Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1546 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34434 berichten
Klopt, nogal dichtbij mijn huis. Kon geen andere bestemmingen vinden, want m'n externe hard disk haperde gisteravond. Bang dat m'n foto's van 54 jaar fietsliefhebberij en zoveel meer anderen "gone" zouden worden. Vanmorgen een nieuwe van 1 TB gekocht en erin geslaagd om alles over te hevelen.

De volgende is voor jou.
Martin E. van Doornik schreef:
di 03 okt, 2023 16:27
... externe hard disk haperde gisteravond. Bang dat m'n foto's van 54 jaar fietsliefhebberij en zoveel meer anderen "gone" zouden worden. Vanmorgen een nieuwe van 1 TB gekocht ...
Heb je nu dus op zijn minst één backup, dus twee betrouwbare kopieën?
Nog een kerk:
nogkerkje.jpg
Het geloof is nagenoeg verdwenen maar de symbolen ervan vormen de hoofdmoot van raadplaatje.
Ik zie trouwens weinig moskeeën als raadplaatje.
Misschien zegt dit heel veel over de plaatsers van Raad plaatje!s. Zij hoeven geen afspiegeling van de maatschappij te zijn waarvan jij constateert dat het geloof nagenoeg is verdwenen. 🤔
Zoeken op "eglise 1221 d15" leidde mij naar: https://lv.wikipedia.org/wiki/I_%28Francija%29, een Wikipedia in het Lets. 🤔
Nu nog even vertalen en de locatie vinden.

Edit: Y, dus.
In Noord Frankrijk zag ik aanzienlijk meer kerken dan moskeeën en hindoeïstische tempels en dat geldt voor een groot deel van noordwest Europa, wat iets zou kunnen zeggen over waar de Raad plaatje!-deelnemers rondfietsen de meeste tijd.
JanH heeft de plek goed gevonden en wint deze ronde.

edit: in 2020 nog een moskee in het spel.
Nieuwe opgave, maar eens geen gebedshuis.
KnipselSS.JPG
Lac de Roselend (F)
https://www.google.nl/maps/place/1850+R ... ?force=pwa
(Aub zelf even draaien. Ik heb nog steeds geen idee hoe ik een fatsoendelijke streetview op android maak. De browser berooft me op het moment suprême van de url-balk en een knopje "delen" is er ook niet als ik het nodig heb.)
👍
Beurt naar Leon
Een opknappertje van een watermolen dan maar. Iets voor Martin? :wink:
(Niks aan gephotoshopt)
Afbeelding
Ik denk dat het slopen wordt in Genk.
Inderdaad. Ik heb net nog maar eens wat gezocht en gelezen over deze fietsroutevonst en het leek me wonderlijk hoe snel een nog deze eeuw opgeknapte molen alweer tot kruimels kan vervallen. Volgens Wikipedia kan het ding zelfs nog draaien en ook de molendatabase meldt niet dat er een olifant door de porseleinkast lijkt te hebben gelopen.
Jij bent.
Nieuwe raadplaat:
tannis.jpg
Kim Clijstersfontijn in Opitter

24 N721
https://maps.app.goo.gl/MGMC4CaVA5ABsasT7
Goed geraden, beurt naar HAK aka Herman.
Hoe had je 't gevonden?
Google afbeeldingen...
Standbeeld tennis...
En dan geduldig scrollen...

Volgende;
20230819_111231.jpg
Zo te zien vanuit een vrij hoog punt genomen, een brug misschien? Vrijwel alle kleine zijriviertjes stromen naar de "grote" rivier toe, maar dit is wel het omgekeerde, dit beekje stroomt van het "grote" water af.... Geprobeerd langs de Overijsselse Vecht maar noppes.... Verder te smal voor de IJssel van Huub Stapel.
Dat wekt dus de vraag op of het een stuwmeer in een kleine rivier is, of een overlaat van een grote rivier naar een lager gelegen gebied. Het ziet er nogal Overijssel e.o. uit.
Ik ben Vecht, Regge en Berkel al langs 'gelopen'.
Tot nu toe niks gevonden.
Ik vermoed dat het bij een stuw is en dat we een vistrap zien.