door
Koert » wo 13 jan, 2010 22:02
Zoveel mensen, zoveel wensen.
Het belooft prachtig weer te worden; niet te koud en een zonnetje, matig briesje. Verbazingwekkend dat het weer een hot item is bij een wintertrektocht. We kruisen door IJsland, steken de Andes over, de Himalaya. Trotseren sneeuwstormen en orkanen. Wat is dat toch dat een sneeuwvlok in Nederland een forum vult?
Tot nu toe ging iedere Wintertrektocht door. De laagst gemeten temperatuur was enkele wintertochten geleden 's nachts 4 graden onder nul. Zie je tegen de nacht in een tentje op maar lokt het mooie weer je om toch te fietsen, huur dan een hut of leg je te rusten in de recreatieruimte.
Wanneer je de aan en afmeldingen ziet is het jojo-en. Ik tel nu 17 m/v, jong en oud. Er worden ook veel vragen gesteld door mensen die in dubio zijn.
De afstanden zijn ca. 40 km., 60 km. en 55 km. Valt dus reuze mee. Tempo? Eventueel maken we bij grote verschillen 2 groepen. Geef gewoon aan wanneer het langzamer moet of er even gestopt moet worden.
Zojuist nog beide campings aan de lijn gehad. Er wordt op ons gerekend. Ik heb er vreselijk veel zin in.
Fiets in orde? Reserveband in het gereedschaptasje. Verlichting in orde voor zaterdagavond naar de Pizzeria? Telefoon opgeladen?
We vertrekken vrijdag uit Amstelveen om 13.00 uur. Ben je hier eerder dan trakteer ik je op een broodje en drinken. Red je het niet om hier om 13.00 uur te zijn? Geen probleem. Bel me dan waar we op enig moment zitten. Dan haak je gewoon ergens aan. Dat geldt nadrukkelijk ook voor de zaterdag en zondag; ook wanneer je maar één dag mee zou willen fietsen. Kom je met de trein of eigen vervoer, er is altijd een station in de buurt.
Jullie moeten de groeten hebben van Anita en Nel uit Cambodia. De gebakken hond zouden ze graag ruilen voor onze boerenkool met worst. Ook moeten jullie de groeten hebben van Opa Leen (Verkerk). Hij had er graag bij geweest maar is daar fysiek nog niet toe in staat.
Tot vrijdag 12.00/13.00 uur in Amstelveen.