Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldse fietsfilmpjes! - Pagina 17 - Forum Wereldfietser

Wereldse fietsfilmpjes!

513 berichten
Pummelvision is als een soort tunnelvision! dus..... :wink:
Wereldse Fietsfilmpjes
Weer een nieuwe Wereldfietser gescoord!

De video groep van de Wereldfietser op Vimeo telt ruim 270 leden en 618 video's afkomstig uit de hele wereld. Deze leden plaatsen erg mooie, ontroerende, grappige of er-toe-doende video's. In dit draadje komen deze aan bod.

Hoe leuk is het als je iemand fietsvakantietips geeft voor haar eerste fietsreis en je dan zo'n enthousiast bericht terug krijgt? Heel erg leuk!
Silke uit Duitsland reisde onlangs met haar vriend door Marokko. Haar eerste fietsreis en ze is helemaal enthousiast en verkocht. Niet alleen over het fietsen maar ook over het maken van een foto-reportage voor Wereldse fietsfilmpjes. En nog leuker is dat we elkaar ook nog toevallig tegenkwamen tijdens haar fietsreis.
Yeah!!! Weer een wereldfietser/wereldsefietsfilm-fanaat gescoord! 8)


Veel kijkplezier!
Wereldse fietsfilmpjes



[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... s/19061757[/wfvimeo]
:!: Deze held mag nog wel een keer omhoog! :!:





Wereldse Fietsfilmpjes
Wat zou jij doen als je Parkinson had?
Harry gaat fietsen!


De video groep van de Wereldfietser op Vimeo telt ruim 270 leden en 619 video's afkomstig uit de hele wereld. Deze leden plaatsen erg mooie, ontroerende, grappige of er-toe-doende video's. In dit draadje komen dze aan bod.

De video "Ride with Larry" is een enorm inspirerend verhaal van Larry die dagelijks tegen Parkinson vecht. Deze geliefde dorpsbakker en fietser heeft al 20 jaar Parkinson. Dit voorjaar wil hij een fietstocht dwars door Zuid Dakota gaan rijden en hiervan een documantaire laten maken om zo aandacht te geven aan de heilzame werking van ligfietsen voor Parkinson. Hij zoekt hiervoor sponsors.Larry laat zien dat welke kracht er vrijkomt als je je lichaam actief en je geest positief houdt. Hiermee bewijst hij dat het beste medicijn 'living life to it's fullest' is. Wow wat een motto, respect!!!

http://www.ridewithlarrymovie.com


Veel kijkplezier!
Wereldse fietsfilmpjes





[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... s/15533022[/wfvimeo]
Geweldig! Je kunt 'm toch ook volgen via twitter Blanche?
Ben ik ook absoluut met jullie eens. Was een uitprobeersel. Zit te wachten op de nieuwe versie van mijn video editor (OpenShot Video) die dit soort dingen ook kan, maar dan meer onder eigen controle. Door werk en studie op dit moment weinig tijd voor dit soort zaken.
ellenvanderzwan schreef:Geweldig! Je kunt 'm toch ook volgen via twitter Blanche?

Inderdaad je kan Larry ook op twitter volgen via http://twitter.com/#!/ridewithlarry
nicolasfirst schreef:Zit te wachten op de nieuwe versie van mijn video editor (OpenShot Video) die dit soort dingen ook kan, maar dan meer onder eigen controle.
Met iMovie kan dit al vele jaren erg gemakkelijk.
Met Windows Live Movie Maker kan het ook al eventjes, en de laatste tijd ook redelijk gemakkelijk volgens mij.
Voor Linux-aanverwanten zou ik het niet weten eerlijk gezegd. Als er daar een OS is waar gebruiksvriendelijkheid voorop staat lijkt me dat Kubuntu. Wellicht dat zij een leuke video-editor hebben waar dit relatief makkelijk mee kan?
Hoe maak je met foto's een Wereldsfietsfilmpjes-reportage?

