Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fatbike - Pagina 17 - Forum Wereldfietser

Fatbike

1359 berichten
Yopie schreef: Hij heeft wel twee fatbikes in de verkoop staan, 625 euro per stuk, SE Bikes, ze staan als het goed is ook op Marktplaats. Nu is dat natuurlijk voor twee/drie dagen fietsen te duur maar misschien heeft er iemand hier intresse? Ik ken alleen de tweedehands prijzen in NL niet, dus geen flauw idee of het wat is.
Zo eentje kopen en weer op Marktplaats na 3 dagen? Maar ja, moet ie dan natuurlijk wel weer ergens in Nederland kunnen blijven....

Duurt het wel even voor de 'borg' van de 'verhuur' terug is, maar zou onderaan de streep best nog wel ns het goedkoopste kunnen uitvallen.

Zelf moet ik het ook maar eens proberen dat fatbiken.....
Travelmaster schreef: .. niet de sensor, maar het metertje zelf op het stuur rammelt in zijn houdertje.
Ah een geval van tiewraps strakker trekken?
Pat schreef:Ik rij al ruim een jaar regelmatig op het strand, valt reuze mee, die slijtage van de draaiende delen.
Ja, ik kwam ook meteen met de opmerking dat het dan vast geen Surly's zijn. :D Hij gaf ook gelijk toe dat dat inderdaad uitmaakt, hij vertelde ook dat ze ervaring hebben met de Hoek van Holland - DenHelder rit, blijkbaar niet een leuke tocht voor je fiets.
Pat schreef: heb wel laatst de lagers van mijn achternaaf vervangen.
Dat is best snel, want je hebt de fiets toch pas een dik jaar? En een vermoeden waardoor dit komt? toch het zoute klimaat?

Ik heb zelf nog geen ellende gehad, alleen af en toe piepende remschijven. De laatste tijd gaat alleen het voorwiel bij >26km/u vals zingen, het lijkt alsof de remschijf ergens langs schraapt, snap alleen niet waarom dat alleen bij >26km is. Hij begint dan ook een beetje te hopsen, als een soort sprinkhaan maar zodra ik het gas eraf haal is het weg, irritant want ik kan daarom niet ontdekken waarom ie dat doet. Als ik gewoon een slinger aan het wiel geeft loopt de schijf netjes tussen de blokken, met ruimte aan beide kanten.

En deze winter zijn de binnenbanden tot kleine rubberen hagelslag opgereden. De buitenbanden zaten er van binnen helemaal vol mee, vermoed dat het komt doordat de winterbuitenbanden dwarse ribbels van binnen hebben en dat dat met lage bandenspanning de banden opvreet. Of het moet de kou zijn geweest maar dat lijkt mij stug, heb dat nog nooit eerder gehad. Heb er weer Surly binnenbanden opgezet maar misschien had ik beter een ander merk moeten kopen. Weet niet zo goed..
Jurr schreef:Zo eentje kopen en weer op Marktplaats na 3 dagen?
Kan dan denk ik beter bij de Noorse buren een nieuwe kopen, zijn daar vaak in de uitverkoop, soms voor maar 650euro. En dan na Brugge op marktplaats zetten, levert mss meer op. :wink:
Jurr schreef:Zelf moet ik het ook maar eens proberen dat fatbiken.....
Ja ga jij dat maar eens ff doen, 20euro voor een dagje, in Schoorl bv of wat denk je van Zweden? In de winter is dat machtig mooi! :D
Yopie schreef:Geloof niet dat een fatbike huren gaat lukken.
Yep, gevonden! In Zeeland, 20euro per dag, 100 voor een week. Staat niet op hun site dat ze fatbikes verhuren maar kreeg de tip dat ze ermee op markplaats adverteren. Leuk, we hebben er zin in! en hopelijk wordt het een beetje mooi weer, tis misschien wel wat vroeg in 't jaar ..

