door
Cyril » zo 05 sep, 2010 09:53
Leuk te horen dat je naar Japan gaat. Ik en mijn vriendin hebben een reis gepland van 1 jaar startend op 5 Januari 2011. Eerst NZ, Aus en Indo maar mogelijk Vanaf Sept/Okt willen we ook naar Japan gaan, daarna is de bestemming nog onbekend maar wie weet fietsen we naar Nederland terug als er nog geld over is.
Wij hebben hebben ook nog een hoop nodig. Kwa tent hebben we niet voor een hele dure gekozen. Decathlon heeft namelijk ook kwalitatief erg goede tenten en gunstig geprijst:
http://www.decathlon.nl/NL/bivaktenten-11560375/
Wat betreft slaapmatje vinden wij die self inflating matjes te groot. Wij zitten eerder te denken aan compacte luchtbedjes.
Dit ligt lekkerder en is veel compacter.
Mogelijk hebben we wel een isolatie laagje nodig omdat luchtbedjes niet altijd zo goed isoleren als je zou denken.
Wat wij belangrijk vinden is dat we die snel vol met lucht hebben maar ook snel weer leeg. Sommige hebben een ingebouwd handpompje.
Het 'Van assendelft luchtbed deluxe' overwegen we. Alleen zouden we dan een compact handpompje moeten hebben.
Kwa slaapzak moeten we nog een keuze maken. We overwegen om een hoes te (laten) maken voor de luchtbedjes waar we slaapzakken aan kunnen ritsen. Zo hoeven we voor 2 personen maar 1 slaapzak mee te nemen, of 1 voor zomers en 1 voor winters weer. Deze hoezen zijn ook te koop maar erg duur dus denk dat ik mijn moeder ga inschakelen, weet de naam vd winkel even niet meer.
Een slaapzak moet voor ons dus rechthoekig zijn.
Omdat wij in NZ beginnen en hebben gelezen dat benzine branders waarschijnlijk in beslag worden genomen door de douane gaan we die in Christchurch aanschaffen.