Robertjan schreef:
nicolasfirst schreef:Zit te wachten op de nieuwe versie van mijn video editor (OpenShot Video) die dit soort dingen ook kan, maar dan meer onder eigen controle.
Met iMovie kan dit al vele jaren erg gemakkelijk.
Met Windows Live Movie Maker kan het ook al eventjes, en de laatste tijd ook redelijk gemakkelijk volgens mij.
Voor Linux-aanverwanten zou ik het niet weten eerlijk gezegd. Als er daar een OS is waar gebruiksvriendelijkheid voorop staat lijkt me dat Kubuntu. Wellicht dat zij een leuke video-editor hebben waar dit relatief makkelijk mee kan?
Windows moviemaker zit volgens mij standaard op je windowsmachine. En Imovie standaard op je Imac. Een mooie reportage maken met je foto's gaat heel makkelijk. Open je programma, sleep je foto's naar de tijdlijn, sleep er een muziekje onder, tekstje erbij...en klaar!
Een tip nog uit mijn windows tijd, monteeer op een andere schijf dan de opslagschijf van je foto's en programma. Anders krijg je alleen maar vervelende fouten. Enne regelmatig opslaan. Voordat ik filmde, zette ik mijn foto's ook zo in een presentatie. En eerlijk gezegd kijk ik nu vaker mijn foto's terug dan vroeger met losse foto's. Het is bovendien ook leuker om even te laten zien aan een ander. Dus ook alle fotografen op naar Wereldse Fietsfilmpjes! Hieronder een voorbeeldje van de fotograaf Eddo Kloosterman die om is en zo'n 'foto-video' heeft gemaakt...


Veel kijkplezier!
Wereldse fietsfilmpjes



[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... s/18191545[/wfvimeo]
Kubuntu: VideoPoroma "Make and export slideshows from photos."
Mijn brein vindt bewegende foto's erg vermoeiend om te bekijken. Ik kijk er nooit naar.
Hebben meer mensen dat of ben ik de enige die zo gek is? :roll: :? :shock:

Indrukwekkend die film van Larry. Een vriend van mij heeft sinds een jaar Parkinson en ik wou dat hij zo'n kracht in zich had. Ik ga hem die film zeker laten zien. (niet dat hij voordien verder dan 30 km heeft gefietst, da's weer wat anders, maar wie weet?)

Leon
Wereldse Fietsfilmpjes
Hoe werken Windows Moviemaker & Imovie?

Je films of foto's zijn klaar maar wat nu? Hoe maak je nu een mooie video of fotoreportage? Let op want je gaat het nu leren! Op de meeste Windows machines zit standaard het programma Windows Moviemaker waarmee je een video of fotoreportage kan maken. Heb je een Mac? Dan heb je standaard Imovie op je machine. Hieronder vind je tips en en instrutievideo's over hoe je met beide programma's werkt en vervolglessen bijvoorbeeld hoe je je filmpje kan delen via Wereldsefietsfilmpjes. :wink:

:arrow: Editen met Windows movie maker voor Windows

:arrow: Editen met Imovie voor Mac


Veel edit-plezier!
Wereldse fietsfilmpjes
Leon schreef:Mijn brein vindt bewegende foto's erg vermoeiend om te bekijken. Ik kijk er nooit naar.
Hebben meer mensen dat of ben ik de enige die zo gek is? :roll: :? :shock:
Leon
Heb ik ook.
Volgens mij is het omzetten en editen van een reeks foto's naar video nog lastiger dan het maken van een "gewone" video. Het plakt statische beelden aan elkaar, en het is niet eenvoudig om daar een vloeiend verhaal van te maken.
En dan heb ik het niet eens over Pummelvision of iets van dien aard, wat ik eerder als een soort visuele diaree ervaar (excuse my French :D :lol: :wink: :cry: :| )

Gee
Nee hoor Gee het is juist makkelijker. Goh dus je vind de fotovideo's diaree? :roll:
Ik vind dat er best wel mooie te vinden zijn op Wereldse Fietsfilmpjes hoor!

:idea: Voor wie wel aan de slag wil, twee antwoorden naar boven een instructie hoe te werken met Imovie of Windows Moviemaker.
Blanche schreef:Nee hoor Gee het is juist makkelijker. Goh dus je vind de fotovideo's diaree? :roll:
I
Nee hoor, er zitten zeker mooie bij!
Alleen de soort waarbij er 10-tallen foto's in rap tempo op het netvlies worden geslingerd :wink:

Gee
Blanche schreef:Wereldse Fietsfilmpjes
Hoe werken Windows Moviemaker & Imovie?