Nu alleen nog een route vinden naar Brugge, denk via Zierikzee, Vlissingen, Terneuzen, Breskens en misschien Oostende. Wordt niet echt avontuurlijk fatbiken maar wel leuk: beetje zand happen, wind vangen, friet, bier, gebakken vis en heel veel appeltaart natuurlijk. O wat zullen we lekker dik over het strand stuiteren. :D Iemand nog een tip wat we absoluut niet mogen missen of wat we juist links moeten laten liggen? En de terugweg misschien naar Gent en daar de trein pakken?
Wel leuk, ik had vorig jaar een rondje NL met de fatbike gedaan maar had toen Zeeland overgeslagen, dus nu wordt het rondje een soort van af. O nee, er zijn natuurlijk ook nog de Waddeneilanden. 8)
Oja, hoorde net iets over een Belgisch fatbike biertje, dat is natuurlijk een must! Ook leuk om voor een paar zweedse vrienden mee te nemen, een belgisch souveniertje .. ff bedenken hoe je dat zonder dikke achtertassen meeneemt ..
maar eerst maar eens googlen of het wel bestaat en zoja dan maar met dikke achtertassen op pad! :shock:
Yopie schreef:Oja, hoorde net iets over een Belgisch fatbike biertje, dat is natuurlijk een must! Ook leuk om voor een paar zweedse vrienden mee te nemen, een belgisch souveniertje .. ff bedenken hoe je dat zonder dikke achtertassen meeneemt ..
maar eerst maar eens googlen of het wel bestaat en zoja dan maar met dikke achtertassen op pad! :shock:
Hebben ze in Zweden geen postbode die dat kan afleveren :lol:
Yopie schreef:Nu alleen nog een route vinden [...], Vlissingen, Terneuzen, Breskens [...]
Da's eigenaardig. Wil je door de tunnel Yopie? Dan moet je fiets in de bus mee: http://www.connexxion.nl/nieuws/24/west ... el-bus/334 Waarom niet gewoon in Vlissingen met het veer over naar Breskens? Veel leuker en handiger dan de bus en voorbij Vlissingen is er toch amper strand meer om over te fietsen. Toegegeven, aan de overkant mis je dan wel een stuk strand.

Alvast veel plezier gewenst,

Carl
Carl schreef: Da's eigenaardig. Wil je door de tunnel Yopie? Waarom niet gewoon in Vlissingen met het veer over naar Breskens?
Tunnel?? Ik had gewoon op Googlemaps gekeken, zag geen ferry tussen Vlissingen en Breskens maar wel de N62 naar Terneuzen en dacht 'O, das leuk fietsen, water aan beide kanten, mooi uitzicht, lekker windje ..'
Wist niet over een tunnel, maar nu je het zegt begint er langzaam wat te dagen .. ooooja .. de Westerscheldetunnel, daar heb ik weleens iets over gehoord (ja heel dom, ik weet het). Maar dat had jij vast al bedacht he Carl? :D
En het plan wordt gelijk aangepast, een boottochtje is inderdaad leuker dan de bus, veel leuker! En dan misschien door naar Duinkerken, nu is er nl tijd over. 8)
Bedankt Carl!
Yopie schreef:
Ah een geval van tiewraps strakker trekken?
Er komt bij de bevestiging op het stuur geen tiewrapje kijken hoor. En het gaat gewoon om de teller die je in de houder schuift. Eenmaal voorbij het klikje ontstaat er wat speling.
Travelmaster schreef: Er komt bij de bevestiging op het stuur geen tiewrapje kijken hoor.
Nou bij mij wel hoor. :wink: Er zat zo'n rubber montage/elastiekje plus twee tyraps bij, kon dus kiezen.
Maar je bent duidelijk hoor, snap het helemaal. :D
Yopie schreef:Yep, gevonden! In Zeeland, 20euro per dag, 100 voor een week.
Tis misschien reclame maar wou het toch ff rechtzetten. Ze zijn namelijk goedkoper: 40 euro voor 4 dagen huur en das mooi natuurlijk.
Yopie schreef:Oja, hoorde net iets over een Belgisch fatbike biertje
Nog meer reclame, tis geen Belgisch biertje maar komt uit de VS:

Afbeelding
Yopie schreef:Afbeelding
New Belgium is te gek! Ze organiseren ook ieder jaar de 'Tour de Fat': fietsfestivals in 12 steden, de opbrengst gaat naar fietsnonprofits enzo. Het heeft alleen niet direct heel veel met fatbikes te maken...

