Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Continental of Schwalbe - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Continental of Schwalbe

Robertjan schreef:In mijn herinnering had de Marathon van 2004 ofzo wel degelijk die blauwe brekerlaag waar die punaise in kan. Die zit nu in ieder geval in de Marathon Plus (zonder Tour). Dat zou 'm volgens mij moeten zijn.
Maar ook ik kan het mis hebben... :wink:
Die waar de punaise geen schade aanricht maar slechts halverwege de dikke blauwe laag komt is altijd de Plus geweest.
Leon
Dom van mij, ik bedoelde niet de Marathon maar de Marathon XR.
LeovanLierop schreef:Ik blijf het een raadsel vinden waarom de een probleemloos met conti's rijdt terwijl dat bij de ander niet zo is. Van de zomer reed ik ook met conti's, maar na 1200 km begaf de zijwand het. Ook op de voorband zat een diepe inkeping van de velgrand ingebakken.
Zou het kunnen zijn dat sommige type velgen het 't gewoon slecht doen met Conti's? :roll:
Het feit dat de zijwand het snel begeeft ligt in mijn ogen aan het feit dat veel mensen hun banden veel te zacht oppompen, waardoor de velg veel te haaks op de band staat en zo zeer snel insnijdt.
Ik zelf heb goede ervaring met Continental Top Contact en heb enkele jaren geleden een keer met Schwalbe Maraton Plus gereden, die het na minder dan 1000 km. begaf (zijwand :) ) Hoe dat kan weet ik nog steeds niet, zeker gezien de vele positieve recenties over die band.
Ik had de band i.i.g. hard opgepompt.
Zou best eens kunnen. Ik heb ook nooit problemen met mijn Conti's, ondanks het feit dat ik zo'n 90 kg weeg en ook nog eens 25 kg bij me heb. Ook ik pomp mijn banden flink hard op.

Groetjes,
Frank
Ik wist dat iemand dat zou gaan opnoemen. Maar dat is het niet. Ik had ze opgepompt tot 5 bar en nagemeten. Ze waren absoluut niet zacht!
Persoonlijk heel goeie ervaringen met volgende Conti's:
- de niet meer verkrijgbare Toptouring
- Town & Country (42mm ?) (net terug van 3 weken Californië, overal glas op de wegen en nooit platgereden...);
- TravelContact (37mm ?): interessant als je wat onverhard op je pad terugvindt.

Tot nu toe totaal niets te klagen over Conti kwaliteit, zelfs voor de banden uit de Indische fabrieken.

Enige ervaring met Schwalbe: Marathon XR. Hoge rolweerstand, beenhard.

Zolang ik goede ervaringen met Conti blijf hebben ga ik voor Conti.
LeovanLierop schreef:Ik wist dat iemand dat zou gaan opnoemen. Maar dat is het niet. Ik had ze opgepompt tot 5 bar en nagemeten. Ze waren absoluut niet zacht!
Het was ook niet zozeer direct op jouw opmerking gericht, maar meer een mogelijke oorzaak in het algemeen.
Ik zie vaak mensen fietsen met ontzettend zachte banden (geen wereldfietsers overigens :wink: ) en soms ook nog met iemand achterop :shock: dan krijg ik bijna medelijden met de bandenfabrikant.
Blijft ook het het feit dat gebruikers van het bekende andere merk, als ze zachte banden hebben deze problemen niet hebben.
Wat dat betreft voor mij een reden om voor Schwalbe te gaan.
Rij nu 14000 km op marathon supreme 28 inch 42mm op een giant expedition.
Nog nooit lek gereden, en ik rij zowel onverhard als asfalt. Zelfs op ruige steenpaden in Fr geen enkel probleem, zelfs niet met volle bepakking. Ik pomp ze op tussen de 4 en 5 bar afhankelijk van de temperatuur. Pomp ze op zodanig dat ik ze net nog met mijn duim een klein beetje kan induwen, maar niet veel. Teveel oppompen levert problemen op met de velg en de spaken ( ook meegemaakt) Binnenband heb ik ook van schwalbe, maar ik weet niet of dat wat uitmaakt.
Ervaringen zijn al wat ouder(2005) maar één en al lekke banden met Continental Travel contact. Bij vriend (zwaar) al na 1000 km en bij mij (wat lichter) na zo'n 3000 km. Geklaagd (schriftelijk) bij Cont. maar nooit antwoord gehad.

Met Schwalbe Marathon nooit problemen en veel minder lekke banden.

Ik zeg dus: Schwalbe.

Maar ook die produceren ook weleens hele brakke series. Bij mijn zwager viel de hele zijkant er na 3 maanden woon-werkverkeer uit. (Schwalbe Marathon had ik geadviseerd). Hij heeft via de fietsenmaker ook gereclameerd, t zijn toch prijzige gevallen, maar kreeg nul op request. (En rijdt nu naar tevredenheid op Halffords)

