Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1592 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35622 berichten
Frank schreef:
za 09 dec, 2023 09:00
Ja, dat klopt. Het was in de buurt van Jachthaven Eemhof. Ik heb inderdaad de zoom gebruikt om dat schip in het midden van het randmeer er goed op te krijgen. Het was op een warme dag in augustus, toen ik in een week een rondje Nederland heb gefietst.

Scherm­afbeelding 2023-12-09 om 08.51.59.png

De beurt naar De Tovenaar
Had ik helemaal niet van Spakenburg verwacht, ik ken die alleen als een vissersplaats met groene weiden aan weerszijden. :roll:
Daar ook al volbouwen....
Tsja. Voor de fotograaf een fietspad (?), achter een weg met daarachter een hekwerk met over een deel een doek waar je een beetje doorheen kunt kijken. Twee fietsen die met de achterwielen tegen elkaar in elkaars verlengde staan (als je begrijpt wat ik bedoel) . In de spiegel van de fiets achter de fotograaf kun je zien wat de fotograaf voor zich ziet alleen dat is zo onduidelijk (voor mij althans) dat ik er niets van kan maken. :? Geen idee dus.
@JanH
Fietspad klopt. Je ziet geen twee fietsen maar dat is gewoon een en dezelfde die je van de spiegel in de spiegel ziet :roll:
Is dus geen doek, ook geen gebouw.

@Martin
De nieuwbouw van Spakenburg is nog geen 10 jaar oud dus van ver na jouw tijd.
Martin E. van Doornik schreef:
za 09 dec, 2023 09:25
Had ik helemaal niet van Spakenburg verwacht, ik ken die alleen als een vissersplaats met groene weiden aan weerszijden. :roll:
Daar ook al volbouwen....
Ja, aan de kant van Flevoland, waar ik was, dijt Almere flink uit en bij Spakenburg hebben ze een paar wijken aan de Randmeer kant gebouwd. Gelukkig is er nog een flink stuk groen links en rechts van Spakenburg. Aan de onderkant groeit Amersfoort in de richting van Bunschoten en Nijkerk.
Het "doek" lijkt me een houten poort. Je ziet er twee bolkop-gegalvaniseerde bouten in zitten. Rechts daarvan ontwaar ik een afrastering van ronde buis en grof gaas en nog wat rondhout.
In het spiegelbeeld zie ik een weg. Ik vraag me af of ik in het niet-spiegelbeeld ook een weg moet zien.
Nee dat is geen doek maar een andere spiegel.
👍 Dat is 'm
IMG_20231209_103301.jpg
In de spiegel; is dat een paal van Twickel?
Nieuwe raadplaat:
croix.jpg
Heel goed geraden (ik had toch iets meer moeten blurren).
Beurt naar Leon.
In de volgende is niet geblurd. De situatie staat (nog?) niet op de streetview vanaf de plaats van de fotograaf, maar wel vanaf een zijstraat/weg. Maar als je alleen het juiste weiland aanwijst vind ik het ook genoeg.
Afbeelding
Dit is hm vanaf de zijstraat: https://www.google.nl/maps/@50.9208694, ... &entry=ttu

Bij typen van "parc d'hiver" kwam Google met de aanvulling "lanaken" waarna deze voorbij kwam: https://www.hln.be/lanaken/lanaken-orga ... ~ad1200ba/ waarna het niet meer moeilijk was.
Klopt. Jij bent JanH.
Nieuwe opgave, maar weer eens een fietspad.
Fietspad.JPG
Hier dan maar.
Mooi fietspad trouwens.
Andermatt.jpg
Dichtsbijzijnde eigen foto.
Ja, daar is het. Hoe gevonden?
Beurt naar Poppink.
Been there, done that, herkenning, makkelijker kan niet.
De dag erna was ik hemelsbreed minder dan 50 km verwijderd van die plek.
20200628_1359_DSC_1260_J9110.JPG
20200628_1407_DSC_1263_J9110.JPG
20200628_1414_DSC1265_J9110.JPG
20200628_1416_DSC_1267_J9110.JPG
Omdat er geen streetview te vinden is een paar foto's voor de oriëntatie.
O ja, de klim heb ik over de weg gedaan, dit stukje afdaling lukte voor een gedeelte niet fietsend maar was een leuk avontuur.
Het pad staat op de kaart als je fietspaden aanklikt in Google maps.
De enige pas die aan jouw omschrijving voldoet is de Sustenpas
https://www.google.com/maps/@46.7323804 ... ?entry=ttu

Afbeelding