Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1883 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

37721 berichten
Jammer voor de Tovenaar, maar Math heeft het goed. Is al een wat oude foto van Davos. Daar kon ik tijdens m'n fietstocht door Oostenrijk en Zwitserland een week lang gratis slapen. Daar woonde namelijk een tante (vaders zus) in een flat naast de Rhätische Bahn. Zij had me aangeraden om vanaf Landquart de trein te nemen, want de weg (45 km) erheen is zo steil! Wel lekker afgedaald op terugweg.
Tante is inmiddels overleden.
De volgende is voor jou.
Ik bekeek enkele foto's van Vaduz, de gok van de Tovenaar, maar de slanke toren leek er toch niet op.
De omgeving deed wel erg Zwitsers aan.
Mijn eerste gok, Andermatt, viel snel af. Mijn tweede gok, Davos, paste wel. Ik denk dat ik Davos langs alle richtingen (Surava, Flüela, Klosters) op de fiets binnengereden ben.

Volgende is een TdF legende. Waar is dit ? Niet erg moeilijk, schat ik. Ik druk de stopwatch nu in.
IMG_3551.jpg
Haha.
Monsieur Chrono, Jacques Anquetil!
Nog even verder graven in je TdF geheugen, Poppink!
Ik vroeg ook naar de plaats van dit beeld.
Federico Bahamontes, de adelaar van Toledo.
https://en.wikipedia.org/wiki/Statue_of ... Bahamontes
math schreef:
di 22 jul, 2025 14:02
Ik bekeek enkele foto's van Vaduz, de gok van de Tovenaar, maar de slanke toren leek er toch niet op.
Ben zelf twee keer in Vaduz geweest, die ligt in een erg breed dal, waar de Rijn ook door stroomt.
math schreef:
di 22 jul, 2025 14:37
Nog even verder graven in je TdF geheugen, Poppink!
Ik vroeg ook naar de plaats van dit beeld.
Ik sloeg alleen maar aan op jouw stopwatch.
Geen idee waar te zoeken.
Klopt, Da Vinci. Vandaag in de etappe naar de Mont Ventoux viel de naam van Bahamontes nog enkele keren, hoewel hij daar bij mijn weten nooit gewonnen heeft (2e in 1960).
Een heel mooi gemaakt beeld op een prachtige plek. In de link van Da Vinci staat dat hij die plek zelf heeft mogen uitkiezen. Aan de rechterkant van de foto zie je de Taag.

Beurt naar Da Vinci.
Ik zocht op Statue Ocana, daar vond ik niks, daarna Statue Indurain, en daar kwam ook een plaatje van Bahamontes in beeld.
Volgende, ook een wielrenner, maar niet zo ver van huis.
wielrenner.jpeg
Zo te zien een schilderij van een Tour-renner in zijn bolletjestrui. Gemaakt in 2016. Waar je voor de gein je eigen fiets voor een foto ervoor kunt plaatsen. Lijkt me een oude bakstenen bovengrondse spoorlijn met bogen, zoals vroeger bij de Haarlemmer Houttuinen in Amsterdam. Die vertanding daar boven. De soort bakstenen zien er ook niet bepaald Frans uit. Misschien in een woonplaats van die renner in Nederland of België? Geprobeerd met "peinture murale avec un cycliste portant le maillot à pois du Tour de France", mais non....
Lijkt op Wout Poels
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wout_Po ... ls2021.jpg
In Blitterswijck dus
Ja, Wout Poels op de zijgevel van Café de Zwart in Blitterswijck.
In de originele muurschildering droeg Wout een geel/zwart shirtje, maar nadat hij in de Tour de bolletjestrui had gedragen in 2021 kwam er een update.
De beurt gaat naar De Tovenaar.
Jammer dat Arensman gisteren geen benen had op de Ventoux, als die had gewonnen reed die vandaag in de bollentrui.
Maar wie weet morgen of overmorgen? Volgende:
brug.jpg
Bij nadere beschouwing dus toch een 'vastgezette' fiets voor Wout Poels. De linkerkant van het stuur is afgezaagd. Platte banden en een doorgezakte ketting. Best zonde...
Gezocht met "klooster op berghelling aan rivier frankrijk" zie ik iets in La Voulte-sur-Rhône dat er veel op lijkt:
https://www.google.nl/maps/place/07800+ ... FQAw%3D%3D
La Voulte-sur-Rhône is helemaal goed, iets ten zuiden van Valence, waar de Tour gisteren finishte. Het raad plaatje kwam helaas niet in beeld gisteren. Volgende is voor jou.
Volgende:
ding03.jpg
Honfleur, de Sainte-Catharine.

Groet,
Tom.
Honfleur! Beurt naar Tom vds.
Ik meende de kerk te herkennen, toch even gezocht op “houten kerk Frankrijk”.

Hier de volgende. Ik denk geen moeilijke deze keer.
IMG_9557.jpeg
Groet,
Tom.