_Peter_ schreef:In Faxe Denemarken Martin.
http://www.faxekirke.dk/
Probeer de volgende keer de plaatsnamen op de borden wat meer af te dekken, nu was het iets te makkelijk, (Denemarken vanwege de borden en ook vanwege het soort kerk)
Heb ik ook geprobeerd door mijn fiets tegenover de wegwijzers zo te positioneren. Door de vrij lage resolutie (max. 800 dpi vereist bij het plaatsen van foto's op dit forum) is het rechter bord al moeilijk leesbaar. Maar je hebt het toch goed opgelost: inderdaad
Faxe op Sjælland. M'n vrouw en ik waren op terugreis uit Zweden naar huis. Ik heb mijn fiets Focus Culebro ook meegenomen, die ruim tien maanden (
!) in Zweden heeft gestaan en ik thuis ermee weer graag wil rondtoeren. Vlakbij de 'kirke' van Faxe staat de jeugdherberg waar wij hebben overnacht, want van de Zweedse provincie Värmland in één ruk naar huis rijden is onmogelijk. Op de foto hieronder heb ik mijn fiets zo vervoerd, wat is de Dacia stationcar lekker ruim vanbinnen. Terwijl m'n vrouw in onze kamer een boek zat te lezen, heb ik mijn fiets even uit de auto gehaald en lekker rondgefietst in de Deense omgeving. Gelukkig maar, want een paar uur eerder heeft het behoorlijk geregend. Op de heenweg heb ik daarin nog twee nieuwe glas-in-lood ramen staand vervoerd: 1 x 1,08 m groot per stuk. Onder het (nu al 44 jaar oude) NL-bordje twee houten platen met daartussen een in bubbeltjesplastic verpakte antieke spiegel, die wij in Zweden hebben gekregen. En evenals de Focus ongeschonden thuis gekomen.
Faxe is eigenlijk een saai dorp van niets, er was veel te veel gesloopt en nu staan er hoofdzakelijk moderne gebouwen in het centrum en een open krijtsteenmijn in de nabijheid. In het nabijgelegen Rønnede staat er wel een zeer fraaie en fotogenieke 'kro'!