Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wintertrektocht 15 t/m 17 januari 2010. - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Wintertrektocht 15 t/m 17 januari 2010.

Hier wat amerikaanse inspiratie: http://parandonneurs.blogspot.com/
W
Als ik naar buiten kijk vind ik al inspirerend genoeg, geen Amerikaanse web-site voor nodig.

Vooral vrijdag belooft een mooie dag te worden.
Heb veel zin in a.s weekend!

http://www.pietsweer.nl/
Wij hebben inmiddels geannuleerd bij Koerd. Dat wat een goed idee leek bij opgave is het nu niet meer. Ik kan mijn astma opvoeren als excuus maar de kou was voor ons toch nummer 1 en de doorslaggevende factor. Sorry wij zijn meer mensen voor warm weer als we gaan kamperen. Voor iedereen die wel gaat, het ziet ernaar uit dat de paden overdag ijsvrij gesmolten zijn (gelukkig) en dat het s'avonds lekker fris vriest. Het fietsweercijfer krijgt zelfs een rapportcijfer 8 op zaterdag in zuid holland! http://www.weeronline.nl/Europa/Nederla ... er/4057959 Zondag wordt het wel iets slechter.

Veel plezier dit weekend bikkels!
Ik heb mijn winterfietstocht wel op weg naar de Ladiesnight in Capelle aan de IJssel, donderdagavond

Blanche
Ik heb er zin in! Zojuist heb ik nog een thermoshirt gekocht, die kan ik vast wel gebruiken. Mijn slaapzak heb ik een maandje geleden ook vervangen, al was dat natuurlijk niet speciaal voor deze tocht. Ondanks dat dit zeker niet de eerste wintertrektocht is waar ik aan deelneem, is het wel de eerste die echt in winters weer zal zijn. Hoop ik :)
Voor alle mensen die twijfelen: waarschijnlijk ga je na het weekend zeggen: dat viel eigenlijk wel mee. Al mijn winterreizen vallen eigenlijk wel mee. Het is vooral het een mentale kwestie. Tegelijkertijd geeft het veel voldoening om zo'n avontuur met moeder aarde aan te gaan.

Wel is het een goed idee om een extra matje (foam of zo) mee te nemen en een extra slaapzak of (freece) deken. Je kunt dat extra ding altijd van je afgooien als het te warm is.
bikelike schreef:Wel is het een goed idee om een extra matje (foam of zo) mee te nemen en een extra slaapzak of (freece) deken. Je kunt dat extra ding altijd van je afgooien als het te warm is.
Vergeet je fles single malt whisky ook niet!!!
:lol:
De enkel voelt goed. Met B-schoenen durf ik het dus wel aan. Nu alleen de (zware) verkoudheid nog... :roll:
Ik heb een beetje in mijn agenda kunnen schuiven en kan nu vrijdag middag meefietsen, 's avonds mee eten en hopelijk ook zondag mee rijden vanuit Rijnsberg naar Amstelveen.....op de single speed mountainbike!!
Zaterdag krijg ik 10 hongerige mountainbikers over de vloer en moet dus de hele dag in de keuken staan! :lol:
Jimbo

Zoveel mensen, zoveel wensen.

Het belooft prachtig weer te worden; niet te koud en een zonnetje, matig briesje. Verbazingwekkend dat het weer een hot item is bij een wintertrektocht. We kruisen door IJsland, steken de Andes over, de Himalaya. Trotseren sneeuwstormen en orkanen. Wat is dat toch dat een sneeuwvlok in Nederland een forum vult?
Tot nu toe ging iedere Wintertrektocht door. De laagst gemeten temperatuur was enkele wintertochten geleden 's nachts 4 graden onder nul. Zie je tegen de nacht in een tentje op maar lokt het mooie weer je om toch te fietsen, huur dan een hut of leg je te rusten in de recreatieruimte.

Wanneer je de aan en afmeldingen ziet is het jojo-en. Ik tel nu 17 m/v, jong en oud. Er worden ook veel vragen gesteld door mensen die in dubio zijn.
De afstanden zijn ca. 40 km., 60 km. en 55 km. Valt dus reuze mee. Tempo? Eventueel maken we bij grote verschillen 2 groepen. Geef gewoon aan wanneer het langzamer moet of er even gestopt moet worden.
Zojuist nog beide campings aan de lijn gehad. Er wordt op ons gerekend. Ik heb er vreselijk veel zin in.

Fiets in orde? Reserveband in het gereedschaptasje. Verlichting in orde voor zaterdagavond naar de Pizzeria? Telefoon opgeladen?

We vertrekken vrijdag uit Amstelveen om 13.00 uur. Ben je hier eerder dan trakteer ik je op een broodje en drinken. Red je het niet om hier om 13.00 uur te zijn? Geen probleem. Bel me dan waar we op enig moment zitten. Dan haak je gewoon ergens aan. Dat geldt nadrukkelijk ook voor de zaterdag en zondag; ook wanneer je maar één dag mee zou willen fietsen. Kom je met de trein of eigen vervoer, er is altijd een station in de buurt.

