Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik heb met Google Streetview veel grensovergangen afgezocht in de wijde omgeving van Cheb, maar het bewuste bord staat er niet. Gezien het Russisch moet je meer zoeken naar de grens aan de voormalige DDR en niet Beieren, welke vlakbij Cheb ligt. Want ik ben twee keer op bezoek in de DDR van dictator Erich Honecker geweest en daar heb ik Sovjet-militairen rond zien lopen. Unmöglich in West-Duitsland, waar Beieren deel van uitmaakt.JanH schreef:OK. Gezien andere reacties van _Peter_ gok ik dat dit bord staat op de route van Praag (naar Nederland) bij de grensovergang van Tsjechië naar Duitsland, omgeving Cheb.
-Jan
Helaas kan ik deze website niet openen!daulagari schreef:Staat het bord precies op de grens?
Mijn camera is niet zo slim, en blijkbaar lopen cameratijd en gpstijd ook niet helemaal synchroon om een goed antwoord te geven. De grenzen in die tijd waren wat breder dan we ze tegenwoordig kennen zeker bij het ijzeren gordijn. Het is dus ongeveer op de grens, of als ik de GPS moet geloven in het dorp/stadje Schirnding https://www.google.com/maps/place/50%C2 ... 12.2290583daulagari schreef:Ja, daarvoor moet je de Radroute Saar-Mosel-Main of de Radweg Burgenstraße hebben gereden en waarschijnlijk ook nog van Tsjechië naar Duitsland anders had je het bord niet gezien. De aanwijzing "dat je er nu niet meer naar toe of vandaan kan komen" had me op het verkeerde been gezet maar ook dan was ik er, net als Martin niet op gekomen.
Staat het bord precies op de grens?
Nou, dat is snel! Inderdaad het State Capitol van Wisconsin. Zeg maar wat bij ons een provinciehuis is. Een fraai gebouw met vier kruiselingse vleugels op een landstrook tussen twee meren in. Op mijn foto staat de Amerikaanse vlag halfstok (de gouden bol op de vlaggenmast staat veel hoger) omdat de oud-president Harry S Truman op 24 december 1972 is overleden. Ik vierde Kerst (in Missouri) en nieuwjaar (in Wisconsin) en in het huis waar ik logeerde stond een mooie fiets met derailleurs welke ik mocht lenen. Vandaar mijn eerste Amerikaanse fietstocht, al was het niet mijn eigen fiets...._Peter_ schreef:Martin, ik denk vanaf de fiets, want toen had je waarschijnlijk ook nog geen velomobiel.
Volgens google is het het State Capitol van Wisconsin in Madison. (maar dan wel de achterkant lijkt me)
Ik had er eentje op mijn eerste vakantiefiets, een ATB van de Halfords (1996). Ging prima zolang je om de zoveelhonderd kilometer de moer even aandraaide, en je geen nieuwe pedalen wilde installeren. Maar ik had wél mijn dynamo aan de goede kant gemonteerd._Peter_ schreef:http://www.sheldonbrown.com/opc.html
Voor als je meer wilt weten over one piece cranks, iets wat we ons nu niet meer voor kunnen stellen. En denk ik ook maar goed is dat dat aan die kant van de oceaan is gebleven.