https://www.youtube.com/watch?v=BgKvEVl6vVQ

Als je ooit de kans krijgt: het is super leuk. Ik houd niet van festivals, maar ik heb me goed vermaakt in Denver. Was verkleed als 'Franse fietser': streepjesshirt, bretels, barret en baguette, en al die gekke Amerikanen gingen vragen of dat een echt brood was. Waar zou ik een nepbrood kunnen kopen, mensen?
Ah, dan hebben ze de bevestiging veranderd, denk ik. Ik heb een bevestiging die je "vastschroeft" om de stuurpen heen. Die kun je dus eenvoudig verwijderen, en die rammelt ook niet:).
urje schreef:New Belgium is te gek! Ze organiseren ook ieder jaar de 'Tour de Fat': fietsfestivals in 12 steden, de opbrengst gaat naar fietsnonprofits enzo. Het heeft alleen niet direct heel veel met fatbikes te maken...
Leuk Urje, klinkt goed! Misschien een topic voor openen: 'Leuke fietsfestivals!', er zijn er vast wel meer, kunnen we van de zomer van festival naar festival fietsen. :wink: En dat het niks met fatbikes te maken heeft kwam ik ook achter ja, maar er was hier iemand die de woorden 'belgisch, fat en bier' had onthouden, niet zo gek bij de naam 'NewBelgium fat tire ale'. Geloof ook niet dat er een fatbike biertje bestaat. Vond wel fietswijn, kunnen we ook een topic voor openen want daar zijn er geloof ik best wel een paar van, zoals deze met zijn aparte naam:

Afbeelding
Het huren van een fatbike is gelukt en het werd een dikke week fietsen; van Renesse in Zeeland naar Bergen op Zoom, terug omhoog naar Middelburg, pontje Breskens (dank Carl, was leuk!), daarna langs de Belgische kust, hobbel de hobbel over strand, langs wonderbaarlijk lelijke boulevards, over asfalt en offroadweggetjes naar de Franse kust. Vervolgens Duinkerke, Calais en Bourlogne-sur-Mer. Was zeer geslaagd, we wilden eigenlijk niet terug, wilden doortrappen tot de puf eruit was, dan weer bijtanken, weer doortrappen, bijtanken .. maar helaas aan alles komt een eind.
De huurfatbike was een SE-Fatbike, fijne fiets, met bredere velgen en vettere banden dan de Pugsley (4.7”). Omdat de huurfiets geen drager had en ik van ons tweeën toch wel de dikste fatbikespieren heb (zou je niet zeggen als je m'n dunne benen ziet) werd de Pugs de pakezel. Met een achterdrager, twee achtertassen, een frametas, camelbag op de rug en een drybag aan het stuur. De huurfiets had de Revelate stuurrol van de Pugs, helaas pastte de zadeltas niet boven de dikke band dus werd het een rugzak, maar dat ging ook prima. De Pugs droeg dus de zware zooi maar eigenlijk stelde dat niet veel voor want we waren erg optimistisch; regen, storm, kou .. dat zou ons niet overkomen. En koken is voor zuinige saaie pieten, daar hadden we geen zin in. Het werd gerookte vis, zoete broodjes, stokbrood met stukjes chocola, tal van lekkere kaasjes en friet natuurlijk. Heerlijk een land waar op elke hoek een winkel of koffietent is! Was eigenlijk meer een fatbuik dan een fatbike-tocht.

Maar het was leuk, hebben genoten, zelfs van het lelijke beton op de boulevards. Kregen wel belachelijk veel bekijks met de fatbikes, de 'wow wat een dikke banden' en de 'what the f*ck is dat voor fiets??' was voor mij soms een beetje teveel van het goede, dan zei ik heel onaardig in het zweeds dat ik geen engels of nederlands sprak. Vooral de vraag 'fiets dat niet zwaar?' terwijl je net door zo'n 'zware' fiets wordt ingehaald vind ik nogal raar. En op de irritante vraag 'Hoe duur is nou zo'n fiets?' had ik al snel een prachtig antwoord bedacht (nou ja dat vond ik, de meeste mensen konden het niet echt waarderen) namelijk: 'Geen flauw idee, heb hem ook maar gejat'. Dan wist men nl even niets te zeggen en kon ik rustig wegtrappen, wel zo handig want voor mij hoeft al die aandacht niet.
Maar het gaf soms ook mooie ontmoetingen, vooral toen ik in NL wat korte solotochtjes maakte heb ik veel leuke mensen ontmoet. Altijd leuk natuurlijk.

