Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1790 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35824 berichten
De tekst op grafsteen is Duits dus verwacht ik ergens in Duitsland. Gezocht naar verbouwde molen en ook naar kerken gekeken, maar nog niet gevonden.
Wel heel dichtbij de Nederlandse grens, die ca. op 2 km afstand ligt. En een paar straten hiervandaan ligt een spoorlijn.
Friedhof Hüthum?
Gezocht op Hermann Weyers.
Genau, Renel! Inderdaad Hüthum. Als je van Arnhem via de spoorbrug bij Westervoort, Zevenaar, Babberich en Elten naar Emmerich fietst, kom je ongetwijfeld langs die wiekenloze molen.
Leuke fietstocht, 13 oktober 2017.
De volgende is voor jou.
Volgende:
rabbat.jpg
Gezocht met "big garden, surrounded by islamic style galleries" en gevonden in Iran:
https://irandoostan.com/ali-qapu-palace/

Er is zelfs een Streetview: https://www.google.nl/maps/@32.6563822, ... FQAw%3D%3D
Dat is correct en binnen de tijd! Het Naqsh-e Jahan plein: volgens sommige lijstjes een van de grootste pleinen ter wereld, volgens mij iig erg groot.
Beurt terug naar Martin.
Nou, een gewaagde fietstocht door Iran.... zou ik niet durven.
Hier weer een kerk(je), maar waar?
DSCF7355.JPG
Is dat niet gewoon het Petruskerkje in Sloterdijk?
Klopt, tegenwoordig helaas ingesloten tussen de kantoorkolossen met de ringweg A10 en spoorlijnen in de directe nabijheid. Ik heb vroeger als kind in Geuzenveld gewoond. Ik zag de blauwe Haarlemse trams nog voorbij rijden en Sloterdijk lag als pittoreske dijkdorpje er in mijn tijd nog landelijk bij, zie onderstaande foto. Daar is nu weinig van over. Hoe vaak heb ik dat kerkje gezien.... Als je met de „Blokkendoos" naar Haarlem reed, zag je aan de rechterkant nog weilanden. Herken ik nu niks meer terug. Heb in Amsterdam-West nog wat rondgefietst om ouwe herinneringen op te halen.
Sloterdijk vroeger.jpg
De volgende is voor jou.
Een makkie lijkt me
Afbeelding
Robert

Bijlagen

Ja, makkie, de Donaubron in Donaueschingen.
Het was er nog niet druk, dus wij met onze fietsen één voor één in het liftje naar onderen voor de foto.
Donaubron.jpeg
.
Dat is natuurlijk goed DaVinci. Jij mag aan de slag!
Ok, volgende, een mooie kerk:
Kerk 7.jpeg
Moeilijk geval, zo'n barokke kerk zie je overal in Bayern, Schweiz, Österreich, Czech republika en Slovenia. Van alles geprobeerd maar zucht....
De vlaggen hebben pauselijke kleuren. Dacht ik aan Ratzinger zijn vroegere kerk maar is 'em toch niet.
Begin eens met het vorige plaatje als startpunt.
Ahum, even gekeken op Google Maps waar Donaueschingen ligt.... Nooit gedacht dat die plaats zo ver westelijk van het Donau-stroomgebied ligt. Dus in Baden-Württemberg. Gezocht met "Barocke Kirchen mit zwei Türme in Baden-Württemberg" en na minutenlang scrollen eindelijk gevonden en dus terug in Donaueschingen:
https://www.google.nl/maps/@47.9517746, ... FQAw%3D%3D
Blijkbaar met veel belangstelling van sportieve fietsers.... :wink:
Helemaal goed Martin, de St. Johannkirche in Donaueschingen.
De Donaubron uit het vorige raadplaatje ligt achter deze kerk, hemelsbreed 100 m van hier.
Het is een populaire plek voor fietsers, hier is het startpunt van de Donauradweg. Wij hebben die een stukje gevolgd en zijn in Möhringen rechtsaf gegaan richting Konstanz.
Donauradweg.jpeg
Was ik haast vergeten dat de Donau in het Schwarzwald ontspringt....
Deze kerk was door de allerlei obstakels moeilijk te fotograferen, de enige optie was tegen het zonlicht in, maar op de computer toch gecorrigeerd.
Maar waar stond ik afgelopen zomer?
Kerktoren.jpg
Bij die nozems op straat. 😎