Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsslot - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Fietsslot

Bedankt!

Is inderdaad lekker licht en met een lange kabel overal aan vast te zetten.

Ik zag dat de Zwerfkei dit slot voor iets van 15 euro verkoopt. Helaas hebben we geen Zwerfkei in Groningen, maar ik kreeg in Google de indruk dat dit merk ook veel voor koffers e.d. wordt verkocht. Maar eens proberen bij een zaak waar ze koffers verkopen.
Bever.
Of bij Belga, volgens mij heb ik daar een cijferslotje gezien van BBB die voldoet aan je beschrijving...
Nou, gevoelsmatig heb ik liever een slot met een sleutel. Maar misschien is dat onzin.

En kabelsloten zijn verder allemaal even prut, zodat ik gewoon op gewicht kan selecteren?
Hoe harder én/óf dikker het staal, des te langer het duurt om er door te komen voor de dief. In Amsterdam schijnen ze met betonscharen rond te lopen, welke niet door de Abus-O-Chain heen komen. Maar dan praat je alweer over een slot van een kilo welke een ringslot kan vervangen (al is daar de tactiek én-én).
Pedalero schreef:Nou, gevoelsmatig heb ik liever een slot met een sleutel. Maar misschien is dat onzin.

En kabelsloten zijn verder allemaal even prut, zodat ik gewoon op gewicht kan selecteren?
Een nadeel van sleutels is dat je ze kwijt kan raken... Ik heb meerdere keren de tent weer moeten uitpakken omdat de sleutel goed opgeborgen was in het tentzakje :roll:

Zelf heb ik mijn fiets bijna niet op slot. Maar ik heb dan ook een erg incourante fiets en zeker bepakt en behangen fiets je er niet 1-2-3 op weg... (dan heb je de drie schatjes nog niet gezien die normaal in de kar en op de fiets zitten...)

Afbeelding
Robertjan schreef:Deze hing in de buitensportspeciaalzaak waar ik gewerkt heb. Ik vond het erg licht.
* De gelegenheidsdief die niet op pad is om te jatten, kun je het nog best lastig maken met een 128cm lang kabeltje.
1000 combinaties, het zal je verbazen hoe rap je daar doorheen bent met proberen. Bovendien is dat soort junk vaak zo wrak dat je de juiste combinatie ook gewoon kunt voelen.

En anders breek je de stander even af, dan heb je een hefboom om het kabeltje even mee op te draaien, gaat ook prima
Ik had heeel vroeger inderdaad ook een cijferslotje waarvan ik de juiste combinatie kon voelen als je flink aan de kabel trok. Standaard heb ik niet, maar niet uit preventie-oogpunt. :wink: