Ik heb het gevoel dat alle euvels nu wel zijn opgelost. De spacer configuratie op de achternaaf klopte niet helemaal maar heb ik met de juist informatie vanuit Idworx (weer erg goed geholpen) makkelijk kunnen aanpassen zodat de kettinglijn weer mooi recht is. Het GB zadel en de zadelpen hebben na het ongelukje inmiddels plaats gemaakt voor vervangers omdat zowel het zadel als de klemming niet meer honderd procent vlak zijn. Het meeste gedoe heb ik eigenlijk nog gehad met het CK balhoofd, dat bleef maar speling geven. Uiteindelijk de baseplate vervangen voor een originele (de CC zat er nog op) maar dat wilde ook niet helpen, uiteindelijk ben ik samen met de dealer aan de slag geweest en hebben we 2 extra spacers toegevoegd, mogelijk dat het het contactplugje van de Plug was dat wat in de weg zat voor een goede preload bij het afstellen.
Maar los hiervan ben ik erg content met de fiets en heb ik er al veel plezier van gehad de afgelopen 2 maanden. Een aantal weken terug heb ik er ook serieus offroad mee gereden in de Voerstreek, dat ging de fiets prima af. De Pinion schakelt beter dan ik had verwacht op steile onregelmatige klimmen en de handling van de fiets voelde daarbij ook prima. Het enige waar ik in heuvelachtig terrein nog een beetje aan moet wennen is het gewicht, ook zonder veel bagage is het echt wel even harder werken dan op de MTB. Maar goed, dit was ook echt een stevig MTB-en om de fiets een keer te testen, als dit soort stukken in een vakantie zitten gaat de fiets dat zeker aankunnen. Op de weg rijd het ook prima, wat minder snel dan dunne banden, maar dat maakt me allemaal niet zoveel uit.