In rolweerstand heb ik mij nooit verdiept. Mijn bagage, conditie en het terrein bepalen meer dan de band.
voor mij de schwalbe marathon plus tour.
Ik heb hem nu 8754 km erop liggen en nog altijd dik in orde.
Van die rolweerstand heb ik weinig last, ik rij tussen de 23 en de 27 per uur aan een hartslag van 120 - 130.
Ik hou me vooral bezig met lange afstand ritten tussen de 100 en de 300 km lang.
In 2011 rij ik Parijs -Brest - Parijs.
Dus een betrouwbare band is een must :lol:
@wilsast : als je pbp wil gaan rijden, zou de Marathon Racer niet een betere keuze kunnen zijn dan de Marathon Plus ? PBP mag dan wel een monstertocht zijn, maar ik zou voor 'ocharme' (bij wijze van spreken hee...) 1200km op geasfalteerde wegen toch eerder inzetten op maximale snelheid, ipv op maximale levensduur en puncturebestendigheid. En 't is nu ook niet zo dat die Racers watjes zijn, ze kunnen best tegen een stootje.
Als je tegenargumenten hebt, hoor ik ze graag want ik zou dit jaar (2010) ook wat brevetten willen gaan rijden (maar nog geen monstertochten 8) ).
wilsast schreef:voor mij de schwalbe marathon plus tour.
Ik heb hem nu 8754 km erop liggen en nog altijd dik in orde.
Van die rolweerstand heb ik weinig last
:D :D
Daar mag je de laatste 2-3 uur van PBP nog eens over na denken als je met gewone banden al binnen was geweest ;)
Velen rijden PBP op Panaracer Pasela's. De laatste tijd is ook de Grandbois populair aan het worden voor brevetten. Die rijden volgens velen erg snel, en zijn ook comfortabel. Ze zijn wel iets kwetsbaarder, maar een keer een binnenband verwisselen kost aanzienlijk minder tijd dan de hele rit op heel langzame en oncomfortabele banden rijden.
Wim
m-gineering schreef:
wilsast schreef:voor mij de schwalbe marathon plus tour.
Ik heb hem nu 8754 km erop liggen en nog altijd dik in orde.
Van die rolweerstand heb ik weinig last
:D :D
Daar mag je de laatste 2-3 uur van PBP nog eens over na denken als je met gewone banden al binnen was geweest ;)

Denk je werkelijk dat er zoveel verschil op zit ?
Een vriend van me heeft de racers erop liggen, en als we samen gaan rijden volg ik hem zonder problemen, .......... het kan natuurlijk ook aan mij liegen 8)
jansenius schreef:@wilsast : als je pbp wil gaan rijden, zou de Marathon Racer niet een betere keuze kunnen zijn dan de Marathon Plus ? PBP mag dan wel een monstertocht zijn, maar ik zou voor 'ocharme' (bij wijze van spreken hee...) 1200km op geasfalteerde wegen toch eerder inzetten op maximale snelheid, ipv op maximale levensduur en puncturebestendigheid. En 't is nu ook niet zo dat die Racers watjes zijn, ze kunnen best tegen een stootje.
Als je tegenargumenten hebt, hoor ik ze graag want ik zou dit jaar (2010) ook wat brevetten willen gaan rijden (maar nog geen monstertochten 8) ).

ha hier si ne randonneur uit Mechelen.
Welke BRM's wil je gaan rijden misschien, ik heb er ook al enkele op mijn verlanglijstje staan, Lier en Leuven ga ik waarschijnlijk doen.
Wat betreft de "plus" banden, ik ben bewust naar deze banden overgestapt omdat ik teveel lek reed, mijn gem. is 23 - 25 km/uur, dus snelheid is niet belangrijk.
Sinds deze banden geen enkele keer lek gereden, en met meer vertrouwen op de baan, ook op onverharde wegen.
Wat betreft PBP, als ik deze rit kan uitrijden aan 23 gem. spring ik een gat in de lucht.
Welke ritten rij jij, welke afstanden, en welke richtingen ga je meestal uit ?
wilsast schreef: mijn gem. is 23 - 25 km/uur, dus snelheid is niet belangrijk.
Als snelheid niet belangrijk is zou ik langzamer fietsen, dan hou je het gemakkelijker vol.... :roll:
Leon schreef:
wilsast schreef: mijn gem. is 23 - 25 km/uur, dus snelheid is niet belangrijk.
Als snelheid niet belangrijk is zou ik langzamer fietsen, dan hou je het gemakkelijker vol.... :roll:
23 -25 km/u is niet snel voor mij, ik heb één jaar geleden een zwaar fietsongeval gehad, met nek- en rugwervelbreuken, sleutelbeenbreuk tot gevolg.
Het was kantje boord of het was een blijvende verlamming.
Voor die periode maakte ik tochten tussen 200 en 300 km aan een gem. van 28-30 per uur.
Nu een jaar later rij ik met een koga signature trekkingfiets, omdat een koersfiets niet meer gaat met de blijvende rug en nek kwetsuren.
In mijn ogen is 23 gem. niet snel en ben er zeer tevreden mee.
Soms kom ik na een rit thuis met pijnlijke rug en nek, maar ik fiets gewoon graag.
PBP is voor mij een "doel" of dit in orde komt weet ik niet maar ik ben een bijtertje en ondertussen ligt mijn "pijngrens" vreselijk hoog.
Een sportman kan steeds dat tikkeltje meer :wink:
wilsast schreef:
m-gineering schreef:
wilsast schreef:voor mij de schwalbe marathon plus tour.
Ik heb hem nu 8754 km erop liggen en nog altijd dik in orde.
Van die rolweerstand heb ik weinig last
:D :D
Daar mag je de laatste 2-3 uur van PBP nog eens over na denken als je met gewone banden al binnen was geweest ;)

Denk je werkelijk dat er zoveel verschil op zit ?
Hoe langzamer je rijdt, des te harder de rolweerstand er inhakt (want de invloed van de sterk progressieve luchtweerstand neemt af)

In Bicycle Quarterly 5.1 kwam Jan Heine met een eenvoudig rekenmodel op PBP tijden van 65 'snelste band, Deda tre' tot 75 uur 'langzaamste band, Riv. nifty swifty voor iemand die normaal 24 km/h rijdt
En die Nifty swifty is vast nog heel wat sneller dan een Marathon Plus.....
Wim