Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 19 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2618 berichten
beste Shadow, ziet er mooi uit. ik ben benieuwd naar het resultaat.
groet, hoogframe
Dank! Het wordt; DT350 naven, idworx velgen, DT Alpine 3 spaken, XT 2x11 met 42-28 voor en 11-42 achter, Gevenalle brifters, Salsa Cowchipper stuur, wat spulletjes van Hope en een trapas van White Industries, cranks van Thorn in 185mm enz. Oh ja Avid BB7's natuurlijk!
Shadow schreef:
zo 31 mar, 2019 11:22
Dank! Het wordt; DT350 naven, idworx velgen, DT Alpine 3 spaken, XT 2x11 met 42-28 voor en 11-42 achter, Gevenalle brifters, Salsa Cowchipper stuur, wat spulletjes van Hope en een trapas van White Industries, cranks van Thorn in 185mm enz. Oh ja Avid BB7's natuurlijk!
Wat gaaf moet het zijn om zelf je fiets te kunnen opbouwen. Veel plezier ermee.
Dankje! In dit geval heb ik de wielen laten maken, maar dat willen mijn vrouw en ik zelf leren om uiteindelijk er een reparatiewerkplaats mee te beginnen in de toekomst.

Nu eerst de stickers eraf gepield die er niet op horen en met Tectyl een antiroestbehandeling gedaan, het zijn prachtige frames maar de bescherming intern is 0,0 en de lak kan nog wel een laag of wat blanke vernis gebruiken, zonde van een frame dat los gewoon 999 euro kost...
Afbeelding

Vaude heeft deze frametas nieuw in het assortiment. Ik heb deze gekocht omdat ik mijn Iphone X er in kwijt kan.
Het enige nadeel is dat het laadsnoertje niet past. Morgen even langs een kledingmaker om te vragen of hij met een riemtang een gaatje wil ponsen aan de onderkant.
Wouter Duijndam schreef:
zo 31 mar, 2019 20:00
Morgen even langs een kledingmaker om te vragen of hij met een riemtang een gaatje wil ponsen aan de onderkant.
Hallo Wouter,
Ik lees op de Vaudé website dat dit tasje, in ieder geval gedeeltelijk, waterproof is. (“waterproof removable cover for smartphone navigation”)
Vraag dan aan de kleermaker of hij/zij er meteen een rubber tule in kan zetten (zoals je tegenwoordig veel ziet bij rugzakken en ook bij jassen). Blijft je kabeldoorvoering nog redelijk “waterproof”.

Groet,
Tom.
Als het gat onderin zit kan eventueel water er wél uit :wink:
Shadow schreef:
zo 31 mar, 2019 11:22
Dank! Het wordt; DT350 naven, idworx velgen, DT Alpine 3 spaken, XT 2x11 met 42-28 voor en 11-42 achter, Gevenalle brifters, Salsa Cowchipper stuur, wat spulletjes van Hope en een trapas van White Industries, cranks van Thorn in 185mm enz. Oh ja Avid BB7's natuurlijk!
Oehhh, nice! Als je toch zo chique bezig bent... Geen White Industries crankset? :D
Helaas wel slechts tot 180 mm.
Mooi idd. Maar de Thorn ligt al klaar!
Shadow schreef:
zo 31 mar, 2019 23:29
Als het gat onderin zit kan eventueel water er wél uit :wink:
Inderdaad en de iPhone X is van zichzelf al redelijk waterbestendig.
Is de iPhone X ook niet draadloos op te laden?
jaccow schreef:
di 02 apr, 2019 08:38
Is de iPhone X ook niet draadloos op te laden?
Ja, maar dat duurt langer.
Ook zo'n mooi knipex tangetje aangekocht. Zowel voor thuis en om aan de fiets te sleutelen. Dit is de 150mm, nieuw gekocht op marktplaats voor €20. Er is tegenwoordig ook een 125mm. Handig voor op reis.

