Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke banden? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Welke banden?

waltertje schreef:Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk. Hoe moet profiel je daarbij helpen. Zand in de bochten zal profiel ook weinig helpen. Als een harde 35 mm daar niet doorheen snijdt, snijdt profiel niet veel dieper.
Profiel op een band zorgt er voor dat zand en troep wat in een bocht ligt in het profiel gaat zitten en ruimte maakt om het rubber kontakt te laten maken met de weg. Een gladde band kan dit niet en zal weg glijden. Vergelijk maar eens een gladde en een profiel band naast elkaar in het zand en je zal duidelijk zien welke dieper komt.
En, lekker gefietst dit weekend?
Wim
Ja hoor, heerlijk om op asfalt te fietsen en die banden nauwelijks te horen :) Wel nog wat wennen wanneer op grindpaadjes, komt wel goed.
Maar doordat ik nog voor enkele examens moet studeren nog geen langere ritten kunnen doen... Iedere keer dat ik een uur pauze kan nemen rol ik echter wel doorheen het lokale fruitboom/vallei/heuvellandschap :)
Vanmiddag een niet bepaald indrukwekkende doorn tegengekomen op mijn pad:
doorn VS kojak: 1-0 :(

Band was goed opgepompt en voor zover ik weet ook goed gelegd. Hopelijk maakt die daar nu geen gewoonte van. Vanavond binnenband plakken dus... (en in 't vervolg reparatieset en binnenband meenemen...)