door
Carl » ma 21 dec, 2020 11:51
marcel123 schreef: ↑ma 21 dec, 2020 11:10
ik heb ook allang dat beeld in mijn hoofd,om er opuit te gaan richting turkije op en neer maar dat zit er niet in je moet ook voor zo n reis een goed fiets hebben
Je
moet daar niet per se een goede fiets voor hebben, het kan ook met een oud wrak dat je her en der onderweg weer bij elkaar moet rapen en in elkaar moet laten lassen. Sommige mensen vinden dat het grootste deel van het avontuur. Persoonlijk zou ik het echter, net als jij, liever wel op een goede fiets doen. Ik fiets om te fietsen en niet om met een kapotte fiets op een lift naar een stad te zitten wachten.
Maar
goed is beslist niet beperkt tot wat er bij SintChristophorus in de winkel staat. Ik zou wel een idWorx kunnen betalen, maar ik heb er geen behoefte aan. Ik zou prima naar Turkije kunnen op mijn Avaghon van 1700 euro. Voor veel minder dan dat kun je een prachtige tweedehands op de kop tikken waarmee je hetzelfde kan.
SintChristophorus [ervan beschuldigen - rectificatie! graag in plaats hiervan lezen:] aanrekenen (en dit in het algemeen, want Marcel heeft inderdaad ook zijn compliment uitgesproken voor de mooie winkel) dat hij alleen het dure marktsegment bedient, is mijns inziens een beetje tegen de Ferraridealer zeggen dat hij ook betaalbare auto's in de winkel moet zetten. Terwijl je ook welgemeend kunt zeggen: "Goh, mooie winkel, succes ermee!" en bij de Volkswagendealer een prachtige auto kopen binnen je eigen budget die je prima naar je reisdoel brengt. De Ferarridealer heeft voor dat merk gekozen omdat hij die auto's zelf mooi vindt, of omdat hij er goed aan verdient, of omdat hij vindt dat het prettig zaken doen is met hun hoofdkantoor of weet ik veel. Hij zegt daarmee niet dat je met andere merken niet van A naar B kan. Zo lang hij niet alle dealers van andere merken in de wijde omgeving begint op te kopen en overal Ferrari's in zet, is er geen enkel probleem toch?
Groetjes,
Carl