Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1609 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34415 berichten
Yes !! gevonden, help ik Poppink toch nog aan een fijne jaarwisseling. wilde het bijna opgeven toen ik bestandsnaam van de foto zag: knipselEE.jgp.zag. nog even gezocht naar plaatsnamen die beginnen met EE in Drenthe en jawel: in Eext.
hier: https://www.google.nl/maps/@53.0144273, ... ?entry=ttu

ik weet niet of ik vanavond nog nieuwe foto kan plaatsen, ga zo oudejaarsavond vieren. dan komt ie morgenvroeg wel.
:roll: Heb ik ook naar Eext gekeken maar de verkeerde brink blijkbaar, die aan de oostkant....
Ah, WillyW heeft mijn systeem ontdekt. Zal wat nieuws moeten verzinnen. Beurt naar WilleW.
Allereerst iedereen de beste wensen voor 2024. Dat het maar weer een mooi "raadplaatjes" jaar mag worden.
@ Janh: ik weet niet of ik jouw systeem ontdekt heb. het viel me toevallig zo op en het werkte in dit geval. Dat zal ook niet elke keer geval zijn.
Hier dan de volgende :
raadplaatje 47.jpg
Bergfietser herkende dit onmiddelijk en zegt dat het Foix is:
https://maps.app.goo.gl/81V1KsQoUT1qgnNb7
Bergfietser heeft het helemaal goed! Foix, bekende etappeplaats uit de tour de France.
volgende voor jou!
Hier een foto van Bergfietser in actie, maar waar?
IMG_20240101_112506.jpg
Klopt, het Hercules monument in Kassel met mooi uitzicht over de stad.
Volgende weer voor Martin
Dank je, Tovenaar. Kassel, met de merkwaardige kerk van Sankt Martin (Sint Maarten). De beide torens waren in de oorlog verwoest, maar modern herbouwd met daar binnenin nog de ruïnes van de oude torens. Van bovenaf gezien staan de torens iets schuin ten opzichte van elkaar.
Hier is de volgende: (Streetview aanwezig)
Naamloos-1.jpg
Titisee

Deed me denken aan het Zwarte Woud. Zoeken op "weisse kirche am see schwarzwald" gaf als eerste plaatje de kerk van het Raad plaatje!
JanH heeft het opgelost! Idd. Titisee im Schwarzwald. De situatie is nu wat veranderd, want ik heb de foto in 1974 gemaakt. Zware fietstocht op een fiets met drie versnellingen.... Ik vertrok van Freiburg en kwam aan in Schaffhausen, 94 km.
De volgende is voor jou.
Nieuwe opgave, maar weer eens een waterval:
KnipselWW.JPG
Faxi waterfall IJsland.
Dat klopt. Hoe gevonden?
Voor de mee schrijvers onder ons de locatie: https://www.google.nl/maps/place/Faxi/@ ... &entry=ttu
Andere namen voor deze waterval zijn: Vatnsleysufoss of Faxafoss.

Beurt naar HAK aka Herman.
Plaatjes gezocht met zoekterm; waterval met vistrap
En dan een poosje scrollen.
Ik ben nog even aan 't zoeken naar een nieuw plaatje waar ik op de fiets ben geweest.

Herman
Volgende plaatje;
20160420_174447.jpg
Straatzijde is de andere kant van de villa.

Herman
Een landhuis of villa in typische Duitse stijl, zo van rond 1910. Maar kan ook in Polen zijn, voor zowat de helft op vroegere Duitse grondgebied. M'n zoekpogingen hebben niet tot het gewenste resultaat gebracht.
Net als Martin zat ik ook aan Duitsland te denken maar heeft niks opgeleverd. ik zie ook geen verdere aanknopingspunten om te zoeken.
Ik heb het ook opgegeven, te lastig zonder aanknopingspunten.