Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1724 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34478 berichten
Plaatje was te gemakkelijk. Het is een herkenningspunt in de stad.
(Klein Kasteeltje is de eerste opvangplaats voor personen die asiel aan hebben gevraagd. Vroeger was het centrum waar de militaire keuringen plaatsvonden. Ik kom er vaak langs. Ik ben er een paar keer binnen geweest. Er wordt daar met weinig middelen en mensen ongelofelijk werk verricht.)
Het fietspad waarop de fiets van Martin staat is het drukste fietspad van Brussel. Het is veel te smal voor de hoeveelheid fietsers die het gebruiken en er zijn voortdurend bijna-botsingen met tegenliggers en voetgangers.

Ik zal morgen een nieuw plaatje schieten en plaatsen.

joostr
Drukste fietspad van Brussel? Anders niet veel van gemerkt. Wel veel los rondslingerende e-steps. Ben nu in de buurt van Bremen
1000007648.jpg
In Brussel natuurlijk, maar van waar genomen?
Joostr
Ongeveer vanaf hier ?
Of iets preciezer vanaf hier
Inderdaad,, de Koninklijke route gezien vanaf het Liedtsplein in zuidelijke richting met de koepel van Ste Marie waar in 1924 de begrafenismis van Giacomo Puccini plaatsvond.

Beurt naar Math
Het meest markante gebouw op de foto was de verscholen koepelkerk. Daarvan zijn er niet zoveel in Brussel. Aan de lantaarn was snel te zien dat het de koepelkerk van Schaarbeek was. Daarna nog een tijdje zoeken naar een straat met tramrails en de typische gevels.

Waar is dit ?
IMG_2865.jpg
Is het in de Pyreneeën?
Ja! Nu nog de naam of de streetview van de plek.
Lastig, mijn eerste ingeving was ergens in de regio Aragón, uitzicht op de Pico de Aneto/Maladeta massief?
Ik zie een bordje met R3 erop en als ik dan ga zoeken kom ik op Bike Route 3: La Partacua. Dus het lijkt me een foto ergens langs of nabij deze route. Klopt dat?
WillemT schreef:
za 06 jul, 2024 12:45
Ik zie een bordje met R3 erop en als ik dan ga zoeken kom ik op Bike Route 3: La Partacua. Dus het lijkt me een foto ergens langs of nabij deze route. Klopt dat?
Ik vermoed dat je ongeveer goed zit. Ik reed niet op La Partacua. Het is noordelijk van Jaca.

Tovenaar, het is inderdaad in Aragon. Ik weet niet hoe het massief heet.

Edit : nu ik het gebied van La Partacua wat beter bekeken heb, is het niet langs of nabij deze route.
Heel goed, Tovenaar. Ik ken het als Mirador del Pirineo (ik meen dat Spanjaarden het over 'Pirineo' hebben en Catalanen over 'Pireneo' ). Er loopt over de rotonde ook een Carretera Forestal - ruta en 4x4. Ik vermoed dat daar het R3 bordje op slaat.
Beurt naar de Tovenaar.
Volgende:
X.jpg
Ik dacht eerst aan de Franse zuidkust, maar de bergen zijn daar toch té Italiaans voor. Je stond op de hellingen van de Vesuvius met zicht op de havenbaai met pier bij Torre Annunziata?
Links bij de fotorand ligt Pompeï. Ik hoop dat je daar genoegen mee neemt.
https://www.google.nl/maps/@40.7542864, ... ?entry=ttu
De grote graansilo bij de haven staat hier ook op.
Knap hoor Martin, dat je dit herkend hebt ondanks het wazige uitzicht! Helemaal goed, ik stond op de kraterrand van de Vesuvius. Dit was ook de eindbestemming van "Bestemming X", een soort Raad plaatje tv programma op Rtl 4 😉 Volgende is weer voor jou.
Ik hoefde op Google satelliet slechts de kustlijn vanaf midden-Italië zuidwaarts te volgen tot ik de juiste contouren van de haven heb gevonden. Ga zo een nieuwe foto plaatsen. Effe een deur inhangen van onze slaapkamer. Want die heb ik uit ons verkochte huis in Zweden meegenomen. Past precies!