Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 167 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34323 berichten
En waar staan deze kijkertjes over het hek te staren?
Afbeelding
arnob schreef:En waar staan deze kijkertjes over het hek te staren?
Vast ergens in Europa Arno :wink:
Sterker nog: op fietsafstand van huis ... :D
arnob schreef:Sterker nog: op fietsafstand van huis ... :D
maar den geldt voor de meeste hier dat dat overal op de wereld kan zijn :wink:
arnob schreef:En waar staan deze kijkertjes over het hek te staren?
Gokje: drie figuren die uitkijken over het water, ze wachten ergens op, op hun geliefden die per schip terugkeren of op de dreiging van het stijgende water. Dus ehm .. Zeeland? Dat is iig wel op fietsafstand van 's-Hertogenbosch. :D
Den Bosch - Retranchement is toch zo'n 240 kilometer en daar doen we toch wat langer over .. In mijn omgeving wordt meestal over rivieren de wacht gehouden.
arnob schreef:Den Bosch - Retranchement is toch zo'n 240 kilometer en daar doen we toch wat langer over .. In mijn omgeving wordt meestal over rivieren de wacht gehouden.
Beeldengroep De Wachters bewaakt sinds 2004 het rivierenlandschap bij Haaften. :wink:

Afbeelding
Ik wist wel dat je slechts een heel subtiel hintje nodig zou hebben ... :D
Afbeelding

een eigenaardige torsie in de torenspits.
een foto van vorige maand ergens onderweg...

Om het leuk te maken... waar? hoe komt het dat de toren als een kurketrekker eruit ziet?
En jawel er is ook een leuke legende....

Piet
Waar stond afgelopen weekend deze ogenschijnlijk Hollandse fiets:

AfbeeldingDSC_4916 by juniek21, on Flickr
cabonga schreef:Afbeelding

een eigenaardige torsie in de torenspits.
een foto van vorige maand ergens onderweg...

Om het leuk te maken... waar? hoe komt het dat de toren als een kurketrekker eruit ziet?
En jawel er is ook een leuke legende....

Piet
De verbaasde kerk in Verchin.
Als ik toch bezig ben. Waar deze poging om de voeten droog te houden?

AfbeeldingIMG_2509 by juniek21, on Flickr
De kerktoren van Davos (Zwitserland) heeft ook een torsie in de torenspits. Maar Chesterfield in Engeland bijt de spits wel af met een sterk verdraaide torenspits, die ook nog ver uit het lood staat! Google maar eens!
LHTJoost schreef:Als ik toch bezig ben. Waar deze poging om de voeten droog te houden?

AfbeeldingIMG_2509 by juniek21, on Flickr
Strandopgang Langervelderslag, aan de LF1 richting Zandvoort :wink:
Proficiat Heuvellander...(en streekgenoot)!
Dat was wel héééééééél snel.
Dank Martin voor de info. 'k Wist niet dat Wikipedia een lijst had van gedraaide torens.
Interessant.

Piet
LHTJoost schreef:Waar stond afgelopen weekend deze ogenschijnlijk Hollandse fiets:

AfbeeldingDSC_4916 by juniek21, on Flickr
Hamburg, der Speicherstadt :wink:
2x een eitje dus :oops:
LHTJoost schreef:2x een eitje dus :oops:
Voor mij wel, Langevelderslag is in m'n achtertuin (daar kom ik al 60 jaar), Hamburg ligt iets verder weg :wink:
Hamburg is aanrader om per fiets te verkennen overigens.
cabonga schreef:Dank Martin voor de info. 'k Wist niet dat Wikipedia een lijst had van gedraaide torens.
Interessant.
Piet
Ik heb het ook niet van Wikipedia. Ik heb een tante (zus van m'n vader) gehad die sinds 1962 in Davos woonde en daar in 2010 is overleden. Ik ben eens per fiets naar Davos geweest om haar te bezoeken.
En die van Chesterfield heb ik uit de ANWB-reisgids Midden-Engeland.

http://www.mijnalbum.nl/Album=GJ6XXHPI#KZULTGCU