Afbeelding

Het verschil tussen de fatbike wielen: de SE-fattie met zijn 'holle' velgen en (foto hieronder) de Pugs met z'n 'bolle' velgen. Ook het velglint is hol, geen idee waarvoor dit is, lijkt mij dat er alleen maar sneller vuil in blijft staan en had ook bedacht dat een bolle velg sterker dan een holle is. Maar wil natuurlijk graag dat de Pugsley er beter uitkomt dus of het waar is, geen flauw idee.

Afbeelding

Afbeelding
Nog een keer het velgverschil.


En nog wat plaatjes van de belgische en franse kust:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebroederlijk dik leunen, daar zijn fatbikes goed in.

Afbeelding

Het vettige zeeschuim wat lang op de leren handvatten blijft plakken.
Ha Yopie,

Mooi verslag! Fijn dat je het leuk hebt gehad.
Yopie schreef:Het huren van een fatbike is gelukt en het werd een dikke week fietsen; van Renesse in Zeeland naar Bergen op Zoom, terug omhoog naar Middelburg, pontje Breskens (dank Carl, was leuk!),
Geen dank. :) Ik ben wel benieuwd via welke route je van Bergen op Zoom naar Middelburg gekomen bent.
zware zooi maar eigenlijk stelde dat niet veel voor want we waren erg optimistisch; regen, storm, kou .. dat zou ons niet overkomen.
Dan hoop ik dat je foto's, waarvan welgeteld één met blauwe lucht, niet representatief zijn voor het weer op je tocht! :wink:
Kregen wel belachelijk veel bekijks met de fatbikes,
Ik lijd met je mee, ik bezit sinds een paar maanden een velomobiel... Je antwoord op de vraag "hoe duur" vind ik geweldig, mag ik die van je pikken?

Groetjes,

Carl
Carl schreef:Ik lijd met je mee, ik bezit sinds een paar maanden een velomobiel... Je antwoord op de vraag "hoe duur" vind ik geweldig, mag ik die van je pikken?
Tuurlijk, die mag je gerust jatten, je moet er wel serieus bij kijken anders geloven ze je niet. Begrijp zelf niet goed waarom sommige mensen gelijk aan geld denken, ze zien voor het eerst een fatbike en de eerste vraag die dan in hun opkomt is "Hoe duur is dat?"
Wat ik ook niet kan begrijpen zijn sommige reacties als m'n knäckebröd accent word gehoord. "Woon je in Zweden? Leuk maar iiiiiiik zou er nooit willen wonen, daar is het altijd koud en donker, en heeeel duur, een biertje kost 10 euro en je zit maandenlang ingesneeuwd en iedereen is eenzaam, d'r is ook veel zelfmoord." En als ik dan vraag of ze er wel eens zijn geweest: "Nee, mij veel te ver weg!" :D :D

