Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1835 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36764 berichten
snel gevonden Poppink, volgende voor jou.
20240818_173911_A54.jpg
En zo is het!
Google kon op onderstaande locatie niet komen, er is geen streetview van. De naam van het laantje is voldoende.
DSC00352.jpg
Die boerderijtje links, ik kan makkelijk zien dat het rieten dak door Kleinjan Rietdekkers uit Den Ham (Ov.) is aangebracht. Maar zulke vorstpannen zijn in Overijssel en Drenthe niet algemeen. Vaak met puntige "rietkuifjes" aan de uiteinden ervan.
Dat maakt het zoekgebied verdraaid moeilijk....
Gokje: langs de Reest, waar ik vorig jaar heb gefietst?
Martin E. van Doornik schreef:
vr 21 mar, 2025 21:38
Die boerderijtje links, ik kan makkelijk zien dat het rieten dak door Kleinjan Rietdekkers uit Den Ham (Ov.) is aangebracht. Maar zulke vorstpannen zijn in Overijssel en Drenthe niet algemeen. Vaak met puntige "rietkuifjes" aan de uiteinden ervan.
Dat maakt het zoekgebied verdraaid moeilijk....
Gokje: langs de Reest, waar ik vorig jaar heb gefietst?
Ik weet niet of Kleinjan Rietdekkers zo ver van huis projecten aanneemt. De streek van het boerderijtje moet je kennen, ik zag recent relevante raadplaatjes van jou. Het dal van de Reest is fraai, heb er een keer gewandeld, maar de Reest zelf is vaak ver uit beeld.
Kleinjan verzorgt ook rieten daken in Groningen, vooral op molens. Ik herken zijn stijl gewoon. Maar heb verder geen idee. Is vast de Lange Linschoten ook niet.
Martin E. van Doornik schreef:
za 22 mar, 2025 09:51
Is vast de Lange Linschoten ook niet.
Nee, oostelijker. Ik heb de foto afgelopen maandag gemaakt, op weg naar de streek achter Arnhem. Had net een pannekoek gegeten, lekker in het zonnetje en uit de wind. Er stond een vrij straffe oostenwind die ik de hele reis tegen had.
Jaagpad langs de Kromme Rijn?
Poppink schreef:
za 22 mar, 2025 14:17
Jaagpad langs de Kromme Rijn?
Wel Kromme Rijn maar niet Jaagpad.
Hier? https://maps.app.goo.gl/q62Wci7V23jccRWg6. Het huis lijkt te kloppen.
ErikB81 schreef:
za 22 mar, 2025 17:01
Hier? Het huis lijkt te kloppen.
Inderdaad Erik, dat is hem. Het Fortenpad nabij Rhijnauwen. De doorgaande fietsroutes slaan bij onderstaand plaatje af naar links maar rechtuit is veel leuker en je komt daarna weer terug op de route. De foto maakte ik op een wat regenachtige dag in juli 2016. Aan jou de volgende.
IMG_8406.jpg
kaartje.jpg
20140807_202220.jpg
De plek waar ik sta is in Denemarken.
Dat was even lastig vanwege de enorme kustlijn van Denemarken en dan heb je de foto ook nog ergens voor 2024 gemaakt want momenteel is het gebouw er niet meer (als ik het goed heb) Hier dus in Aabenraa https://maps.app.goo.gl/PXZPuYWNsUYcGeuo7
Aabenraa wordt ook geschreven als Åbenrå. Zo vlakbij het Duitse Flensburg. Ik kan me die silhouet nog wel herinneren, want ik heb in 1981 in het jeugdherberg van Åbenrå overnacht, die over de baai uitkeek. Bestaat nu niet meer.
_Peter_ schreef:
zo 23 mar, 2025 14:57
Dat was even lastig vanwege de enorme kustlijn van Denemarken en dan heb je de foto ook nog ergens voor 2024 gemaakt want momenteel is het gebouw er niet meer (als ik het goed heb) Hier dus in Aabenraa https://maps.app.goo.gl/PXZPuYWNsUYcGeuo7
Ja, dat klopt. Er zit één van de Deense primitieve kampeerplekken in het bos, aan het water. Ik heb daar nog gezwommen, met mijn fietsschoenen aan vanwege de stenen. En die heb ik daarna gedroogd bij het kampvuur, waardoor ze nog jaren naar rook roken.

Jij mag.
Waar sta ik en waar kijk ik op uit? Dat laatste is misschien wel makkelijker.
raad.JPG