Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1789 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35824 berichten
Gezocht op 'deux statues de pelerins en route de saint jacques' en snel gevonden.
Ik heb nog even teruggezocht of ik daar zelf langsgefietst ben op weg naar Santiago, op Langs Oude Wegen, in 2011. Maar die route kruist de Gave d'Oloron in Oloron-Ste. Marie.

Volgende plaatje
P1000015.JPG
Is dit L'île Robinson in de Maas? Afgelopen juni nog daar gepicknickt....op de fiets richting Namen.
Gios, ben je me net voor, ik heb hier ook gestaan! :shock:
Het eilandje ligt voor Visé, maar wist niet dat het zo heet.
DSCF9860.jpg
Klopt, de huizen aan de oever zien er erg Belgisch uit en dat valt op als je uit Nederland daar het land binnen rijdt.
Beurt naar gios.
Heb nog gezocht naar een foto voor een bonuspunt, maar die vond ik niet.

Volgende :
20240617_100418.jpg
Ik ontwaar links in de verte een witte ronde stenen stellingmolen. Bijvoorbeeld Zuilichem. Heb van alles geprobeerd met "historische of oude spuisluizen", of "Hollandse waterlinie" of "Stelling van Amsterdam". De sluis heeft minstens zes openingen, nogal zeldzaam. Het water links ligt laag en rechts hoog. Naar mijn gevoel ergens Midden-Nederland. Maar noppes....
Martin E. van Doornik schreef:
di 10 dec, 2024 14:33
Ik ontwaar links in de verte een witte ronde stenen stellingmolen.
Kan het de molen van Willemstad zijn? Ik heb overigens nog niets gevonden wat er verder op lijkt.
Ik dacht ook meer aan Noord Brabant of Zeeland. Lijkt op een fietspad ergens bij haventje of misschien een oud fort.
kan verder weinig aanknopingspunten vinden.
Het lijkt of het landschap achter die molen wat hoger ligt. Giesbeek misschien?
Uit mijn hoofd is dit bij benedensas, kan dat kloppen? Inderdaad op de grens Zeeland-noord Brabant-zuid Holland. Ooit een keer langs gefietst.

https://maps.app.goo.gl/H6K9UAdVCh7junmi9?g_st=ic
Dan moet die witte molen 'De Vos' zijn in de Heensche Molen. Toch een grondzeiler....
Grandonneur schreef:
di 10 dec, 2024 18:26
Uit mijn hoofd is dit bij benedensas, kan dat kloppen?
Ja zeker! Ik ben daar ook langs gefietst, net op tijd want de even verderop gelegen brug is voorlopig gesloten.

Ik heb begin juni onderstaande foto gemaakt, de brug was toen even open voor passerende boot. Leuke plek om langs te fietsen! Ik hoop dat het euvel weer snel hersteld is. Maar dit even terzijde, het is geen antwoord op het raadplaatje :-)
DSC02173.jpg
Grandonneur heeft het goed. Knap gedaan. En sorry voor de late reactie, ik ben net thuis van werk...
Was een leuk plaatje omdat je zin krijgt om te gaan fietsen.

De volgende,
IMG_9166.jpeg
Gouda: https://www.google.nl/maps/@52.0105256, ... FQAw%3D%3D
Ik zag die gaper op de muur, dus gezocht met gaper op muur.
Slim gezocht! En het klopt uiteraard.
Ok, volgende:
Kerk 6.jpeg
Niet moeilijk: Buggenum, Limburg. Gezocht met „RK dorpskerken in Limburg", omdat het huis rechts typisch Limburgs van bouwstijl is:
https://www.google.nl/maps/@51.2311549, ... FQAw%3D%3D
Klopt, de kerk in Buggenum.
De beurt gaat naar Martin.
Dank je DaVinci, waar staat deze door verbouwingen verminkte molen?
DSCF0622.jpg
(er is wel Streetview aan de doorgaande weg rechts van de molen en kerk)