Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1547 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35097 berichten
Mijn fiets gezien vanaf dezelfde plek;
20230819_111250.jpg
Hint nodig?
Is het in Nederland?
Nee...
Bij 1 van de buren...
Aussichtsturm an der Ems
Met foto van Google maps.
Om te onthouden 😀 : Langs de Ems fietsen.
Klopt..
Ik heb laatst tijdens een 3daagse tocht, 1 dag een stuk Emsradweg gedaan (Meppen - Nieuweschans)

De volgende is voor Poppink.
DSC_1118.JPG
Lastig. zou er wat herkenbaars in de spiegeling van de ramen staan? Het is wel in NL, maar dan op een plek waar je zomaar je Imac achter een dergelijk kozijn kunt laten staan.

Is het een camping?
Volgens mij heeft het huisje vroeger als school gediend.
Bij nader inzien - ik heb geprobeerd uit te zoeken wat het is - valt er niets over te vinden.
Het is een woning, bouwjaar 1880.

De slimme lezers weten vast wel aanknopingspunten te vinden om het gebouwtje te vinden ergens in Nederland.
Geen idee. Lijkt mij een vrij willekeurig wit houten huisje, weliswaar uit 1880, dat dan weer wel, zonder zoekwaardige kenmerken. 🤷‍♂️ Althans dat vind ik. Straks vertelt Poppink wel wat ik heb gemist. 🤦‍♂️
Jan, het raadplaatje is een direct gevolg van jouw raadplaatje van 22 september en vlak bij die grenspaal.
2,77 km.
Er loopt een pad dat overgaat in een weg rechtstreeks vanaf die grenspaal naar dat huis.
Goed speurwerk Leon.
Vóór de tip met de grenspaal was zoeken hopeloos. Daarna was het geen zoeken meer, maar een kwestie van het straatje op de satellietfoto af gaan op zoek naar de boom aan de noordkant van de weg.
Nu een kleine pauze in het park dan maar?
Afbeelding
Poppink schreef:
vr 06 okt, 2023 11:24
2,77 km.
Er loopt een pad dat overgaat in een weg rechtstreeks vanaf die grenspaal naar dat huis.
Goed speurwerk Leon.
Ik ben talloze keren langs dat huisje gefietst, is me nog nooit opgevallen. :?
Een stuk voormalige vestinggracht? Er staat een groot hotel-achtig gebouw aan de overkant. Net links daarvan vermoedelijk een geveltop van het kerkschip. Dan lijkt de toren een overhoekse positie in te nemen, bijvoorbeeld in Zeerijp.
Dat van hotel, kerk en schip klopt.
Het water is feitelijk een stuwmeer. Het is meer dan 1100 jaar oud.

Edit: JanH had hem al. Jij bent. Hoe gevonden?
"stadspark limburg" en "stadspark belgië" gaven geen oplossing, daarna, op basis van jouw plaatjes historie "stadspark genk" geprobeerd. Bingo.
Nieuwe opgave:
KnipselBBB.JPG
Duitsland? Ik zie bij de gebouwen rechts een Duitse vlag hangen....
Aan de geel-grijze palen te zien is het kanaal of de rivier erg aan waterstanden onderhevig. Een theaterboot?