Je films of foto's zijn klaar maar wat nu? Hoe maak je nu een mooie video of fotoreportage? Let op want je gaat het nu leren! Op de meeste Windows machines zit standaard het programma Windows Moviemaker waarmee je een video of fotoreportage kan maken. Heb je een Mac? Dan heb je standaard Imovie op je machine. Hieronder vind je tips en en instrutievideo's over hoe je met beide programma's werkt en vervolglessen bijvoorbeeld hoe je je filmpje kan delen via Wereldsefietsfilmpjes. :wink:

:arrow: Editen met Windows movie maker voor Windows

:arrow: Editen met Imovie voor Mac


Veel edit-plezier!
Wereldse fietsfilmpjes

:arrow: En voor de mensen die Final Cut Express gebruiken en duits spreken (zoals ik), zijn de tutorials van Sebastian Wiegmann reuze handig!

http://www.vimeo.com/sebwiegmann
Wereldse Fietsfilmpjes
The Geography of Youth

De video groep van de Wereldfietser op Vimeo telt ruim 275 leden en 622 video's afkomstig uit de hele wereld. Deze leden plaatsen erg mooie, ontroerende, grappige of er-toe-doende video's. In dit draadje komen deze aan bod.

In juli 2010 start de bijzondere reis van Alan en Mo. Ze willen vanuit Fairbanks, Alaska 30.000 miles gaan fietsen om het verhaal van de jeugd wereldwijd te vertellen.

' The Geography of Youth is a fresh, documentary photography project promoting global connections and understanding within the next generation. Alan and Morrigan's sense of adventure, devotion to bicycle advocacy, environmental responsibility, and love of storytelling through photography will propel them as they serve as our tour guides, sharing with us through vivid images what it means to be a young adult in today's ever-changing world.'

Veel kijkplezier!
Wereldse fietsfilmpjes





[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... s/18670308[/wfvimeo]
Wereldse Fietsfilmpjes
Werelwijd filmfestival komt op 8 mei naar Amsterdam
Ga kijken of doe mee!


De video groep van de Wereldfietser op Vimeo telt ruim 278 leden en 621 video's afkomstig uit de hele wereld. Deze leden plaatsen erg mooie, ontroerende, grappige of er-toe-doende video's. In dit draadje komen deze aan bod. Dit keer aandacht voor het filmfestival in Amsterdam op 8 mei.

Rendt Barbur richte het Bicycle Film Festival op nadat hij was aangereden door een bus tijdens het fietsen in New York. Hij wilde hiermee zijn negatieve ervaring omzetten in een positieve. In 2001 startte hij met het Barbur Bicycle Film Festival, een platform om de fiets te vieren door middel van muziek, kunst en natuurlijk film. Anima D'Acciaio is een van de bijdragen aan dit filmfestival. Weliswaar geen onderdeel van Wereldse fietsfilmpjes maar wel mooi..

Op 8 mei aanstaande is er weer een aflevering van het wereldwijde filmfestival in Amsterdam. Ook kan je tot 17 maart nog films indienen. Wie heeft er zin?



Veel kijkplezier!
Wereldse fietsfilmpjes



Bron
Leuk, weer een nieuwe video van John Telleman. Mooie beelden over Marocco.

Cycling around the Anti Atlas.

[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... s/19205085[/wfvimeo]
Wereldse Fietsfilmpjes
Een wereldfietser die een lach op je gezicht tovert

De video groep van de Wereldfietser op Vimeo telt ruim 282 leden van over de hele wereld en 628 films. Deze leden plaatsen erg mooie, ontroerende, grappige of er-toe-doende video's. In dit draadje komen de leukste aan bod.


Een tijd geleden ontdekte ik een wereldfietser die me helemaal blij maakt. Roei uit Israel is vertrokken voor een reis van vier jaar. Reis, dans en zing mee met het laatste filmpje van Roei in China ........ :D

Veel kijkplezier!
Wereldse fietsfilmpjes





[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... s/19379550[/wfvimeo]
Dank je voor deze mooie videos
Misschien dat Roei ingezet kan worden bij de vredesbesprekingen :D