Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1606 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34323 berichten
Kasteel Eckart aan de Nuenenseweg 1 bij Eindhoven. Er is helaas geen Streetview, daar moet je het mee doen met deze hier:
https://www.google.nl/maps/place/Kastee ... ?entry=ttu

of:

https://drijehornick.nl/dorpen/eckart/k ... rk-eckart/
Martin E. van Doornik schreef:Er is helaas geen Streetview
Na een beetje rondneuzen wel, maar die is zoals wel vaker op de verkeerde plek geprikt: https://www.google.nl/maps/@51.4664079, ... 728!8i4864
(Niet dat ik een gooi doe naar de beurt. Martin heeft het gevonden.)
In een half uurtje geklaard! Ik had gehoopt op een wat langere standtijd omdat Streetview hier ontbreekt en ook de meeste Eindhovenaren deze uithoek van de stad niet niet kennen.

Beurt weer naar Martin.
Heb daar in mei 2005 toevallig langs gefietst om Brabantse molens te bezoeken en fotograferen, op terugweg van Nuenen naar station Eindhoven. Vandaar.

Net drukke tijd achter de rug, want wij organiseren al sinds 2008 de "Derde Kerstdag", waarbij we met 14 à 15 personen hier thuis aan een lange tafel (twee grote houten bouwplaten op schragen) aan het gourmetten waren. Met familie en buren.
Hier is dan mijn volgende:
DSC04894.jpg
Ik zie schotels, ik denk dat het bij Burum is. Ik kan alleen de plek niet vinden op Googlemaps. Ik zie, op de OpenFietsMap, dat er een picknickplaats bij het Keegensterpad (N53° 17.462' E6° 13.805') is, maar daar kan ik niet komen met Streetview. Kan dat kloppen?
De N53° 17.462' E6° 13.805' is vlak onder Warfstermolen, die staat te noordwestelijk. Ik stond nog op Groninger grondgebied. De picknickbank is op korte afstand vanaf Streetview te vinden. Als je in het zwarte blok linksboven "Recentste beelden bekijken" aanklikt en zoek naar juni 2017, daar is het bankje goed zichtbaar.
Ik zie geen mogelijkheid om terug te gaan naar 2017. Misschien het bankje in de buurt van de Hilmahuistermolen, langs de oude Dijk. Bij N53° 15.373' E6° 14.153' is ook een bankje te vinden, ook niet bereikbaar.
math schreef:
do 28 dec, 2023 12:15
Vraag : ik heb geprobeerd het plaatje via Bijlage uploaden te plaatsen, maar dan komt het op zijn kop te staan. Wie weet hoe je dat kunt corrigeren?
Zo'n beetje iedereen inmiddels wel denk ik, want het wordt op dit forum met regelmaat gevraagd én uitgelegd. In een fotobewerkingsprogramma, dus niet de Windows-Verkenner, ronddraaien tot het weer rechtop staat, opslaan (niet vergeten) en dan posten.

Groetjes,

Carl
Frank schreef:
do 28 dec, 2023 17:47
Ik zie geen mogelijkheid om terug te gaan naar 2017.
Op de computer, niet op de telefoon.
Carl schreef:
do 28 dec, 2023 18:08
math schreef:
do 28 dec, 2023 12:15
Vraag : ik heb geprobeerd het plaatje via Bijlage uploaden te plaatsen, maar dan komt het op zijn kop te staan. Wie weet hoe je dat kunt corrigeren?
Zo'n beetje iedereen inmiddels wel denk ik, want het wordt op dit forum met regelmaat gevraagd én uitgelegd. In een fotobewerkingsprogramma, dus niet de Windows-Verkenner, ronddraaien tot het weer rechtop staat, opslaan (niet vergeten) en dan posten.

Groetjes,

Carl
Dat gebeurt kennelijk meestal bij uploaden vanuit de smartphone, daarom werk ik meestal met de grote computer. Nooit op z'n kant of op z'n kop.
Frank schreef:
do 28 dec, 2023 17:47
Ik zie geen mogelijkheid om terug te gaan naar 2017.
Hieronder een voorbeeld (zomaar in het mooie Engeland), let op de witte wijzende hand.
En dan kies je een van de oudere Streetview-beelden aan de onderkant uit. Best handig als je bijvoorbeeld een afgebroken fraaie boerderij wilt terugkijken. En met Printscreen kunt kopiëren (via Paint).
Voorbeeld-1.jpg
Voorbeeld-2.jpg
Ik heb wat gevonden, het bankje stond vroeger langs het fietspad van de N355. (De N355 was de enige weg waar je terug kon naar 2017).

https://www.google.com/maps/@53.2685306 ... ?entry=ttu

Als ik iets naar links ga, dan zie ik de schotels van Inmarsat bij Burum.
Vroeger? Het bankje bestond nog in de zomer van 2023, alleen was die door het hoge gras niet te zien op latere Streetview-beelden. De gele streep op mijn foto is de grens met Fryslân.
Goed gevonden en de volgende is voor jou.
Aha, ik zie het bankje nu ook staan op de OFM-kaart, dan is ie er inderdaad nog.

