Ik heb nog nooit een helm gedragen, heb er zelfs geen.
Tienduizenden fietsvakantiekilometers in het verleden. Zonder helm.
Heb het voorbije jaar een tiental BRM brevetten gereden van 200/300/400km en was steeds zowat de enige van de groep zonder helm (in Vlaanderen, maar volgens mij is Nederland hierin nauwelijks verschillend).
Vanavond echter...
Wat is er mooier om een "fietsjaar van de waarheid" in te zegenen met een stevig stukje fietsen. Dus plande ik om er vandaag (na een kort nachtje wegens stevig vieren) symbolisch meteen in te vliegen met een kloeke rit van 160km (Ieper-Mechelen).
Op km 91,3 besliste een stukje ijs (op een overigens voortreffelijk fietspad) er anders over. De onderste helft van m'n rechteroor werd bijna afgerukt, en hing aan een heel dun draadje maar na 15 hechtingen in de spoedafdeling van Aalst is er weer hoop op heling.
Een helm zou hier waarschijnlijk geen soelaas geboden hebben. En toch... met wat minder geluk was ik niet met m'n oor langs die telefooncabine geschampt, maar er volop met mijn schedel tegenaan gekwakt. Mijn (ehem) snelheid : 24-25km/u.
Vanavond is niet alleen mijn oor bijna afgescheurd, er is ook iets anders geknakt, van binnen.
Goede voornemens, het is er het seizoen voor.
Straks een helm gaan kopen.
In de solden
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
.