Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1784 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35827 berichten
De term „Eclectische stijl" komt men niet vaak tegen, maar men vindt tal van voorbeelden van die bouwstijlen, zeg maar uit de periode 1860-1900. In onze woonkamer hangt een wandpendule van die stijl, die nog van mijn grootvader was.
Ik kijk nog vaak naar de foto van deze jeugdherberg in Huy, die ik in 1970 heb genomen. Zulke villa's maar ook kastelen in Eclectische stijlen zie je wel veel in België.
De Grote Kerk van Apeldoorn en van Hoorn, het Centraal Station van Antwerpen en het Justitiepaleis in Brussel zijn daar eveneens goede voorbeelden van.
AJ Huy-chamois.jpg
(dit is géén raadselfoto)

Hier is de volgende, maar waar?
DSCF7829-detail.jpg
Je plaatst weer een moeilijk plaatje Martin. Alleen deel van een kerk en ik heb niet zo'n kennis van allerlei bouwstijlen. wat me opvalt zijn de ramen. Denk dat het een verbouwde kerk is. Daarnaar zoeken levert nog niks op, krijg veelal binnenkant van kerk dan te zien. Ga eerst maar wat anders doen.....
Is wel in de provincie Groningen.
Klopt, de kerk van Veendam. De volgende is voor jou. Ga nu de telefoon uitschakelen, want we zijn nu in theater.
ok Martin, veel plezier daar. zou haast zeggen nu snel een plaatje van een molen plaatsen, maar ik doe toch maar een kerk.
raadplaatje 110.jpg
Herken ik meteen in één nanoseconde: de Saint Patrick's Cathedral uit 1266 in Dublin, Ireland. Ben er zelf ook langs gefietst :wink:
https://www.google.nl/maps/@53.3401234, ... FQAw%3D%3D

En hier mijn eigen foto (28 aug. 2014):
St. Patricks Dublin.jpg
De klok wijst 18 00 uur aan en ik moest nog een roteind fietsen naar jeugdherberg Knockree, waarbij ik 14 kilometer steil omhoog moest fietsen. Plus heel harde tegenwind. Daar is de Cauberg een kinderglijbaan bij vergeleken. Bij aankomst al nachtdonker. En dat zonder landkaart en zonder Google maps.
Uiteraard weer helemaal goed Martin. Ook met bonuspunt voor jouw bijna zelfde foto.
je hebt de beurt weer terug.
Hier is de volgende:
DSCF3572.jpg
Moeilijk? Het is een tolhuisje.
Inderdaad Wapenveld, ik was op fietstocht van Zwolle naar Apeldoorn. In Wapenveld woonde de broer van mijn vader, die daar in 1957 een mooi huis had laten bouwen, vlakbij de molen De Vlijt.
Mosweg 16 Wapenveld.jpg
Hij was onderdirecteur van het wegenbouwbedrijf Schagen te Hasselt. Oom en tante waren geslaagde mensen, altijd op vakanties met een dikke Mercedes met caravan naar de Zwitserse en Italiaanse Alpen. Zij zijn inmiddels overleden en ik wou dat huis nog eens willen bekijken hoe het ervoor stond, maar bleek reeds gesloopt. Een schok voor me.
De volgende is voor jou.
De volgende:
Raadplaat 30-11-2024.jpg
Jan
Grensovergang tussen Kotten en Oeding.
https://www.google.nl/maps/@51.9321427, ... FQAw%3D%3D
Math, dat is goed.
Volgens mij zaten er voldoende aanknopingspunten in de foto. Zo was het, ook als je er nooit was geweest, met de juiste zoekopdracht wel te vinden.

Afgelopen zomer fietste ik een deel van de route Grensfietsen.nl.. Een mooie route, steeds vlak langs de grens NL-BRD. Dan weer in NL dan weer in Duitsland. Heel wat grensovergangen en grensstenen gezien in een aantrekkelijk landschap.

Jan
Zo ging het inderdaad. Gestart met wat woorden op het plaatje, kwam ik bij grensfietsen.nl waar stond dat het tussen Kotten en Oeding was. Dan nog wat zoeken naar de juiste plek.

Bij het volgende plaatje moet je zelf goede zoekwoorden raden. Het is in de VS. Google heeft een streetview van de plek, maar ik reken de naam van de canyon ook al goed.
IMG_1091.JPG
Het is in Chiricahua national park in Arizona.

De rotspilaren doen me qua vorm / formatie denken zoals ik ze zag in de kleur 'red rock' in Bryce Canyon.

Gezocht op 'light rock pillars like Bryce Canyon". Kwam er zo achter dat die formatie een 'hoodoo' heet.
vanuit hoodoo / national park USA verder gegoogled -

Bij Wikipedia onder 'see also' staat als 3e optie Chiricahua national monument - en daar in het park zie ik formaties bij canyon loop trail / echo canyon waar jouw raadplaat op lijkt. Misschien nog verder zoeken om precieze canyon te duiden.
Eropuit schreef:
za 30 nov, 2024 13:06
... Misschien nog verder zoeken om precieze canyon te duiden.
Op de goede weg!
Ik reken het goed. De plek heet Massai Point, het eindpunt van de verharde Bonita Canyon Rd. Maar de Echo Canyon Trail komt hier ook op uit.
Je komt langs het Chiricahua National Monument als je van Tucson naar het zuidelijke startpunt van de Great Divide MTB Route fietst via Portal en Animas.

Beurt naar Eropuit.
Mooi om nieuwe plekken te ontdekken hierdoor!
Een veel rustiger park lijkt me dan de 'standaard' parken in zuidwest USA.

Afgelopen juni, ander land, andere rotsformaties. Wie weet 't?
raadplaat6.jpg