Dan de volgende,
IMG_3518 2-2.jpeg
De Urbanuskerk in Nes a/d Amstel: https://www.google.nl/maps/@52.2608715, ... ?entry=ttu
Ja, dat klopt. Ik was al bang dat het snel gevonden zou worden. Je mag weer.

Hier nog een oude foto (2005) genomen bij Burum, tijdens een weekend met de Wereldfietser.
IMG_0105_new.png
Carl schreef:
do 28 dec, 2023 18:08
math schreef:
do 28 dec, 2023 12:15
Vraag : ik heb geprobeerd het plaatje via Bijlage uploaden te plaatsen, maar dan komt het op zijn kop te staan. Wie weet hoe je dat kunt corrigeren?
Zo'n beetje iedereen inmiddels wel denk ik, want het wordt op dit forum met regelmaat gevraagd én uitgelegd. In een fotobewerkingsprogramma, dus niet de Windows-Verkenner, ronddraaien tot het weer rechtop staat, opslaan (niet vergeten) en dan posten.

Groetjes,

Carl
Bedankt Carl, maar merkwaardig genoeg werkte dat niet.
Ik heb de op-zijn-kop geplaatste foto in Paint omgedraaid en als nieuw bestand opgeslagen. Daarna met Bijlage uploaden dat nieuwe bestand geplaatst. Maar toen ik Voorbeeld indrukte, stond het gebouw óók op zijn kop (dwz : die bewerkte foto werd dus wel 'goed' weergegeven). Toen ben ik maar overgegaan naar imgur.

De vraag is : waarom worden sommige foto's wél goed geplaatst en andere 180° gedraaid?

PS. De foto was inderdaad gemaakt met een iPhone, maar ik had het bestand naar mijn PC gestuurd en vandaar ge-upload en ook de bewerking met Paint op mijn PC gedaan.
math schreef:
vr 29 dec, 2023 00:08
Carl schreef:
do 28 dec, 2023 18:08
math schreef:
do 28 dec, 2023 12:15
Vraag : ik heb geprobeerd het plaatje via Bijlage uploaden te plaatsen, maar dan komt het op zijn kop te staan. Wie weet hoe je dat kunt corrigeren?
Zo'n beetje iedereen inmiddels wel denk ik, want het wordt op dit forum met regelmaat gevraagd én uitgelegd. In een fotobewerkingsprogramma, dus niet de Windows-Verkenner, ronddraaien tot het weer rechtop staat, opslaan (niet vergeten) en dan posten.

Groetjes,

Carl
Bedankt Carl, maar merkwaardig genoeg werkte dat niet.
Ik heb de op-zijn-kop geplaatste foto in Paint omgedraaid en als nieuw bestand opgeslagen. Daarna met Bijlage uploaden dat nieuwe bestand geplaatst. Maar toen ik Voorbeeld indrukte, stond het gebouw óók op zijn kop (dwz : die bewerkte foto werd dus wel 'goed' weergegeven). Toen ben ik maar overgegaan naar imgur.

De vraag is : waarom worden sommige foto's wél goed geplaatst en andere 180° gedraaid?

PS. De foto was inderdaad gemaakt met een iPhone, maar ik had het bestand naar mijn PC gestuurd en vandaar ge-upload en ook de bewerking met Paint op mijn PC gedaan.
Ik gebruik altijd Adobe Photoshop om foto's te bewerken. Bijvoorbeeld scheve horizon recht trekken, de contrasten verbeteren, eventuele vlekken wegpoetsen en zo veel meer. De foto's die origineel op z'n kant of ondersteboven stonden, staan na het opslaan gegarandeerd rechtop in het WF-Forum!
Het is juist dat lage witte huisje helemaal links op de foto van Frank, die me ongeveer op het spoor bracht. Met een „gebroken" of mansardedak. Dit type oude huisjes ken ik van oude afbeeldingen, veelal in de vroegere buitengebieden van Amsterdam. Vele zijn door diverse stadsuitbreidingen natuurlijk verdwenen. In Sloterdijk vind je nog enkele voorbeelden. En het vaarwater maakt hier een mooie bocht, dan moet het alleen maar de Amstel zijn. Ik heb in 2019 wel van Nieuwveen tot Uithoorn gefietst, daarom verder gezocht met Google satelliet en dan bingo! 8)
Hoe kon zo'n piepklein dorpje er een imposante katholieke kerk op na houden?

Hier is de volgende, ik heb heel wat moeten blurren.
Torentje.jpg
Nog niks gevonden? Het is wel een bekend gebouw.