Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dat hangt van de versie af, volgens Alee Denham heeft de Wordtraveller S 2020 aka 2.0 gemiddeld een 25mm hogere balhoofdsbuis.
Ik word vaak onzettend vrolijk van de berichten van deze schrijver. Altijd gedacht dat hij erg veel weet en begrijpt van de wereldfiets.Wim schreef: ↑za 17 okt, 2020 16:43Mijn vrouw heeft ook zo'n te lange Santos met te lage balhoofdbuis. De dealer had geen frame in haar maat in voorraad maar zei dat het wel goed zou komen. Eigenlijk niet dus. Er is heel wat geknutsel aan te pas moeten komen om het een beetje in orde te krijgen (ook omdat de binnenbalhoofdbuis ook nog eens vrij kort was), en dat is zeker niet omdat ze zo graag rechtop zit, want dat doet ze niet en wil ze niet. Ze zit nu goed, maar het frame is gewoon een raar gezicht, en zoals geconstateerd wordt is ze zeker niet de enige. Eens maar nooit meer.
Idd t.o.v. de vorige WTS. daar werd het volgende over vermeld: http://www.sintchristophorus.nl/test-ko ... aveller-s/bdr schreef: ↑za 17 okt, 2020 17:05Dat hangt van de versie af, volgens Alee Denham heeft de Wordtraveller S 2020 aka 2.0 gemiddeld een 25mm hogere balhoofdsbuis.
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat je een Santos, net als een M-gineering, kocht na meting en samenstelling en niet uit voorraad. Ik neem dan ook aan dat je met het eens maar nooit meer niet Santos bedoeld maar de verkopende fietsenzaak?Wim schreef: ↑za 17 okt, 2020 16:43Mijn vrouw heeft ook zo'n te lange Santos met te lage balhoofdbuis. De dealer had geen frame in haar maat in voorraad maar zei dat het wel goed zou komen. Eigenlijk niet dus. Er is heel wat geknutsel aan te pas moeten komen om het een beetje in orde te krijgen (ook omdat de binnenbalhoofdbuis ook nog eens vrij kort was), en dat is zeker niet omdat ze zo graag rechtop zit, want dat doet ze niet en wil ze niet. Ze zit nu goed, maar het frame is gewoon een raar gezicht, en zoals geconstateerd wordt is ze zeker niet de enige. Eens maar nooit meer.
Dit is gewoon een fout van de winkel, je kunt het Santos niet aanwrijven dat de winkel jullie willens en wetens een verkeerde fiets verkoopt!Wim schreef: ↑za 17 okt, 2020 16:43Mijn vrouw heeft ook zo'n te lange Santos met te lage balhoofdbuis. De dealer had geen frame in haar maat in voorraad maar zei dat het wel goed zou komen. Eigenlijk niet dus. Er is heel wat geknutsel aan te pas moeten komen om het een beetje in orde te krijgen (ook omdat de binnenbalhoofdbuis ook nog eens vrij kort was), en dat is zeker niet omdat ze zo graag rechtop zit, want dat doet ze niet en wil ze niet. Ze zit nu goed, maar het frame is gewoon een raar gezicht, en zoals geconstateerd wordt is ze zeker niet de enige. Eens maar nooit meer.
Ja, én..... geen problemen met een te lange bovenbuis...
Het verbaasd mij dat iemand die zoveel over fietsen zegt te weten, zie zijn vaak aangehaalde stuk over de vakantiefiets,
Wim, dank voor je uitleg. Maar ik denk niet dat je mag zeggen dat de geometrie van dit frame verkeerd was, maar dat een frame met deze geometrie niet paste bij jouw vrouw. Voor zover ik het kan beoordelen rijden er zat 26 inch Santossen rond die wel goed opgebouwd zijn, zowel technisch als qua looks, met andere woorden, voor vele anderen voldoet deze geometrie wel. Hier is, als ik je uitleg goed begrijp, een verkoper bezig geweest die verkopen belangrijker vond dan iemand goed op een fiets zetten.Wim schreef: ↑za 17 okt, 2020 21:44"Laat ik nou altijd gedacht hebben dat je een Santos, net als een M-gineering, kocht na meting en samenstelling en niet uit voorraad. Ik neem dan ook aan dat je met het eens maar nooit meer niet Santos bedoeld maar de verkopende fietsenzaak?"
De afmontage was min of meer custom maar het frame was dat natuurlijk niet. Het advies van de winkel was verkeerd (de winkel is inmiddels over de kop), maar de geometrie van dat Santos frame was ook verkeerd: Ik heb later net iets teveel 26 inch Travelmasters gezien met hetzelfde probleem en heel korte steil oplopende stuurpennen om het probleem 'op te lossen'. Die andere stuurpen moest ik zelfs nog zelf betalen. Zo leer je steeds weer wat bij.
Een bout met moer er doorheen is danslimmer dan een bout in het frame. Ik heb dat probleem ook eens gehad met een aluminium fiets. Vervelend was dat dit doorbouten aan de rechterkant niet lukte omdat het te dicht bij de kransjes zat. Door het patje groter te maken is ditnprobleem te omzeilen. Iets om op te letten als je een fiets koopt.