Ik zie nu net dat je de link naar de Bulls hebt aangepast.
Wat me opvalt is de grootte van het grote tandwiel vóór. Ik weet niet hoe de verhouding van de Alfine 8-speed naaf is, maar je moet eigenlijk altijd zorgen dat het 1:1-verzet ook altijd het meest gebruikt zal gaan worden. Bij derailleurs is een 50 tands-wiel i.h.a. dan ook geen goed idee. Geen idee hoe dat bij deze Alfine naaf is. Daar zou je je dan even in moeten verdiepen.
De banden zijn wel goed: lekker snel, en toch bescherming tegen lekken. Voor wat extra comfort kan er eventueel gedacht worden aan een bredere band (40mm (Marathon Racer), 42 (Marathon Supreme), of zelfs 50mm (Big Apple/Kojak), zolang de band zelf maar snel is).
Dan rest alleen nog verlichting/zichtbaarheid. In dit geval zou een optie de Shimano naafdynamo (DH2N72 met aangesloten achterlicht, zie ook hier) kunnen zijn: niet vreselijk duur als 'ie gestolen wordt, en toch licht lopend en betrouwbaar.
Een onderhoudsarme fiets zo, met versnellingsnaaf, schijfremmen en dan mogelijk ook naafdynamo.
Wat me opvalt is de grootte van het grote tandwiel vóór. Ik weet niet hoe de verhouding van de Alfine 8-speed naaf is, maar je moet eigenlijk altijd zorgen dat het 1:1-verzet ook altijd het meest gebruikt zal gaan worden. Bij derailleurs is een 50 tands-wiel i.h.a. dan ook geen goed idee. Geen idee hoe dat bij deze Alfine naaf is. Daar zou je je dan even in moeten verdiepen.
De banden zijn wel goed: lekker snel, en toch bescherming tegen lekken. Voor wat extra comfort kan er eventueel gedacht worden aan een bredere band (40mm (Marathon Racer), 42 (Marathon Supreme), of zelfs 50mm (Big Apple/Kojak), zolang de band zelf maar snel is).
Dan rest alleen nog verlichting/zichtbaarheid. In dit geval zou een optie de Shimano naafdynamo (DH2N72 met aangesloten achterlicht, zie ook hier) kunnen zijn: niet vreselijk duur als 'ie gestolen wordt, en toch licht lopend en betrouwbaar.
Een onderhoudsarme fiets zo, met versnellingsnaaf, schijfremmen en dan mogelijk ook naafdynamo.