Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1798 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35958 berichten
Heb ik toevallig ook nog een Romeinse theater gefotografeerd. Maar waar?
Foto 109.jpg
Is niet in Italië, maar begint wel met een I.
Helemaal goed, inderdaad Caersarea onder Haifa.
Foto 108.jpg
De foto heb ik in 1979 genomen. Toen waren het helemaal andere en rustigere tijden dan nu. Helaas....
De volgende is voor jou.
Martin, na je laatste hint bleven er maar weinig landen over.

De volgende:
Raadplaat januari 2025.jpg
Jan
Had ook Istrië gekund maar daar ben ik nooit geweest :wink:

Jouw foto doet me sterk denken aan een "jordkällare", zoals men in Zweden bij veel huizen op het platteland aantreft. Mijn onlangs verkochte Zweedse droomhuis heeft er ook een.
In jouw geval misschien een schuilplaats voor onderduikers uit de oorlog. Vandaar dat bord links.
Volgens mij is het een comiezenhut.
Maar waar.....
Poppink schreef:
vr 03 jan, 2025 19:07
Volgens mij is het een comiezenhut.
Maar waar.....
Dat is het inderdaad,
Is het aan de Vrijdijk, Denekamp?
Vrijdijk.png
Groet,
Tom.
https://grensfietsen.nl/grensfietsen-nl ... -vrijdijk/

Vrijdijk is goed.
Als je er niet bent geweest dan was 't met de voorzet van Poppink snel te vinden.

Volgende voor Tom
Ja, voorzetje was wel nodig, ik kende "de commiezenhut" niet.
Gevonden via de site van de Stichting Heemkunde Denekamp.

De volgende:
strenge grenscontrole.jpg
Groet,
Tom.
Eenvoudig gezocht met „wegwijzer Nederland-Duitschland" op Google afbeeldingen en zo gevonden:
https://wandelboswachterellen.nl/romein ... -nijmegen/

Dus gezocht in Keteldal te Beek en daar dat witte huis op satelliet gevonden:
https://www.google.nl/maps/@51.8233748, ... FQAw%3D%3D

Prachtige, haast on-Nederlandse plek!
Keteldal in Beek is juist.
Is inderdaad een geweldig mooi gebied.

De volgende voor jou Martin.

Groet,
Tom.
Nijmegen en omgeving leent zich inderdaad voor prachtige fietstochten. Vroeger vaak gedaan vanuit de jeugdherberg „Overberg", die schuin tegenover het kasteel Waalheuvel in Ubbergen stond, op de foto (onder de bal) op de achtergrond. M'n vader fietste en verbleef daar in 1947 ook.
Volleyballen JH Nijmegen 25 juli 1969.jpg
Helaas maakte hij geen beelden van Nijmegen in puin.... Heb als toeschouwer in Mook de Vierdaagse nog meegemaakt. De Ooijpolder, Persingen, Groesbeek, enz. en vaak in Kleve geweest. De karakteristieke hoge portalen van elektriciteit aan de westkant van Nijmegen.... Spannend. Zou ik zo weer doen.

Hier is de volgende en alweer een hele tijd geleden. Waar heb ik rondgefietst?
Zicht op stad.jpg
Buckingham Fountain.
Gevonden met big fountain against skyscraper skyline.
You're right, Renel! Ik heb meerdere malen dwars door Chicago gefietst, zelfs door gevaarlijke achterbuurten waar de "cops" niet eens durfden te komen. Vijf keer op O'Hare Airport geweest met m'n fiets. Leuk om te herinneren.
De volgende is voor jou.
Nieuw plaatje:
weg04.jpg
Dacht ik aan de A12 boven Westervoort of de Koninginnebrug bij Well, maar zoveel pilaren hebben die niet....