door
bdr » do 07 mei, 2020 23:26
Dinsdag de geboortegrond ten noorden van Antwerpen gaan opzoeken en bij mijn grootvader gaan wuiven. Nadien een rondje door de haven gepland maar dat is heen-en-weer geworden wegens Lillobrug afgesloten. brouter had me langs daar gestuurd, maar als Openstreetmap niet weet dat de brug gesloten is kan brouter het ook niet weten.
Antwerpen doorkruist langs de Scheldekaaien, redelijke druk maar doenbaar. Voor het eerst de vernieuwde kaaien op het Zuid gezien. Wat een misser! Dit is zo'n interessante en reusachtige plek met 6 meter getijdeverschil. Je zou daar bijvoorbeeld fantastische waterpartijen kunnen maken, of een mooi slingerachtig park met fijne hoekjes om te zitten. Maar nee, het is één grote steenwoestijn waar zelfs nu niemand wil gaan zitten, ondanks het mooie weer. De mensen gaan aan de waterkant zitten, of kruipen tegen het schaarse meubilair om aan de schrale noord-oostenwind te ontsnappen. Zelfs met 20º en een beetje wind is het niet aangenaam vertoeven... Mij doet het denken aan het stationsplein in Leuven, ook zo'n klimatologische ramp.
- Zou een goed raadje plaatje zijn.
- Barrier says no.
- Weer een woestijn erbij.