Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1708 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34200 berichten
Dacht ik die molen van St. Michielgestel met opzet te overslaan vanwege die onechte, wit omlijste openingen in de belt. Heb lang geleden (1969) wel in dat dorp rondgefietst met bezoek aan de katholieke dovenschool aldaar. Indrukwekkend gebouw!

Hier is de volgende:
20240509_135735.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
vr 10 mei, 2024 13:33
Hier is de volgende:
Je stond Frida Kahlo ongeveer hier te fotograferen, over de weg heen:
https://maps.app.goo.gl/LSv6veK5NhR1D1yq8
Ze staat in de bocht van de Virulystraat (Groningen) te koop te staan.

Groetjes,

Carl

PS. Lang geduurd trouwens. Iedereen is denk ik fietsen.
Ik meende in het oranje een bekend verhuurbedrijf te herkennen en vreesde dat Kahlo te huur was, maar dat was het niet. De stad had ik goed gegokt... :)
Leon schreef:
vr 10 mei, 2024 20:12
Ik meende in het oranje een bekend verhuurbedrijf te herkennen en vreesde dat Kahlo te huur was, maar dat was het niet. De stad had ik goed gegokt... :)
Inderdaad een verhuurbedrijf, maar Kahlo kun je alleen permanent verkrijgen. ‘Wie wil bieden kan dat doen door een mail [mailadres verwijderd, CB] te sturen aan Blow-up Industry.’ https://www.oogtv.nl/2022/11/standbeeld ... t-te-koop/

Groetjes,

Carl
Carl heeft het goed, ik fietste over het fietspad achter die geparkeerde auto's. Wel wat meer naar het westen, daar stond ik over de noordelijke ringweg te fotograferen.
Het beeld van Frieda Kahlo staat er al meer dan anderhalf jaar.
De volgende is voor jou.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 10 mei, 2024 21:09
Het beeld van Frieda Kahlo staat er al meer dan anderhalf jaar.
De volgende is voor jou.
Kennelijk wil het niet zo vlotten met dat bieden? In de serie beelden is het volgende plaatje deze:
20140302-_MG_3418-2.jpg
Eigenlijk vermijd ik liever de 15mm-stand van mijn zoomobjectief om redenen die hier goed te zien zijn. Ik zal wel te veel haast gehad hebben om een panorama te schieten.

Groetjes,

Carl
Sri Lanka?
Poppink schreef:
vr 10 mei, 2024 22:59
Sri Lanka?
Nope. Ik wacht nog heel even met zeggen waar dan wel.

Groetjes,

Carl
Lijkt me meer Thailand. Die wachters die op de pilaren staan, iets dergelijks heb ik ook gezien op de Efteling in 1959.... Maar nu geen tijd voor. Morgen Nationale Molendag, vroeg uit veren dus.
https://www.google.nl/search?q=wachters ... g&tbm=isch
Martin E. van Doornik schreef:
vr 10 mei, 2024 23:46
Lijkt me meer Thailand. Die wachters die op de pilaren staan, iets dergelijks heb ik ook gezien op de Efteling in 1959....
Ook niet, maar wel dichter in de buurt dan Poppink. En ja, net nadat ik mijn reactie op Poppinks antwoord had verstuurd, bedacht ik dat ik er ook wel bij had kunnen zetten dat het niet in de Efteling is. Ik vermoed dat ik de foto gemaakt heb omdat de setting me aan een aflevering van mijn favoriete strip uit mijn jeugd deed denken: https://www.eftepedia.nl/lemma/images/d/d7/F11.jpg

Carl
Carl schreef:
di 14 jan, 2014 15:42
Beste fietsers,

Dit voorjaar ga ik fietsen in Myanmar.
Deze quote is net als de foto uit 2014. Ik denk dus dat we het daar moeten zoeken. ;-)
Carl schreef:
vr 10 mei, 2024 22:55
Eigenlijk vermijd ik liever de 15mm-stand van mijn zoomobjectief om redenen die hier goed te zien zijn.
Het scheelt al als je de camera recht houdt met de horizon in het midden. Ik neem aan dat je camera de lensvervorming corrigeert. Ook helpt het als je rechte dingen zoals die poort min ofbmeer in het midden houdt.
Wel heb je dan nog de orthografische projectie* van een groothoeklens (en vrijwel alle andere lenzen). Bij extreme gevallen kan een cyclindrische of sferische of panoramaprojectie inderdaad natuurlijker overkomen.
Leon schreef:
za 11 mei, 2024 08:32
Carl schreef:
vr 10 mei, 2024 22:55
Eigenlijk vermijd ik liever de 15mm-stand van mijn zoomobjectief om redenen die hier goed te zien zijn.
Het scheelt al als je de camera recht houdt met de horizon in het midden. Ik neem aan dat je camera de lensvervorming corrigeert. Ook helpt het als je rechte dingen zoals die poort min ofbmeer in het midden houdt.
Uiteraard, maar de beeldelementen die ik bij elkaar wilde hebben, vertikten het om op de goede plaats te gaan staan.

Myanmar is natuurlijk goed.

Groetjes,

Carl
Ik moet nu gaan werken, probeer (maar kan niet garanderen dat het lukt) vanmiddag nog even te kijken of er reacties zijn . Ik hoop van niet, omdat jullie allemaal lekker aan het fietsen zijn. :)

Carl

[edit: Nou, geen probleem dat ik effe weg was zo te zien. Tip nodig?]
Heb ik al het record van het plaatje dat het langst staat zonder dat er iets gebeurt? Het is nochtans een eitje dacht ik, met straatzicht ter plekke. ;)

Groetjes,

Carl
De Swedagon pagode?
Poppink schreef:
zo 12 mei, 2024 18:28
De Swedagon pagode?
Zo makkelijk nou ook weer niet. Dit is een veel kleinere stoepa, een eind naar het noorden.

Carl
Carl schreef:
zo 12 mei, 2024 19:10
een eind naar het noorden.
Aan welke staat moet ik dan denken? Mandalay? Veel noordelijker zal het niet zijn want daar is het al geruime tijd onveilig.
Kan voorlopig niet uitzoeken, gisteren druk met bagage inpakken en nu ben ik aan boord van Stena Line naar Göteborg. Computer in auto mee.
ik heb ook een aantal pogingen gedaan, maar kom niet verder. Volgens mij zijn daar meer Pagoda's dan dat er hier in Nederland kerken zijn. dat is zoeken naar de bekende ...........