En Carl, als een fatbike al zoveel aandacht trekt hoe is dat dan met een velomobiel?? Wat een ramp moet dat zijn, kom je nog wel aan fietsen toe? :D Heb je trouwens een plaatje van je fiets, ben wel benieuwd, of open anders een velomobiel topic, leuk! kunnen we meegenieten. En het zal zeker bijdragen tot meer bekendheid met de fiets, dus altijd goed!
Carl schreef: Ik ben wel benieuwd via welke route je van Bergen op Zoom naar Middelburg gekomen bent.
We hadden de hele weg naar Middelburg harde tegenwind, was voor m'n fietsmaatje wel ff doorbijten. Zijn fietsconditie stond nl nog op een laag pitje en dan gelijk op 15cm brede banden met vette noppen, flinke tegenwind 85km trappen is niet echt makkelijk. En hij knalde er gelijk op los, 20km per uur. :D Ik zei nog 'Hoho! daar krijg je spijt van!" Maar ja, mannen he, die luisteren slecht. Dus later op de dag stond er soms nog maar 11km p/u op de teller. Ik probeerde nog vóór hem te fietsen, met m'n dunne figuurtje de wind tegenhouden maar raakte elke keer weer in mijn eigen trapritme dus dan lag ik al snel ver voor, dat werkte niet. Dan maar steeds een koffiehuis in, ff uitblazen met warme chocomelk of soep, was ook gezellig. En bij aankomst in een soort miniboerderijtje viel ie gelijk als een blok in slaap en snurken dat ie deed. :shock: Nam me gelijk voor om de verdere reis minder km te trappen, wat een ellende een snurkende vent naast je.
Maar hij was geweldig hoor, hij bleef lachen en trapte enthousiast door, heel fijn zo'n vriend! (ja moet op m'n woorden letten, straks leest ie mee :wink: ).

De precieze route weet ik niet meer zo, we hadden een fietsknopenkaart van een vriend geleend en vertrokken vanuit de Stayokay in Bergen, door bos, langs windmolens, een kanaal over, nog meer windmolens en toen langs de zéér winderige kust naar Hansweert, Gravenpolder en Goes. In Goes was een markt, mooie plaatsje en daar kun je ook goed bunkeren. Vervolgens namen we een nogal lelijke route, langs een autoweg en industrieterreinen, het tempo zakte bar snel naar beneden want de wind was nu echt niet leuk meer. Daarna dwars door het mooie Middelburg waar we gelijk de weg kwijt raakten en gingen we verder op de gps naar onze eindbestemming, Sint Laurens.
We vonden alletwee dat stukje Zeeland niet echt mooi, nogal kaal, veel industrie en vooral winderig. :)

Een stukje Zeeland:

Afbeelding

Carl schreef:Dan hoop ik dat je foto's, waarvan welgeteld één met blauwe lucht, niet representatief zijn voor het weer op je tocht! :wink:
Ik ga gelijk verwoed op zoek naar blauwe luchtplaatjes! Zal ze straks plaatsen (mocht ik ze vinden :wink: )
Yopie schreef:
Carl schreef:Ik lijd met je mee, ik bezit sinds een paar maanden een velomobiel... Je antwoord op de vraag "hoe duur" vind ik geweldig, mag ik die van je pikken?
Tuurlijk, die mag je gerust jatten, je moet er wel serieus bij kijken anders geloven ze je niet.
Dank je! Misschien moet je er juist bij knipogen, anders geloven ze je nog... Terwijl ze erover nadenken ("o, hij maakt een grapje!") heb je dan zelf gelegenheid hard door te fietsen.
Begrijp zelf niet goed waarom sommige mensen gelijk aan geld denken, ze zien voor het eerst een fatbike en de eerste vraag die dan in hun opkomt is "Hoe duur is dat?"
Ben jij al lang weg uit Nederland, Yopie? Nederlanders denken _altijd_ eerst aan geld! ;) Hoewel, om on-topic te blijven op dit wereldfietsforum: ook in verre vreemde landen willen ze weten wat je fiets kost. Als ik dat schat op ongeveer vier jaarsalarissen voor de vraagsteller, zeg ik maar: "Dat weet ik niet, ik heb hem gekregen!"
En Carl, als een fatbike al zoveel aandacht trekt hoe is dat dan met een velomobiel??
Ik ben al blij als mensen aan de kant van de weg gaan staan staren, in plaats van midden op het zebrapad - waar ik dus met een gangetje van tegen de 40 km/u op af kom kachelen... Een foto van mijn mooie rooie Quest, tja, die heb ik wel, maar ik ben bang dat hij hier niet mee mag spelen in het Fatbike-topic, met slechts 50mm om het achterwiel (en de voorbanden zijn helemààl skinny, 35mm)! En in 'post eens een foto van je vakantiefiets' mag hij eigenlijk ook niet, want hij is geen vakantie-, maar woonwerkfiets.