Bijlagen

Mooi! Knipex is (bijna) altijd goed!
DSC03623.jpg
We stoeien altijd wat met sloten. Eigenlijk willen we het licht en klein hebben en ook heel erg sterk en betrouwbaar. En daarnaast willen we graag de fietsen aan iets vastmaken. Oh ja, een cijferslot is ook handig omdat het vinden van een sleuteltje in de ochtend niet altijd even succesvol is :D . En als laatste, geen losse sloten aan de fiets. Daar gaat rammelen als je over slechte wegen fietst. Moet dus redelijk plat in de tas passen. Tja, dat is nogal een lijstje. Voorlopig kiezen we hiervoor. Combi van Karwei en een andere bouwmarkt. Tot nu toe prima tevreden. Fijn dat er geen 'krul' in de kabel zit zodat bij het losmaken van het slot de kabel niet hard terug springt en tegen je frame aan ketst (lakbeschadigingen).
Prijs? Wete ik niet meer maar niet erg hoog. Gewicht: rond de 400 gram. Dat is nog wel wat veel maar andere sloten van dezelfde lengte zijn helaas niet veel lichter.
Alleen helaas niet geschikt voor NL en omringende landen... :(

Zou bij mij anders wel wat kilo's schelen ;)
Nee, zeker niet. In NL laat ik mijn fiets nooit alleen staan. Dan moet je echt met meer materiaal komen. En dat vind ik te zwaar. Omdat we met z'n tweeën fietsen komt het nooit voor dat ik mijn fiets ergens onbewaakt achter moet laten. We gebruiken het vooral als we in het 'wild' kamperen en potentiele dieven iets langer bezig zijn zodat ik wakker wordt. Een high end total dievenoplossing is het niet.
DSC03867.jpg
Compressiezakken. Ze doen precies wat de naam suggereert. Het is een zak die comprimeert. En dat is voor een buitensporter, verlegen om pakruimte, een hele mooie eigenschap.
Wij hebben een kleine slaapzak maar ook die wilde we nog kleiner hebben. Het was even zoeken naar kleine en lichte compressiezakken.
De compressie zakken van Sea to Summit heb je in allerlei formaten. Ze zijn genaakt van zeer licht gewicht doel. Lijkt een beetje op tentdoek. In maatje XS past onze 3 seizoenen slaapzak. Het resultaat is een klein balletje voor in onze tas. Best wel blij mee.
201903 Spanje 069.jpg
Ga je een beetje de bush in, ver van veilige waterbronnen, dan heb je twee dingen nodig: een filter om het water te reinigen en een waterzak om datzelfde water mee te nemen.
Zelfs in de parken in Spanje kom je al snel in situaties terecht dat het landschap adembenemend mooi is maar ook verschrikkelijk droog. Kortom: je water vullen wanneer het kan en gebruiken waar het moet.
De MSR Trail Base Water Filter Kit vonden we een heel fijn systeem die je daarbij ondersteunt. Het bestaat uit twee waterzakken (je kan kiezen uit de 2 liter variant of de 4 liter variant) en een filter daartussen. Je vult een zak met vuil water. Hangt het op. Koppelt de filter er aan en laat het gefilterde water in de schoonwater zak lopen. Je hoeft niet te pompen, niet te werken. Gewoon wachten totdat de er twee liter schoon drinkwater aan je voeten ligt. En dat gaat verrassend snel. De filter kan je ook los koppelen en los gebruiken.
In de reviews op internet las ik wel verhalen dat de filter kan scheuren even evenveel verhalen dat dit onzin is. We gaan het meemaken. We vinden twee dingen erg prettig: A. water filteren gebeurt 'automatisch'. B. je kan kiezen om ultralicht te gaan en alleen de filter meenemen. Dat past goed in alle activiteiten die we doen. We hebben de filter nog maar een paar weken dus echte duurervaringen hebben we nog niet.
Mooi dat je blij bent met HET filter :D