Lees de derde reactie op de eerste pagina van dit topic.Grandonneur schreef: ↑za 17 apr, 2021 11:29
Een vijandige sfeer. Is dat het feit of is het wensdenken?
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Lees de derde reactie op de eerste pagina van dit topic.Grandonneur schreef: ↑za 17 apr, 2021 11:29
Een vijandige sfeer. Is dat het feit of is het wensdenken?
Maar het milleu en klimaat aspect is voor sommige (hoe vreemd het ook klinkt) juist de reden om een e-bike te kopen. Want bij ons vervangt hij de auto. In mijn ogen ben je slechter bezig als je een gewone fiets hebt met daarnaast een auto die nog altijd veel taken op zich neemt.willem.m schreef: ↑zo 18 apr, 2021 12:00Precies Wim. Laten we gezonde mensen, en zeker ook de jongere generatie, stimuleren om op eigen kracht te fietsen, en zéker voor recreatieve doeleinden. Dat is op de lange duur het beste voor hun eigen gezondheid, voor de samenleving als geheel (kosten gezondheidszorg), en ook voor het milieu (t.o.v. een rijwiel met accu).
De uitdaging is wel hoe je hen kan verleiden om op eigen kracht te gaan/blijven fietsen. Promotie door het plaatsen van 'stoere' verhalen, uiteraard op sociale media maar ook op dit forum, over je kinderen meenemen op fietsvakantie (vgl. ook de enthousiaste artikelen in het recente tijdschrift), bikepacking (waar is Yopie eigenlijk?) en andere off-the-beaten-track en off-the-grid avonturen (pardon my English) helpt daarbij hopelijk.
Ik schreef inderdaad bewust "recreatieve doeleinden" en niet over een rijwiel met trapondersteuning als alternatief voor een auto.
1. Sorry voor mijn misvatting. Het door jou laatst reacties op mijn post in mijn ogen niet zo te zijn. Maar ben blij dat je dat wel doet
Vergeleken met wat ik wel eens op Facebook zie is de ergste discussie op dit forum nog een keurige 19e eeuwse Britse gentlemen's club.Shorttrack schreef: ↑zo 18 apr, 2021 19:51En nog even iets anders. Ik denk dat het beter is dat dit topic misschien in zijn geheel verwijderd wordt. Want als men per ongelijk via google op dit topic terecht komt dan zou men nog verschieten denk ik.
De e-bike heeft ook zijn plek in combinatie met de auto. Ga 's zomers eens in Spakenburg of bij een uitspanning in Drenthe kijken, of boven op de Cauberg. Vroeger stond het op zulke plekken propvol met auto's, meer bepaald het type Daf pardon Volvo van de "mobiele oudere". Tegenwoordig komen ze allemaal vanuit de recreatieparken en van de campings op de e-bike daarnaartoe om wat te eten en te drinken. Als dat geen winst is...Shorttrack schreef: ↑zo 18 apr, 2021 15:14Maar het milleu en klimaat aspect is voor sommige (hoe vreemd het ook klinkt) juist de reden om een e-bike te kopen. Want bij ons vervangt hij de auto. In mijn ogen ben je slechter bezig als je een gewone fiets hebt met daarnaast een auto die nog altijd veel taken op zich neemt.
Is dat jouw persoonlijke ervaring of blijkt dat uit de statistieken? En over welk gebied heb je het? Ik heb deze ervaring niet, maar ik heb geen ogen in mijn rug.peter de rijk schreef: ↑zo 18 apr, 2021 22:17...Als je tegenwoordig op een fiets met bepakking bij een café of camping stopt, word je aangekeken als een volstrekte rariteit wanneer je geen motor op je fiets blijkt te hebben...
Marjan schreef: ↑zo 18 apr, 2021 20:24
“Het ' lollige' vind ik dat juist de gebruiker van de e-bike zich voortbeweegt tussen excuseren en verantwoorden waarom hij/zij met ondersteuning fietst.”
Dat is helemaal niet lollig, ik denk eerder dat dat betekent dat men zich veroordeelt voelt door al het commentaar. En dat vind ik niet terecht. Iedereen mag een oordeel hebben, maar er is een verschil tussen een oordeel hebben en iemand veroordelen
“Het vervelende vind ik dat wereldfieters zonder ondersteuning weggezet worden als zure mensen omdat ze de e-bike met argusogen bekijken.”
Nee, je wordt niet als zuur weggezet als je een e-bike met argusogen bekijkt of als je genuanceerd je mening over een e-bike geeft. Je wordt mogelijk wel als zuur weggezet als je op een betweterige manier je eigen gelijk wilt halen zonder ook maar een poging te doen om de ander te begrijpen.
Voor de goede orde, mijn opmerkingen zijn in het algemeen en zijn niet gericht op jouw commentaar.