Wat ik zelf wel lastig vind als je iets doet dat een beetje apart gevonden wordt, of het nou rijden met een fatbike of een velomobiel is of sowieso op de fiets op vakantie gaan; je bent altijd tegen wil en dank ook een soort ambassadeur. Heb jij je een dag te barsten geploeterd op die fatbike, moet je voor de zoveelste keer suffe vragen beantwoorden en reageer je eens wat narrig, dan kun je er donder op zeggen dat de suffevragensteller weinig consideratie heeft met de volgende fatbiker die hij/zij eens tegenkomt, want 'die fatbikers zijn altijd van die chagrijnige types'! Zelf probeer ik altijd de velomobiel te promoten, maar het vergt weleens wat zelfbeheersing...
m'n fietsmaatje... fietsconditie op een laag pitje... knalde er gelijk op los... Ik zei nog 'Hoho! daar krijg je spijt van!" Maar ja, mannen he, die luisteren slecht. ... dus dan lag ik al snel ver voor,
Dat zal 'm leren! :twisted:
[...] Bergen, door bos, langs windmolens, een kanaal over, nog meer windmolens en toen langs de zéér winderige kust naar Hansweert, Gravenpolder en Goes.
Nog een kanaal, voor Hansweert... ;) Ja, naar Goes is allemaal leuk en aardig, maar als je van daar naar het westen wilt, loop je al gauw vast op de snelweg en het spoor. In 's-Gravenpolder niet naar het noorden richting Goes afbuigen maar ten zuiden van de snelweg blijven had je door de Zak van Zuid-Beveland gevoerd, prachtig rijden daar! Goes is wel een biotoop waar je fatbike zich thuisvoelt - ik werkte er ooit in het revalidatiecentrum en dan gingen we eens in de maand met wat cliënten de stad in, niet echt berekend op rolstoelers daar...
We vonden alletwee dat stukje Zeeland niet echt mooi, nogal kaal, veel industrie en vooral winderig. :)
Winderig is het in Zeeland altijd en overal, niks aan te doen. Maar nu heb je de Walcherse stranden gemist! En daarvoor ging je toch op de fatbike, niet? Nu moet je het nog een keer overdoen, Yopie! :wink:

Groetjes,

Carl
Carl schreef:Een foto van mijn mooie rooie Quest, tja, die heb ik wel, maar ik ben bang dat hij hier niet mee mag spelen in het Fatbike-topic, met slechts 50mm om het achterwiel (en de voorbanden zijn helemààl skinny, 35mm)! En in 'post eens een foto van je vakantiefiets' mag hij eigenlijk ook niet, want hij is geen vakantie-, maar woonwerkfiets.
maar een Quest topic in kletspraat zou normaal gesproken geen probleem hoeven te zijn, Toch?! :lol:

op dit forum weet je maar nooit ;-)
Als altijd...weer genoten van je verslag Yopie.
55er schreef:Als altijd...weer genoten van je verslag Yopie.
+1
jasmon schreef:
55er schreef:Als altijd...weer genoten van je verslag Yopie.
+1
Ah mooi, das fijn, daar doe je het voor! :)
Carl schreef: Een foto van mijn mooie rooie Quest, tja, die heb ik wel, maar ik ben bang dat hij hier niet mee mag spelen in het Fatbike-topic, met slechts 50mm om het achterwiel (en de voorbanden zijn helemààl skinny, 35mm)!
Ah joh, tis maar een handjevol die dit topic leest, de meeste zijn helemaal niet geïnteresseerd in dikke banden (teveel weerstand enzo) dus niemand zal zeuren. Ook de moderators komen hier allang niet meer, fatbikers zijn zulke schatjes, die houden zich keurig aan de regeltjes. Dus kom op met die mooie rooie Quest! .. en anders wordt het toch echt een nieuw topic openen. :wink:
Carl schreef:Wat ik zelf wel lastig vind als je iets doet dat een beetje apart gevonden wordt, of het nou rijden met een fatbike of een velomobiel is of sowieso op de fiets op vakantie gaan; je bent altijd tegen wil en dank ook een soort ambassadeur.
Geloof dat ik daar anders over denk. Ik vertegenwoordig niet de fatbiker, wielrenner, langlaufer, kanoer of wat ik op dat moment ook ben. Ik probeer mezelf te blijven, daar heb ik het al druk genoeg mee en daarbij vinden de meeste mensen me sowieso al raar. En voel totaal geen behoefte om daar verandering in te brengen, dat is hopeloos en verspilde energie.
Maar ik ben aardig als men aardig is, gedraag me zoals ik denk dat goed is maar heb zeker mijn grenzen. Dus als men om de 10 minuten vraagt wat voor fiets dat is en of 't niet zwaar trapt, wil ik best wel het fatbike-liedje zingen: "Hij is erop gemaakt om door te kunnen blijven fietsen daar waar anderen moeten afstappen en bladiebladiebla" maar zodra ze met onzinvragen komen krijgen ze een onzin antwoord terug. No problem.
Misschien is het ook iets nederlands dat geloei dat je een rare fiets hebt? Ben nu met de fatbike in verschillende landen geweest (Zweden, Noorwegen, Finland, Denemarken, Duitsland, Belgie en Frankrijk) en daar reageert men net wat anders. In zweden kijkt men bv nieuwsgierig naar de fiets en zegt dan: 'Dat is een goede fiets, die kan een stootje hebben, daar heb je veel plezier aan.' Ze zien dus gelijk het nut/plezier van de fiets en dat mis ik in veel van de nederlandse reacties.
Carl schreef: Maar nu heb je de Walcherse stranden gemist! En daarvoor ging je toch op de fatbike, niet? Nu moet je het nog een keer overdoen, Yopie! :wink:
Okej, dat moet dan maar! :D
Maar d'r ligt al een beetje een ander Nederlands plan op de loer, een zweedse vriend wil namelijk graag samen de Waddeneilanden bezoeken: eilandhoppen met packraft en fatbike, dus bikerafting. Nu heb ik ontzettend veel respect voor de Waddenzee, vooral voor de levensgevaarlijke stromingen en weet niet zeker of ik het wel zo'n goed plan vind. Weet iemand of dit al eens eerder is gedaan, bikerafting leeft geloof ik niet zo in Nederland? en dan nog wel de Waddenzee. :?
Maar gelukkig heeft de vriend nog geen fatbike en ik nog geen raft dus het zijn nog maar dromen. Ik kan er wel van de zomer eentje lenen, hier hoog in Lappland, kijken of het wat voor me is. Dat is stap één. :D
Yopie schreef:
Carl schreef:Dan hoop ik dat je foto's, waarvan welgeteld één met blauwe lucht, niet representatief zijn voor het weer op je tocht! :wink:
Ik ga gelijk verwoed op zoek naar blauwe luchtplaatjes! Zal ze straks plaatsen (mocht ik ze vinden :wink: )
We hadden af en toe een beetje regen, niet noemenswaardig en één dag echte druilregen, waren toen toch wel erg doorweekt. Maar het was niet koud dus met flink doortrappen merkte je er weinig van.
En in Frankrijk een halve dag dikke mist, de zee was toen niet meer te zien dus we gingen de asfaltweg op, door zacht glooiend land maar konden door de dichte mist er niet echt van het genieten. Ik had gelukkig m'n verzameling zweedse fietslampen mee (van die verboden 5000L lampen die elke automobilist op de rem doet trappen) en zo samen met een reflexvestje zaten we toch redelijk veilig op de fiets.

Afbeelding

Mist, in het grijze ligt de zee.



Nu de blauwe lucht plaatjes!

Afbeelding

Blauwgrijs, mag dat ook? ergens bij een irritant uitziend ventje die een hond in een tas draagt.


Afbeelding

Ja, ik zie hier wat blauws! :)


Afbeelding

Hier viel niet te fietsen, hoog water maar wel blauwe lucht. Geloof dat in de verte Calais ligt, waar de ferry naar Dover gaat.


Afbeelding

Ook hier viel niet te fietsen, maar 't was wel mooi weer. :)


Afbeelding

Blauw! Ik heb een zwak voor huizen op palen, weet alleen niet meer waar dit was, dacht in Belgie.

Ben momenteel ook bij een 'huis' op palen, met zeer merkwaardige 'poten'. Zal er morgen een foto van maken, met de fatbike erbij, dan blijft het ontopic. :wink: