Floris89 schreef: [..] Bovendien gebruiken de gekende atleten (Matt Hall, Josh Ibbett, Kristof Allegaert) precies geen stuurtas (maar zij slepen dan waarschijnlijk ook geen tentjes mee).
Hier de packlijst van de winnaar van de Tour Divide vorig jaar, Josh Kato. Hij heeft een
ZPacks tentje, weegt maar 439gram. Pakmaat is daarentegen nauwelijks groter dan m'n eigen tentje, 35x10cm tegen 30x10. Maarja scheelt toch weer 280 dikke gram.
Vind het eigenlijk niet echt een aantrekkelijke tent .. Denk ook niet dat ie bestand is tegen zweedse berglemmingen, die knagen graag een gat en met deze zijn ze denk ik zeer snel binnen.
En hij heeft een
Klymit slaapmatje, de lichtste (107cm Inertia x-lite) weegt maar 173gr met pakmaat 14x6cm. De 183cm lange x-frame weegt ook maar 258gr met pakmaat 15x8cm. Heb zelf een Xtherm van 430gr, pakmaat 21x10cm dus scheelt ook behoorlijk.
Klymit laat mooie plaatjes zien dat ze onbeschermd buiten op de grond liggen maar mijn ervaring met ultralichte spullen is dat je er juist vaak voorzichtig mee moet omgaan, dus in hoeverre dit kan? En ik kan de R-waarde niet vinden, of kijk ik er overheen? Maar gelukkig heb ik toch geen geld dus hoef ik me nergens druk om te maken.
stef.l schreef:Travelmaster schreef:Yopie schreef:In de fattie, gewoon als extra setje. Ja, kost geld en 5 maanden van het jaar heb ik er niks aan
Het is maar de vraag of dat zomaar past, Yopie. Lees je wel goed in voor je tot aanschaf over gaat!
Ze heeft een Pugsley volgens mij. Technisch is het mogelijk, anderen zijn haar daarin al voorgegaan. Haar voordeel daarin is dat ze niet al te veel belasting geeft op de fiets. Optimaal is het echter niet.
Voor een gedetailleerd overzicht van 29 wheels op de Pugsley:
https://thelazyrando.wordpress.com/2013 ... er-wheels/
Jullie zijn geweldig.
Heb idd een Pugsley en dacht als Patrick 29+ in zijn pugs kan kan ik het natuurlijk ook. Maar waarom is dat eigenlijk niet optimaal? Had wel bedacht dat er dan minder ruimte voor de zadeltas is, soms staat nl het zadel zo laag dat ie nu al op de band knalt. Die trekt hem gelijk aan flarden, heb hem al een keertje bij de schoenmaker laten versterken maar die noppen trekken hem gelijk weer kapot.
Bedankt voor de link Stef, zal hem een andere keer lezen want ik ga morgen een tijdje fietsen. Gelukkig kun je hier geen links kwijtraken, das toch wel erg fijn.
Koen & Sam schreef:Nu genoeg off topic geleuter [..]
Vond het anders best verhelderend dat offtopic geleuter, heb er weer wat bijgeleerd.
blijf die leuke verhalen posten Yopie, het is zeer aangenaam om de foto's te zien en te lezen!
Ha leuk te horen! Dit weekend ben ik hopelijk in het laplandse gebergte aan het bikepacken (dikke maand) en dat zullen wrs wel wat plaatjes en verhalen geven. Wordt ook bikeraften dit keer en dat is toch wel moeilijk bikepacken. De packraft weegt 3.2 kg (incl. spraydeck, tas etc), peddel 1kg en zwemvestje 460g dus samen al 4.6kg. Dan nog extra schoenen/kleding (het kan er al vriezen) en zit ook te denken aan m'n waterdichte kajakjas en broek maar wat zijn die groooot.
De gedachte om het zwemvestje thuis te laten kruipt steeds meer omhoog maar dat is niet echt slim want het bergwater is ijzigkoud. Wordt mss toch de achterdrager monteren, alleen wordt het dan allemaal nóg zwaarder en het wordt al zwaar fietsen, zijn daar vnl rendiertrails en verder zijn er gewoon geen paden. Wordt ook veel klimmen, mss wel duwen als het zo zwaar wordt. Dus ik twijfel weer en dat schiet altijd zo lekker op. Tis iig nog een heel puzzeltje dat bikepacken met een bootje erbij!
Zal kijken of het lukt om morgen nog een foto te posten van de setup, als die setup tenmniste wil lukken.