Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1513 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35254 berichten
Regelmatig rij een ik een "avondrondje" van zo'n 70 km. Rond 19:00 u rij ik weg en met wat geluk ben ik voor donker terug. Jammer dat de dagen nu weer korter worden. Vorig jaar vooral naar het zuid-westen en nu weer eens naar het noord-westen. Ik ben hier (het plaatje) nu voor de derde keer langs gekomen. Je ziet dat ik alweer op de terugweg ben want het begint wat te schemeren. Er moet in een verleden een haven zijn geweest, gezien de straatnaam. Iets terug staat een oude boerderij, inmiddels omsloten door het dorp. Ooit was het dorp een Rooms-Katholieke organisatie rijk, met een grote lap grond er omheen en een prachtig gebouw met kapel en koepel. Het gebouw wordt nu helemaal in ere hersteld en op de omliggende grond komen huizen.
In 2015 gaf WillemT aan dat hij in Zuid Holland woont.
En uit zijn post haal ik dat hij de foto heeft genomen op een fietsrondje naar het noord-westen.
Hier dan, Noorwijkerhout.

Via "rk gebouw met kapel en koepel zuid holland" kwam ik uit bij de "sint bavo noordwijkerhout".
Vervolgens met streetview de N206 gevolgd --> bingo.
Helemaal goed JanH. Ik had de tekst nog wat aangepast want ik gebruikte eerst de term "instelling" en samen het rooms-katholiek was het al voldoende om het resultaat bovenaan te krijgen. Maar kennelijk had ik nog meer moeten schonen :D.
Zonder jouw aanvullende tekst was het mij niet gelukt.
Nieuwe opgave:
KnipselCC.JPG
Waarschijnlijk niet het goede topic, er valt n.l. niets te raden, echter waar het beter past weet ik niet te bedenken.

Uit Cycling for those aged 70+

"This drawing was originally created as an advertisement for the Winters Bike Shop in Winters, California around 1989, two years before Crumb moved to France. It’s one of the more happy and carefree pictures of Mr. Natural, riding his special bike, custom designed by Crumb himself.
The pig in the basket is an interesting character. Crumb first introduced that character in his strip “The R. Crumb $uck$e$$ Story” (The People’s Comics, 1972). He brought him back for “I Remember the Sixties” (Weirdo #4, 1981) and “My Troubles With Women”, Part 2 (Hup #1, 1987). When Crumb was asked what the character was about, he said, “I don’t know what that pig is about. I don’t understand it myself. I can’t explain him. I don’t know what it means. I never consciously defined what the pig was in my own mind. It just seemed funny to me when I drew it. That stuff just comes out of my subconscious. I don’t stop to analyze what it means.” Several years ago, Crumb finally named the pig "Prufrock Piggy".
There you go…. you learn something new Everyday!"
358601967_807417990751427_1456170382531989170_n.jpg
J de Groote schreef:
wo 12 jul, 2023 08:10
Waarschijnlijk niet het goede topic, er valt n.l. niets te raden, echter waar het beter past weet ik niet te bedenken.
Dat heb je goed gezien, dit is totaal niet het goede topic. :-D
Je mag gewoon zelf een nieuw topic aanmaken hè, als je denkt dat het nergens past in een bestaand topic.
Dit hier: Nieuw-Scheemda https://www.google.nl/maps/@53.2092397, ... ?entry=ttu
Ik herken de omgeving, omdat er wat verderop de poldermolen De Dellen staat, in eigendom van dezelfde molenstichting als mijn molen in Kolham. :wink:
https://molendatabase.nl/nederland/molen.php?nummer=342
👍 Dacht, ik plaats geen molen, leidt een molen toch tot de oplossing. Beurt naar Martin.
Church.jpg
Hier is de volgende. Deze kerk staat in een grote stad, maar niet ver van het centrum.
Moeilijk? Het is een land waar links verkeer is en waar men met euro's betaalt.
ben er in juni geweest, listowel, saint marie church

maar dat is hem niet, leek erop
Zoals ik al zei, een grote stad....
Doe maar de Romanian Orthodox Church in Dublin.
Gevonden via:
- welke landen hebben de euro -> o.a. Ierland
- Startpage 'Kerken in Dublin' -> Tripadvisor, kerk nr. 9
Heel goed Poppink! Ik was op een stralend zonnige dag met 30 graden onderweg van Glendalough via Greystones naar Dublin, 31 augustus 2014. Bij het naderen van het centrum van Dublin kwam ik deze kerk tegen.
De volgende is voor jou.
DSC_0324.JPG
Afgelopen zondag geschoten.
Denk ik achteraf: Overal is het uitgedroogd en verdord, wat is dat gras daar groen.
Ergens in Twente of de Achterhoek. In ieder geval ten noorden van Zwillbrock.

Jan
Krap, heel krap.
Extra aanwijzing:
Een klein half uurtje later hoorde ik een Wielewaal waarvan ik de locatie op dit forum heb vermeld.
Ah, je hebt je post aangepast met een hint. Die heb ik gemist. Ik zat maar te zoeken op kunstwerken e.d. in Twente.
Die Wielewaal heb je onder Zwillbrock gehoord.
Dus moeten we nu zo'n 10 km vanaf Zwillbrock kijken.
Dus toch in de buurt van Beltrum?