Jullie moeten de groeten hebben van Anita en Nel uit Cambodia. De gebakken hond zouden ze graag ruilen voor onze boerenkool met worst. Ook moeten jullie de groeten hebben van Opa Leen (Verkerk). Hij had er graag bij geweest maar is daar fysiek nog niet toe in staat.

Tot vrijdag 12.00/13.00 uur in Amstelveen.
Ik heb me net als last minute deelnemer aangemeld. Natuurlijk heb ik er veel zin in. Vraag me wel af of er nog iemand anders uit het diepe zuiden komt en of we misschien samen kunnen reizen met de trein. Ik wil morgen tussen 12.00 en 13.00 bij Koert zijn.

Nu nog whisky inslaan :D

Sjirk
Ik heb ook nog lang in dubio gezeten (zoek nog naar warmer schoeisel dan mijn sandalen) maar ga me toch vanavond nog aanmelden en ga dan eens in oude schoenendozen snorren...

Ik kom zaterdagochtend... helaas, had graag nog een nachtje gekampeerd... maar heb vanavond niet kunnen inpakken, dus moet morgen nog alles regelen na het werk... tot zaterdagochtend (9.30 ongeveer bij camping amsterdamse bos)

Vertrekken er zaterdag nog meer mensen uit Rotterdam rond 8.00?
Hoi allemaal,

Alvast heel veel plezier! Ik ben er niet bij omdat ik morgen nog moet werken en ik er dus vrijdag al niet meer zou geraken voor een stuk in de nacht :lol: Bovendien ben ik ècht geen held om te fietsen bij gladde wegen!

Amuseer jullie en groetjes aan iedereen vanuit België!

An
Yes!
Ik ben mijn zaterdagdienst kwijt. Ik fiets zaterdag naar de camping in Rijnsburg en dan kan ik mee naar de pizzeria. Het zal er nog om hangen of mijn tentje in de sneeuw mag staan.
Gr.
Betty
:D Dan ik ga ook maar mee, brrrrrrrrrr
ik kom op de fiets naar Amstelveen en probeer er om 12.00 te zijn

Ingeborg :wink:
Annetje schreef:Hoi allemaal,

Alvast heel veel plezier! Ik ben er niet bij omdat ik morgen nog moet werken en ik er dus vrijdag al niet meer zou geraken voor een stuk in de nacht :lol: Bovendien ben ik ècht geen held om te fietsen bij gladde wegen!

Amuseer jullie en groetjes aan iedereen vanuit België!

An
An,
de wegen zijn hier niet glad meer.
Er rijden treinen van Antwerpen rechtstreeks naar Schiphol. Daar vandaan is het 20 minuten naar Camping Amsterdamse Bos.
SjirkM schreef:Ik heb me net als last minute deelnemer aangemeld. Natuurlijk heb ik er veel zin in. Vraag me wel af of er nog iemand anders uit het diepe zuiden komt en of we misschien samen kunnen reizen met de trein. Ik wil morgen tussen 12.00 en 13.00 bij Koert zijn.

Nu nog whisky inslaan :D

Sjirk
Vanuit het diepe zuiden kom ik niet maar wie weet treffen we elkaar in 's Hertogenbosch.
Maarten W schreef:Vanuit het diepe zuiden kom ik niet maar wie weet treffen we elkaar in 's Hertogenbosch.
Ik rij naar verwachting 11.23 door Den Bosch. Stap in Utrecht over op trein naar A'dam Bijlmer. Uit gewoonte zit ik ergens achterin de trein.
Sjirk
Wintertrektocht 2010 gaat de boeken in als een echte wintertocht!
Het begon vrijdagmiddag over besneeuwde wegen naar het Amsterdamse Bos na een mooi rondje Amsterdam.
11 tentjes werden neergezet op een witte deken van sneeuw.
Zaterdag een koude Zuid- Oosten wind met aan einde van de dag regen.
In Rijnsburg nog wat laatste restjes sneeuw met een bevroren ondergrond die snel papperig werd nu de dooi inzette. Vandaag eindigden we in de volle zon. :D

Iedereen bedankt voor het gezellige weekend en Koert dank voor de organisatie.
We hebben genoten!

Wim & Marjan.
Marjan schreef:Wintertrektocht 2010 gaat de boeken in als een echte wintertocht!
Om dit te staven, zit ik nu te snotteren op de bank!

Het was een mooie tocht en ik heb genoten van zowel het ijzige Zuid-Holland als het mooie gezelschap.

Sjirk
Ja, ik heb genoten, vooral van de groep en ook van de Hollandse winter. Ik verlang zo naar de Balitische winter :P .

Maar ik verlang ook naar het volgende Wereldfietser Evenement :D !