Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1738 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35075 berichten
Nou zonder de aanwijzingen was het mij nooit gelukt dit te vinden.
volgende, een kleurrijk huis maar waar?
raadplaatje 85.jpg
Kinsale Old town, Ireland. One of the most colorful places in Ireland. Kan geen url van Streetview vinden, ik ben momenteel op mijn molen.
Goed gevonden Martin. Inderdaad een heel kleurrijk stadje.
hier de link met streetview: https://www.google.nl/maps/@51.7066017, ... &entry=ttu

voor jou de volgende
Die typische huizen "van de overkant van de Noordzee" zien er wat te bescheiden van formaat uit voor Engeland. Dacht ik meteen aan Ierland, waar ik ook heb gefietst. Gezocht naar colourful places in Ireland en zo gevonden.
Hier is de volgende, waar stond ik voor het rode licht te wachten? Er is niks geblurd.
DSC07610-bew.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
zo 18 aug, 2024 19:59
Hier is de volgende, waar stond ik voor het rode licht te wachten? Er is niks geblurd.
Zijpendaalseweg hoek Sonsbeekweg.
Dat is knap zeg! Stroomdraden zonder rails eronder, dat kan alleen maar Arnhem zijn vanwege de trolleybussen. Ken je Arnhrm goed? De foto is vandaag precies een maand geleden genomen, 18 juli.
De volgende is voor jou.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 18 aug, 2024 23:03
Dat is knap zeg! Stroomdraden zonder rails eronder, dat kan alleen maar Arnhem zijn vanwege de trolleybussen. Ken je Arnhrm goed? De foto is vandaag precies een maand geleden genomen, 18 juli.
De volgende is voor jou.
In Luxemburg hebben ze trams op rails zonder bovenleiding zag ik laatst. Waarschijnlijk met een hele grote accu.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 18 aug, 2024 23:03
Stroomdraden zonder rails eronder, dat kan alleen maar Arnhem zijn vanwege de trolleybussen.
Inderdaad was dat onmiskenbaar Arnhem. De vraag was alleen, waar? Een aanwijzing was het stoplicht, die zijn er vooral nabij het centrum (zag ik op openstreetmap). Een andere aanwijzing was de TV antenne op het huis op de achtergrond. De bovenste van de drie was bedoeld voor ontvangst van de Duitse TV, in dit geval de zender in Kleef. Kleef ligt zo'n beetje ten zuidoosten van Arnhem en de antenne staat bijna parallel aan de weg. Dus het moest een weg in Arnhem zijn, niet ver van het centrum, in ZO richting lopen en ook nog eens een middenberm hebben. Na wat turen op Google Satellite had ik hem al vrij snel.
Volgende plaatje:
IMG_0960.jpg
Héééél makkelijk, dit is de Kruisstraat in Baflo. In de Laurentiuskerk, waarvan de dwarse zadeldaktoren op de achtergrond zichtbaar is, is in 1985 ons huwelijk kerkelijk ingezegend. Het hoekhuis met de gele dakgoot en groene markiezen is de plaatselijke warme bakker, waar wij altijd brood kopen.
https://www.google.nl/maps/@53.3644092, ... &entry=ttu
Martin E. van Doornik schreef:
ma 19 aug, 2024 09:55
Héééél makkelijk.
Beetje dom van mij :D :D , is bij jou om de hoek! Mooie omgeving. Foto heb ik gemaakt tijdens wandeltocht van Dokkum naar Appingedam. Ze hebben de beide Japanse Sierkers omgezaagd, zie ik nu. Als je Streetview 180 graden draait zie je het leuke bruggetje waarover we Baflo binnenkwamen.
Echt niet dom van je, het is wel een leuke foto. Er zijn vast meer WF-'ers, waar meer raad plaatjes niet ver van of vlakbij hun woonadres zijn genomen. We hebben toch 3800 leden? Het bruggetje dat je noemde, heet in het Gronings een hoogholtje. Nogal te smal voor het dragen van een fiets, want het is dan ook een voetpaadje.... Niet alleen dat de Japanse kers is verdwenen, maar ook zijn er in het huis geheel links verkeerde en lelijke ramen geplaatst. On-historisch.

Voor welk station stond ik met mijn fiets?
DSCF7289-waar.jpg
Zo te zien Oberhausen Hbf.
Sehr gut, Renel! Foto 2016, ik kwam met de trein uit Oostenrijk, die tot Düsseldorf ging. Maar er stonden behalve ICE's op de vertrektijden-borden helemaal geen treinen naar Nederland. De DB wilde me niet verder helpen. Nog wel de trein tot Oberhausen genomen. Gemopper en tandenknarsend. Dan maar via Kleve naar Nijmegen per fiets, zodat ik daar m'n thuisreis kon hervatten.
De volgende is voor jou.
Volgende ronde:
wfiets03.jpg
Stuben am Arlberg, Oostenrijk. Gezocht met "Kirchturm mit rote Zwiebel in Österreich":
https://www.google.nl/maps/@47.138193,1 ... &entry=ttu
Goed gevonden Martin! Jouw beurt.
Dank je wel, Renel. Het was wel behoorlijk zoeken.

Ditmaal weer uit de oude doos, waar zat ik? (er is ter plekke wel een ronde Streetview-stip)
Aan water.jpg
Let op de achtergrond, is beroemd.
Zürich kwam bij me naar boven poppen
Züri Leu von Urs Eggenschwyler
https://www.google.com/maps/place/Z%C3% ... ?entry=ttu