Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 175 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34327 berichten
Vanwege de snelheid van reageren van Leon (feli's) een nieuwe poging; de avondzon op welk plein in welke stad? Bonuspunten; vanaf het terras van welk café gemaakt?

Afbeelding
aandegracht schreef:benieuwd hoe het er daar uit zag toen er daar nog getankt werd.
Zo denk ik. :-)
Afbeelding
Snel! Mooie foto, zal ergens eind jaren vijftig zijn aan de verkeersborden te zien. > Even wat verder nazien; geopend in 1953. En met de aanleg van de A2 in onbruik geraakt in 1983. Het is een Rijksmonument.

Er wordt voor behoud en hergebruik onderzocht.
aandegracht schreef:Dat was wel heel snel; inderdaad bij jou in de buurt. En het zal vast een tankstation zijn geweest; benieuwd hoe het er daar uit zag toen er daar nog getankt werd.
Nou, toevallig was ik afgelopen maandag in Eijsden op mijn fiets, maar ik reed vanuit België over de Schansweg langs kasteel Eijsden. Dus dat ding ligt iets oostelijker en dus niet opgemerkt. Naar het schijnt staat er een gave tankstation uit de vervlogen jaren ergens bij Vught, gezien vanuit de trein.
aandegracht schreef:Vanwege de snelheid van reageren van Leon (feli's) een nieuwe poging; de avondzon op welk plein in welke stad? Bonuspunten; vanaf het terras van welk café gemaakt?

Afbeelding
Grote Markt in Veurne.
aandegracht schreef:Vanwege de snelheid van reageren van Leon (feli's)
Dank. Dat krijg je als je iets plaatst dat op een mijn vaste trainingsrondjes ligt. :D

Omdat ik nu schatplichtig ben aan deze discussie doe ik er ook een. Aan de fotokwaliteit kun je zien dat het al even geleden is maar ik denk dat de brug er nog wel is.
Afbeelding
Dat is de Vasco da Gamabrug in Lissabon.
keesswart schreef:
aandegracht schreef:Vanwege de snelheid van reageren van Leon (feli's) een nieuwe poging; de avondzon op welk plein in welke stad? Bonuspunten; vanaf het terras van welk café gemaakt?

Afbeelding
Grote Markt in Veurne.
Volgens Google streetview vanaf het terras van café Excelsior genomen, als ik me zo goed mogelijk heb gepositioneerd recht tegenover dat lage gele trapgevel op de foto. Prachtige marktplein met twee imposante kerken. Eerlijk gezegd nog nooit van Veurne gehoord....
FransD schreef:Dat is de Vasco da Gamabrug in Lissabon.
Yep.
Ook een leuke. Waar is dit en wat is dit?

Afbeelding
Afbeelding

Afgelopen zaterdag 1 april vanuit mijn fiets gefotografeerd, maar waar? Nu we toch bij bruggen blijven: ik stond mijn fiets op een stenen brug.
keesswart schreef:Ook een leuke. Waar is dit en wat is dit?

Afbeelding
Een overbodig geworden oud viaduct waarin de voetbalclub DoCoS is gevestigd in het Leidse Morskwartier. Door de nooit gerealiseerde ringweg rond Leiden is het viaduct daar nooit gebruikt. https://nl.wikipedia.org/wiki/RKSV_DoCoS

Nu mijn beurt! (zie foto net hierboven)
Martin, ik sta paf!
keesswart schreef:Martin, ik sta paf!
Ik ook. Niet alleen door de snelheid van Martin, maar ook door het feit dat dit kennelijk tegenwoordig het onderkomen is van de club (Docos dus=Door Combinatie Sterk) waar ik als als linksback in het toch al niet zo succesvolle C4-elftal tot de vaststelling kwam dat voetballen niet echt 'mijn ding' was. In die tijd (mid jaren zestig) speelde Docos overigens nog in de Kikkerpolder.
keesswart schreef:Martin, ik sta paf!
Eenvoudig viaduct voetbal googled en de oplossing lag meteen klaar. Maar ik meende dat ding ook van een afstand vaag gezien te hebben vanuit een bus.
Inderdaad, de Grote Markt van Veurne. +1 voor Kees. Maar niet (alhoewel streetview niet verder gaat dan daar :) )
het terras van Exselsior, maar van het terras van een deur verderop; Flandria. Geweldige rustplaats na 80 km door het meest noordelijke deel van Frankrijk eindigend in Bray-Dunes met een grote pot mossels, waarna we (fietskameraad en ik) na de lunch om een uur of drie met mossels, het brood en de sla opgegeten te hebben ook de inhoud van de mosselpan opdronken. Zoutverlies bijvullen is als beste zo te doen.
Daarna door, met de wind mee naar Veurne, naar een uitstekende vriendenopdefiets en....de late middag op het terras van Flandria met wat garnalenkroketjes en een Chinay blond en een Karmeliet van de tap. En een van de mooiste eind september zonsondergangen, met enorm veel roeken rond de toren.

De volgende dag de hele kust af naar Vlissingen, waarna vijf dagen Westhoek tot een einde kwamen, startend in Antwerpen via Gent, Roeselare - de frontlijnstad van de taalstrijd - Steenvoorde, Veurne met de directe trein terug.
Martin E. van Doornik schreef:
keesswart schreef:Een overbodig geworden oud viaduct waarin de voetbalclub DoCoS is gevestigd in het Leidse Morskwartier. Door de nooit gerealiseerde ringweg rond Leiden is het viaduct daar nooit gebruikt. https://nl.wikipedia.org/wiki/RKSV_DoCoS
Er hebben een paar van zulke viaducten bij Leiden gestaan. In de oorlog is de bouw stopgezet, toen alle betonbouwers werden ingezet voor de Atlantikwall. Later zijn de plannen veranderd (zie dit artikel).
En zie ook dit artikel over Grote Nutteloze Werken in het algemeen. Een van de leukste is de ruïne van het nooit afgebouwde kasteel van Almere,- of all places :lol:
Martin E. van Doornik schreef:Afbeelding

Afgelopen zaterdag 1 april vanuit mijn fiets gefotografeerd, maar waar? Nu we toch bij bruggen blijven: ik stond mijn fiets op een stenen brug.
Eentje van deze? :D

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kloosters_in_Groningen
Man Met Fiets schreef:
Martin E. van Doornik schreef:
Afgelopen zaterdag 1 april vanuit mijn fiets gefotografeerd, maar waar? Nu we toch bij bruggen blijven: ik stond met mijn fiets op een stenen brug.
Eentje van deze? :D

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kloosters_in_Groningen
Nee, je moet véél zuidelijker gaan zoeken. Hoort ergens bij een kasteel.
Martin E. van Doornik schreef:Nee, je moet véél zuidelijker gaan zoeken. Hoort ergens bij een kasteel.
Ja, gevonden: kasteel Schaloen.

Afbeelding