Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1846 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36935 berichten
Heb de foto uitvergroot. Een grote steen met een gedenkplaat. Ervoor een informatiebord, waarop twee personen afgebeeld staan. Erachter drie borden (portretten?) op dunne stokken. Lijkt me een fusilladeplaats of iets uit de oorlog. Heb op Google geprobeerd, maar de verbinding liep steeds vast.
Heeft Trump misschien ook daar heffingen opgelegd? :roll:
Correct Poppink! Het Marinus Stevensmonument op de Holterberg. Vlak daarbij is ook nog de onderduikershut te bezichtigen.
Op mijn foto zie je heel goed dat er een behoorlijke kaalslag heeft plaatsgevonden. vergelijk maar met de streetview. Het zou moeten zorgen voor een meer open heide gebied maar ik moet nog zien of dat lukt.
beurt weer terug.
zoekplaatje.JPG
Oeps, m'n recente foto's zijn op.
Dacht ik eerst aan de Nijmeegse Vierdaagse, maar het is herfst en de mensen zijn "te gewoon" gekleed.
Die gietijzeren putdeksels met een betonnen kern komen me ergens bekend voor en de kleine natuurstenen blokjes in de trottoir rechts in ruitenpatroon te zien, zeker in Duitsland, aber wo? Park Tiergarten Berlin?
Martin E. van Doornik schreef:
do 10 apr, 2025 09:41
Dacht ik eerst aan de Nijmeegse Vierdaagse, maar het is herfst en de mensen zijn "te gewoon" gekleed.
Die gietijzeren putdeksels met een betonnen kern komen me ergens bekend voor en de kleine natuurstenen blokjes in de trottoir rechts in ruitenpatroon te zien, zeker in Duitsland, aber wo? Park Tiergarten Berlin?
Wat kan jij goed waarnemen Martin.
Ondanks de herfst ben je behoorlijk warm.
Ik ben benieuwd of je de plek ook kunt vinden.
Helaas weinig tijd voor. Ja, ja, probeer maar te zoeken in heel Duitsland van Kleve tot Frankfurt am Oder en van Flensburg tot Zittau....
Vandaag het nieuwe eikenhouten aanrechtblad vernissen, morgen een concert van Matthäus Passion bijwonen, zaterdag en zondag bezoek in huis.
Dat Gullideckel is hoe dan ook Duits. Niet voor niets dat ze er zo’n mooi woord voor hebben. Maar het lijkt me wel van een algemeen type, kan er niet gelijk een stad uit afleiden.

Volgens mij gaan die mensen naar een loopevenement. Allemaal hardloopkledij. Klein tasje voor in de locker aan de start.

Best een groot event. Marathon?
Grandonneur schreef:
do 10 apr, 2025 15:08
Best een groot event. Marathon?
Nog warmer.
ik had een tijd van 3 uur 59 minuten en 68 seconden.
Nou keurig gedaan dan Poppink, net binnen de 4 uur!
gezocht naar startpunt marathon en die was vorig jaar redelijk in de buurt van Brandenburgertor. Daar dus maar eens in de buurt gezocht tot ik iets vond dat er wel redelijk op lijkt. kan alleen niet zien op het rechts ook beetje klopt door de lopers daar.
maar ik wacht af of ik in de buurt zit:
https://www.google.nl/maps/@52.5193952, ... FQAw%3D%3D
Haha...net níet binnen de 4 uur :wink: Maar even goed heel knap, ik doe het je niet na Poppink
Was ik al nou warm met de Tiergarten....
Keurig WillyW.
Precies de juiste plek.
Oke, met beetje mazzel dus toch juiste plek gevonden:

volgende:
raadplaatje 142.jpg
Even voelen in mijn broekzak vertelde mij Laren.
Grappig dat die kerk een behoorlijke gelijkenis met jouw kerk heeft WillyW.
Martin E. van Doornik schreef:
do 10 apr, 2025 20:14
Was ik al nou warm met de Tiergarten....
Als ik dat zo bekijk zat je precies op het randje.
Dit keer moet ik jou helaas teleurstellen Poppink. Het is niet de kerk ik Laren. de ramen aan de zijkant kloppen al niet en straat waar ik stond staat recht op de kerk. Trouwens ziet de kerk in mijn woonplaats er ook heel anders uit, veel meer Sallands en de kerk op plaatje is dat juist niet.
Ja hoor, het is weer een kerk in eclectische stijl (vanaf ca. 1880). Dezelfde stijl heeft sterke overeenkomsten met de Grote Kerken van Apeldoorn en Hoorn. De kerk in Laren (Gld.) heeft een opvallende timpaan en is gebouwd in de wat sobere Waterstaatsstijl (vanaf ca. 1840), zoals de Mozes- en Aäronkerk in Amsterdam.
De omgeving doet me wat denken aan Ede, maar is 'm niet. Heb hele lijsten van kerken afgezocht en gevonden in Zwartsluis!
https://www.ghardeman.nl/fotos600p/kerken-ov.htm

https://www.google.nl/maps/@52.6416553, ... FQAw%3D%3D
Ook omgeving Ede is niet juist. Het is wel degelijk een plaatsje in Overijssel.
WillyW schreef:
vr 11 apr, 2025 10:23
Ook omgeving Ede is niet juist. Het is wel degelijk een plaatsje in Overijssel.
Ik zei al: doet me wat denken aan Ede, maar is 'm niet. Blijkbaar heb je mijn oplossing gemist....