Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1526 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35085 berichten
Je hebt een ijsje verdiend Grandonneur! 🍨
Volgende is voor jou.
Goedemorgen deze mooie morgen allemaal. Klein bolletje citroenijs bij de koffie gedaan, guilty pleasure.

Het volgende plaatje:
IMG_7299.jpeg
Bonuspunt ligt voor het oprapen?
Geen idee waar ik dit zou moeten zoeken. :?
Leon schreef:
za 19 aug, 2023 21:57
Ik zag het plaatje om half zeven en googelde wat op ijssalon vers schepijs en zo. Luttele minuten later verloor ik mijn zelfbeheersing en liep ik naar de vriezer waar ijs met chocolade wachtte.
Dit was mij ook hetzelfde overkomen, maar dan witte ijsje met oranje sinaasappel cover. :D
De foto is zo te zien in Zwitserland genomen, de rode vlaggen met witte kruis.
Ben nu op m'n molen, kan zonder computer lastig uitzoeken.
Heb de indruk dat er een gebouw in het water staat waar jij hoog op stond, en verbonden met dit betonnen bruggetje aan de oever. Of heb je een drone opgelaten :wink: of zat je op een boot die een veerdienst onderhoudt op een van de Zwitserse meren. Gezien de stenen voor de brug niet voor auto's.
Hele omtrek van het Meer van Genève afgegaan, andere meren ook niet. Sommige hebben nog authentieke Zwitserse decors, beschilderde huizen met rode daken en ramen met luiken. Zucht....
Misschien is die betonnen brug zo nieuw, dat hij nog niet op Google satelliet staat. De betonnen palen zijn nog schoon en niet groen uitgeslagen. De zandpaden daarachter zijn nog niet geasfalteerd, want dat verwacht men niet in het zo goed geregelde land als Zwitserland.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 20 aug, 2023 13:16
Heb de indruk dat er een gebouw in het water staat waar jij hoog op stond, en verbonden met dit betonnen bruggetje aan de oever.
Dag klopt helemaal. Gebouw; meer een ding.

Het is niet in Zwitserland, wel langs een tamelijk druk bereden fietsroute voor de langere afstand.
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden.
Als je op het punt staat en besluit door te rijden naar de Sixtijnse Kapel heb je daar 1788km voor nodig. De andere wegen zijn langer.
Ik zie anders toch twee Zwitserse vlaggen, zoals een hier voor de treurwilg plus nog eentje op het witte torentje wat meer rechtsboven. Verdraaid moeilijk, ik geef op.
Een scherpe blik, de vlaggen zijn van de stad. Ik snap de verwarring met Zwitserland.
ik den aan duitsland vanwege de fietsers die allemaal een helm op hebben.
Het is in Duitsland.
De foto is genomen vanaf een boot en toont een aanlegsteiger en het dorpje er achter.
Bedoel je met de fietsroute de Donauradweg?
Hamburg: https://www.google.nl/maps/@53.55573,9. ... ?entry=ttu
Zoeken op "vlag stad Duitsland" gaf me het idee in Hamburg wat aan de waterkant te kijken en de eerste klik op google maps was bingo: Leuchtturm Blankenese.
Goed gevonden JanH. leuke fietsroute van camping naar centrum Hamburg. Zelf niet bezig met de Elbe radweg, maar tjongejonge daar komen een boel vakantiefietsers voorbij.

De volgende is weer voor jou.
Oeps, been there, done that en niet herkend.
20190704_1815_DSC_2727_XZ3.JPG
Elbe radweg, mij zul je daar niet zien. Na het fietsen van Ring 1 van de Europafietsers met daarin de Weser-, Lahn- en Moselradweg ben ik voorgoed genezen van het fietsen langs rivieren, en trouwens ook kanalen. En in "bredere" zin, dat geldt ook voor het fietsen langs zeeën en meren. Even gaat nog, maar niet te lang.
Dat gezegd hebbende, de nieuwe opgave, soms is het ook wel mooi, dat fietsen langs water.
KnipselAA.JPG
Zo te zien behoorlijke getijdenverschillen. Frankrijk? Bretagne? Lijkt op de "phare" (vuurtoren) van Toulinguet, maar de rotsen zijn op de afbeeldingen te hoog.
Er bestaat wel een lijst met Franse vuurtorens: https://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_des ... _de_France
Maar is me teveel werk.
Het is niet in Frankrijk.