Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 166 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34323 berichten
Afbeelding

Ik ben zelf ook bezig met het inscannen van oude analoge films en kwam daarbij deze molen tegen.

Martin weet vast wel waar hij staat, ik kan het me echt niet meer herinneren.
Andere mogen het ook laten weten uiteraard. :wink:
Michael W schreef:Ik ben zelf ook bezig met het inscannen van oude analoge films en kwam daarbij deze molen tegen.

Martin weet vast wel waar hij staat, ik kan het me echt niet meer herinneren.
Andere mogen het ook laten weten uiteraard. :wink:
In één oogopslag herkenbaar als een typische Noord-Hollandse molen. Die hebben vaak gepotdekselde veldmuren (onder het rietdek), in andere provincies komen die bij poldermolens nauwelijks voor. Dit is de Dorregeester Molen te Uitgeest. Zo te zien is de foto tussen 2002 en 2006 genomen, omdat hij aan het "landmeten" is (d.w.z. draaien met één roede). Door de askop zitten tijdelijk twee stokken om de zeilen aan te hangen; normaal gesproken worden de zeilen aan de andere roede bevestigd, die dus hier ontbreekt. Te zien hier op http://www.molendatabase.nl/nederland/m ... nummer=731 . Juist de landelijke molendatabase waarvan ik moderator ben. :wink:
Martin E. van Doornik schreef:Zo te zien is de foto tussen 2002 en 2006 genomen, omdat hij aan het "landmeten" is (d.w.z. draaien met één roede). Door de askop zitten tijdelijk twee stokken om de zeilen aan te hangen; normaal gesproken worden de zeilen aan de andere roede bevestigd, die dus hier ontbreekt. Te zien hier op http://www.molendatabase.nl/nederland/m ... nummer=731 . Juist de landelijke molendatabase waarvan ik moderator ben. :wink:
Bedankt Martin, ik weet nu weer precies waar het was, op het einde van een doodlopend weggetje bij het Alkmaarder- en Uitgeestermeer. :wink:
Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Zo te zien is de foto tussen 2002 en 2006 genomen, omdat hij aan het "landmeten" is (d.w.z. draaien met één roede). Door de askop zitten tijdelijk twee stokken om de zeilen aan te hangen; normaal gesproken worden de zeilen aan de andere roede bevestigd, die dus hier ontbreekt. Te zien hier op http://www.molendatabase.nl/nederland/m ... nummer=731 . Juist de landelijke molendatabase waarvan ik moderator ben. :wink:
Bedankt Martin, ik weet nu weer precies waar het was, op het einde van een doodlopend weggetje bij het Alkmaarder- en Uitgeestermeer. :wink:
Hallo Michael, mag ik graag weten op welke datum jouw foto is genomen? Misschien staat die fietstocht in een van jouw oude agenda's vermeld. Ik wil die foto graag plaatsen in de Molendatabase. Stuur mij maar een pb.
Afbeelding

mijn eerste foto. 'k Hoop dat het lukt.
Op 6 januari tijdens een lokaal ritje tegengekomen. Mijn tocht was 118 km dus zoek het niet te ver.
tip: 'k woon ergens in Vlaanderen.
Met mijn fiets win ik wel niet de hoofdprijs :D


Piet
Zo te zien ergens langs de Jacobsroute. Het beeld heeft immers een wandelstok in zijn hand en een Jacobsschelp omhangen.
beeld “De Pelgrim” door Eddy Malfait, koper en brons (2007) :wink:

Vergeten: Diksmuide dus 8)

Afbeelding
Nota bene aan mijn eigen Frontlijnroute :)
Nu zie ik het ook: in Sint Jacobs Kapelle, vlakbij de wegens wanbeheer gesloten camping van Diksmuide...
Proficiat!
en inderdaad daar was er een camping, we hadden het hierover eens in een ander draadje.
De camping is nog altijd gesloten.

PIET
Rara wat en waar ? 8) :wink:

Afbeelding
Met behulp van Google wordt zoeken steeds makkelijker, bij deze tombe (mausoleum) op het eiland Usedom ben ik echter niet geweest. Ik vertel nog even niet waar het precies is.
_Peter_ schreef:Met behulp van Google wordt zoeken steeds makkelijker, bij deze tombe (mausoleum) op het eiland Usedom ben ik echter niet geweest. Ik vertel nog even niet waar het precies is.
Insel Usedom & Mausoleum is correct :wink:
Je verwacht dat echter niet daar ...
Ik heb onlangs weer een fietstocht gemaakt. Maar waar?

Afbeelding
Oosterdiepswal in Kollum?
Yopie schreef:Oosterdiepswal in Kollum?
Du har gissat det mycket bra och att från Sverige! :D
(Je hebt het heel goed geraden en dat vanuit Zweden!)

Wat deze foto in Kollum zo bijzonder maakt, zijn de houten kademuren. Hier en daar wat krom getrokken en dat geeft juist zo'n charme.
Martin E. van Doornik schreef: Du har gissat det mycket bra och att från Sverige! :D (Je hebt het heel goed geraden en dat vanuit Zweden!)
Nej nej niks gegokt, ik herkende het gelijk. Komt door m'n friese bloed; Lauwersmeer, Zoutkamp, Kollum .. (ja oneerlijk he :D )
En Martin, is een houten kademuur in NL echt zo bijzonder? dacht dat er toch wel veel meer zijn. Hier bv eentje, ook in mooi Fryslân, een half dagje fietsen vanaf Kollum, maar waar? :D

Afbeelding
Yopie schreef:maar waar? :D
Balk?
Nee, meer naar boven! :D
Yopie schreef:Hier bv eentje, ook in mooi Fryslân, een half dagje fietsen vanaf Kollum, maar waar? :D
Harlingen
PeterFokkinga schreef:Harlingen
Yep!