecht dat een documentairemaker moet leveren. Laten we heel eerlijk zijn, we mogen in ons handen knijpen dat deze serie überhaupt op Nederlandse TV te zien is met al zijn reality programma's die bijzonder goed bekeken worden. De kijker (cijfers) is/zijn heilig en veel bepalend. Dus des te meer mensen naar een programma kijken des te eerder zal er een vergelijkend programma op tv komen.
Des te meer de vraag komt om een programma als GS te krijgen met meer tijd voor de mooie omgeving en de fietsers dan zal dit gemaakt gaan worden, jullie zijn hier allemaal ambassadeurs voor.

@ Bianche, de snelheid van Javier en Åsa zat hem in productionele mogelijkheden (wij moesten de finish hebben om de montage te maken, wat niet wil zeggen dat ze niet een 2 weken later hadden kunnen eindigen. Ik heb een goede vriend op de fiets, die is nu bijna 3 jaar onderweg op precies dezelfde route en neemt zijn tijd hiervoor. Dan kun je natuurlijk niet een korte productie hier omheen maken. Deze productie heeft 2,5 jaar gekost wat al bizar lang is.

Een andere reden van de haast was dat Åsa een baan had geaccepteerd in Zweden waardoor ze eigenlijk al 01 april thuis had moeten zijn (het zijn net echte mensen :)). en vandaar dat de tickets daarop afgestemd waren. Ook het Noord team had dit zelfde probleem maar dat zie je misschien in beeld minder. Ook hun laatste landen zijn in een snel vaart voorbij gekomen.
Ik vind het mooi om te horen dat er veel mensen Javier en Åsa leuker/interessanter vonden om te volgen. Ik denk dat dit er mee te maken heeft dat zij de echte fietsers waren die al veel ervaring hadden en daardoor meer van de schoonheid en cultuur genieten. Het Noord team had nog nooit een grote tocht gefietst en dus ook een heel andere mentaliteit hierin.

Ik hoop dat heel Nederland zal kijken vanaf zondag en dan weet ik zeker dat hier een markt voor zal zijn en jullie meer mooie fietstochten op tv kunnen krijgen.
Veel plezier en mooie tochten in de toekomst.

Groet, Milan
Hoi Milan,

Leuk dat je reageerd! En ik ben het met je eens, we mogen blij zijn dat er uberhaupt nog zulke programma's op tv komen bij de publieke omroep want als het aan het huidige kabinet en de LPF ligt kijken we binnenkort allemaal naar grijze eenheidsworst ... :evil:

Lang leve de publieke omroep!!!!

p.s Ik heet Blanche en geen Bianche :wink:
Die van 16 januari.
Is dit nu een herhaling of is het opnieuw, en anders, gemonteerd?
Het is een herhaling, Hans!
Milan reageert op de opmerking waarin een aantal mensen zeggen dat de serie nogal 'snel' verloopt. In eerste instantie hadden ze hem 'langzamer' gemonteerd maar de Avro wilde een 'snellere' variant. En omdat dat de klant is....